Otrium komt prijs en leveringsafspraken niet na
Geplaatst: 29 jul 2020 11:13
Beste leden,
13 juli heb ik een bestelling geplaatst bij Otrium, het gaat om een pak. Ik heb daar €107,94 voor betaald. Op 16 juli kreeg ik helaas te horen dat het pak niet meer leverbaar was en dat mijn geld teruggestort zou worden, dit hebben ze inderdaad op 17 juli gedaan. Ze gaven mij het advies om de site goed in de gaten te houden, omdat artikelen wel eens geretourneerd worden of dat de voorraad aangevuld wordt. Ze gaven aan dat het dan wel belangrijk was om de bestelling snel te plaatsen, omdat het dan weer om het laatste artikel zou (kunnen) gaan. Zo gezegd, zo gedaan, op 22 juli was exact hetzelfde artikel weer beschikbaar, maar ditmaal voor €132,94, €25,- duurder dus. In goed vertrouwen heb ik maar (zoals mij geadviseerd werd) het artikel direct besteld en een mail verzonden zodat het verschil van €25,- achteraf verrekend kon worden.
Helaas wilt Otrium op geen enkele manier meewerken. (meermaals gemaild en telefonisch contact gezocht). Ze geven aan dat de systemen waarmee zij werken er niet op ingericht zijn om geld terug te betalen van geplaatste bestellingen (zeer bijzonder als je het mij vraagt). Het enige wat ze kunnen doen is een kortingscode geven van €25,- voor een volgende bestelling. Om het op te lossen verplichten ze mij dus om een nieuwe bestelling te plaatsten.
Ik vind het zeer bizar dat ik een bestelling plaatst, het artikel niet leverbaar blijkt te zijn en dat hetzelfde artikel een paar dagen later wel beschikbaar is voor een (aanzienlijk) hogere prijs. Volgens mij voldoet de Otrium niet aan zijn leveringsplicht en zou hij het artikel voor het oorspronkelijke bedrag geleverd dienen te worden.
Otrium heeft geen beroep gedaan op een oneigenlijke dwaling . Tevens is er geen sprake van een kennelijke fout, ik als koper kan ervan uitgaan dat het artikel juist geprijsd is en dat Otrium niet een duidelijke vergissing gemaakt heeft met het tot stand brengen van de verkoopprijs.
Mijn vraag is: klopt mijn aanname dat ik juridisch gezien recht heb op een vergoeding van €25,- zodat feitelijk gezien het artikel tegen de oorspronkelijk prijs daarmee geleverd is? Met Otrium kom ik er op geen enkele manier uit, ik overweeg om naar de geschillencommissie te gaan omdat het voor mij een principe kwestie geworden is, maar de kosten daarvoor zijn €52,-. Ik wil dus zeker weten of ik in mijn recht sta.
Al het advies is meer dan welkom, alvast bedankt daarvoor!
13 juli heb ik een bestelling geplaatst bij Otrium, het gaat om een pak. Ik heb daar €107,94 voor betaald. Op 16 juli kreeg ik helaas te horen dat het pak niet meer leverbaar was en dat mijn geld teruggestort zou worden, dit hebben ze inderdaad op 17 juli gedaan. Ze gaven mij het advies om de site goed in de gaten te houden, omdat artikelen wel eens geretourneerd worden of dat de voorraad aangevuld wordt. Ze gaven aan dat het dan wel belangrijk was om de bestelling snel te plaatsen, omdat het dan weer om het laatste artikel zou (kunnen) gaan. Zo gezegd, zo gedaan, op 22 juli was exact hetzelfde artikel weer beschikbaar, maar ditmaal voor €132,94, €25,- duurder dus. In goed vertrouwen heb ik maar (zoals mij geadviseerd werd) het artikel direct besteld en een mail verzonden zodat het verschil van €25,- achteraf verrekend kon worden.
Helaas wilt Otrium op geen enkele manier meewerken. (meermaals gemaild en telefonisch contact gezocht). Ze geven aan dat de systemen waarmee zij werken er niet op ingericht zijn om geld terug te betalen van geplaatste bestellingen (zeer bijzonder als je het mij vraagt). Het enige wat ze kunnen doen is een kortingscode geven van €25,- voor een volgende bestelling. Om het op te lossen verplichten ze mij dus om een nieuwe bestelling te plaatsten.
Ik vind het zeer bizar dat ik een bestelling plaatst, het artikel niet leverbaar blijkt te zijn en dat hetzelfde artikel een paar dagen later wel beschikbaar is voor een (aanzienlijk) hogere prijs. Volgens mij voldoet de Otrium niet aan zijn leveringsplicht en zou hij het artikel voor het oorspronkelijke bedrag geleverd dienen te worden.
Otrium heeft geen beroep gedaan op een oneigenlijke dwaling . Tevens is er geen sprake van een kennelijke fout, ik als koper kan ervan uitgaan dat het artikel juist geprijsd is en dat Otrium niet een duidelijke vergissing gemaakt heeft met het tot stand brengen van de verkoopprijs.
Mijn vraag is: klopt mijn aanname dat ik juridisch gezien recht heb op een vergoeding van €25,- zodat feitelijk gezien het artikel tegen de oorspronkelijk prijs daarmee geleverd is? Met Otrium kom ik er op geen enkele manier uit, ik overweeg om naar de geschillencommissie te gaan omdat het voor mij een principe kwestie geworden is, maar de kosten daarvoor zijn €52,-. Ik wil dus zeker weten of ik in mijn recht sta.
Al het advies is meer dan welkom, alvast bedankt daarvoor!