Pagina 1 van 1
ns kaartautomaat stuk, geen geld terug
Geplaatst: 06 aug 2004 12:39
door ns..zucht
Ik ben er laatst -na het indienen van een klacht bij de ns- achter gekomen dat je geen geld terug krijgt wanneer je met je chipknip hebt betaald aan een kapotte ns-kaartautomaat.
Samengevat; geen treinkaartje maar wel je geld kwijt!
Ik wil best -veilig- aan het loket wil betalen, maar dan brengt de ns me 50 cent extra in rekening!
Ns klantenservice zei me dat laatst in een vergelijkbare zaak uitspraak is gedaan door de rechter en dat ns in het gelijk is gesteld. Maar ze kunnen niet zeggen wanneer en waar die uitspraak dan gedaan is. Weet iemand meer hiervan?
Advies voor alle reizigers: betaal bij een ns-kaartautomaat NOOIT contant of met de chippas maar altijd met je pinpas want dan heb je in ieder geval een betalingsafschrift.
Re: ns kaartautomaat stuk, geen geld terug
Geplaatst: 06 aug 2004 23:29
door berendjan
Hoe heb je die klacht ingediend? Direct op het station toen de automaat geen kaartje gaf, maar wel de centen van de je chipknip haalde? Ik neem aan dat precies bekend is hoeveel blanco kaartjes in de automaat worden gestopt en vervolgens valt na te gaan hoeveel en welke kaartjes door de automaat zijn afgegeven en dus hoeveel geld de automaat heeft moeten incasseren. Wanneer dan vervolgens meer geld is geincasseerd dan aan de hand van de verkochte kaartjes had gemoeten, is toch duidelijk dat jouw kaartje niet is afgegeven. Als je naderhand schriftelijk gaat klagen valt dat natuurlijk niet meer of niet meer zo gemakkelijk na te gaan. Overigens weet ik uit ervaring dat je bij een kaartautomaat altijd kunt kiezen of je wel of geen kwitantie wilt. Ik kies altijd ja, vooral om te kunnen declareren. Als je dus ook voor ja had gekozen had je ook een betalingsbewijs gehad, Bovendien, naar mijn ervaring moet je eerst alle reisgegevens ingeven en dan geeft de automaat aan welk bedrag je moet betalen. Deed de automaat dat wel en gaf hij toen, nadat je had betaald, geen kaartje?
Re: ns kaartautomaat stuk, geen geld terug
Geplaatst: 10 aug 2004 23:58
door Keesjan
Tricky. Vaak ben ik net op tijd aanwezig om een kaartje te kopen. De trein komt aanrijden en als het ding dan geen kaartje geeft terwijl je wel betaalde, wat doe je dan? Gaan klagen? Dan is de trein die eens in het half uur rijdt weg en ben je een half uur te laat op je bestemming.
Re: ns kaartautomaat stuk, geen geld terug
Geplaatst: 12 aug 2004 15:59
door ns..zucht
Kassa heeft met de ns gebeld. Uiteindelijk geeft de ns toe dat ik wel recht heb op teruggave. Zie de kassa site voor het hele verhaal.
Re: ns kaartautomaat stuk, geen geld terug
Geplaatst: 13 aug 2004 16:59
door Freek
Beetje vreemd dat de NS als argument een rechtzaak noemde waarin zij in het gelijk zijn gesteld. Elk individueel geval is namelijk anders en dus kan zo'n uitspraak in 1 rechtzaak nooit gelden voor de gehele populatie.
't Is goed dat jij je daardoor niet van de wijs hebt laten brengen.