Niet goed geld weg bij CNCWorld.nl
Geplaatst: 07 aug 2020 23:05
Wij waren opzoek naar een groot formaat snijplotter en kwamen op onze zoektocht CNCWorld tegen.
Dit bedrijf dat zich richt op industriële oplossingen bood een aantal types aan.
Specifiek bij het door ons uitgekozen model staat letterlijk: '' Als u niet tevreden bent, kunt u de plotter retourneren''
Nou je kunt dus eigenlijk niets verkeerd doen dachten wij.
Machine na 1 week geleverd, machine opgebouwd echter waren de schroefgaten scheef en te groot gefreesd.
Contact opgenomen en de oplossing was '' kun je geen grotere schroeven gebruiken?''
Daar wij met spoed de modellen nodig hadden hebben wij het maar zo geaccepteerd en de machine opgezet.
Kwaliteit Made in China!
De bijgeleverde software en de gebruiksaanwijzing waren in het Chinees en niet voor deze machine geschikt dus weer contact gezocht per mail want telefonisch zeer slecht bereikbaar.
Per email een zeer slecht vertaalde Nederlandse gebruiksaanwijzing ontvangen die absoluut niet klopte met de functies op de machine. Weer contact we moesten van een andere typenummer de software downloaden.
Ook dat werkte voor geen meter, 3 dagen lang geprobeerd, telefonisch contact gehad en uiteindelijk zegt de verkoper na ruim 45 min ''telefonische support'' dat hij er zelf ook niets van snapt en dat de machine weer wordt afgehaald.
Na ruim 2 weken toch maar weer eens contact gezocht, blijkt dat de machine naar Polen gaat.
Machine was nog geen uur in ontvangst krijgen we bericht ''machine is goed ligt aan jullie wij sturen hem terug''
Het vertrouwen was dus geheel weg en ik heb duidelijk aangegeven dat dat niet hoeft en dat wij het geld terug wilden hebben daar wij niet tevreden waren. Het antwoordt van CNCWorld.nl was '' Dit geldt alleen voor particuliere klanten en dat moet binnen 14 dagen'' Zakelijk gekochten artikelen nemen wij niet retour en beroept zich dan op het Europese recht.
Wie koopt nu particulier een groot formaat snijplotter
Achteraf gezien zo dom natuurlijk want deze ondernemer die zich voordoet als Nederlands bedrijf is een Pools bedrijf dat niet is ingeschreven bij KvK in Nederland, niet is aangesloten bij een branchevereniging dus geen geschillencommissie mogelijkheid, geen webshop keurmerk heeft en als je dan ook nog de reviews op trustpilot leest dan ben je boos op je zelf en woedend op deze onderneming met dubieuze verkoopmethoden.
Heeft iemand dezelfde ervaring als ons gemaakt, iemand tips hoe wij bij deze onderneming gevestigd in Polen ons recht kunnen halen?
Dit bedrijf dat zich richt op industriële oplossingen bood een aantal types aan.
Specifiek bij het door ons uitgekozen model staat letterlijk: '' Als u niet tevreden bent, kunt u de plotter retourneren''
Nou je kunt dus eigenlijk niets verkeerd doen dachten wij.
Machine na 1 week geleverd, machine opgebouwd echter waren de schroefgaten scheef en te groot gefreesd.
Contact opgenomen en de oplossing was '' kun je geen grotere schroeven gebruiken?''
Daar wij met spoed de modellen nodig hadden hebben wij het maar zo geaccepteerd en de machine opgezet.
Kwaliteit Made in China!
De bijgeleverde software en de gebruiksaanwijzing waren in het Chinees en niet voor deze machine geschikt dus weer contact gezocht per mail want telefonisch zeer slecht bereikbaar.
Per email een zeer slecht vertaalde Nederlandse gebruiksaanwijzing ontvangen die absoluut niet klopte met de functies op de machine. Weer contact we moesten van een andere typenummer de software downloaden.
Ook dat werkte voor geen meter, 3 dagen lang geprobeerd, telefonisch contact gehad en uiteindelijk zegt de verkoper na ruim 45 min ''telefonische support'' dat hij er zelf ook niets van snapt en dat de machine weer wordt afgehaald.
Na ruim 2 weken toch maar weer eens contact gezocht, blijkt dat de machine naar Polen gaat.
Machine was nog geen uur in ontvangst krijgen we bericht ''machine is goed ligt aan jullie wij sturen hem terug''
Het vertrouwen was dus geheel weg en ik heb duidelijk aangegeven dat dat niet hoeft en dat wij het geld terug wilden hebben daar wij niet tevreden waren. Het antwoordt van CNCWorld.nl was '' Dit geldt alleen voor particuliere klanten en dat moet binnen 14 dagen'' Zakelijk gekochten artikelen nemen wij niet retour en beroept zich dan op het Europese recht.
Wie koopt nu particulier een groot formaat snijplotter
Achteraf gezien zo dom natuurlijk want deze ondernemer die zich voordoet als Nederlands bedrijf is een Pools bedrijf dat niet is ingeschreven bij KvK in Nederland, niet is aangesloten bij een branchevereniging dus geen geschillencommissie mogelijkheid, geen webshop keurmerk heeft en als je dan ook nog de reviews op trustpilot leest dan ben je boos op je zelf en woedend op deze onderneming met dubieuze verkoopmethoden.
Heeft iemand dezelfde ervaring als ons gemaakt, iemand tips hoe wij bij deze onderneming gevestigd in Polen ons recht kunnen halen?