Pagina 1 van 1

Kaartjes wijzigen bij Westerschelde Ferry lukt niet

Geplaatst: 10 aug 2020 19:44
door hjalmar.de-visser
Stel je boekt 2 online kaarten voor de ferry Breskens-Vlissingen retour , 2 x voetganger en je besluit VOOR de geplande afvaart de tickets te wijzigen naar 2 fietskaarten, dit kan je niet wijzigen ter plaatse, evenmin online, gebeld en ze vertellen dat je de kaarten niet kan wijzigen maar nieuwe kaartjes moet kopen en een formulier kan invullen voor restitutie, netjes gedaan en antwoord gehad dat ze het geld voor de niet gebruikte voetgangerskaartjes niet terugbetalen, en met als antwoord dat wij besluiten de reisplannen te wijzigen...
en dat we niet verplicht zijn vooraf te reserveren, (met oog op Covid19 lijkt me dat juist prettig...)
in mijn ogen is het een gebrek aan de website dat je vooraf niets kan wijzigen en niet ons gebrek.

het gaat maar om 20 euro maar dit is ronduit bizar in mijn ogen.

Het word dus niet terugbetaald is het resultaat tot nu toe...

Ben benieuwd wat iedereen hier van vind?

Re: Kaartjes wijzigen bij Westerschelde Ferry lukt niet

Geplaatst: 11 aug 2020 13:23
door berndv
hjalmar.de-visser schreef:
10 aug 2020 19:44
in mijn ogen is het een gebrek aan de website dat je vooraf niets kan wijzigen en niet ons gebrek.
Ik denk niet zozeer dat het hier om een gebrek gaat, maar om een bewuste keuze. Gekocht is gekocht, koop is koop. Er geldt geen bedenktermijn of herroepingsrecht voor dergelijke tickets, ze bieden wel de optie bij de veelgestelde vragen dat je het restitutieformulier kunt invullen als er iets is mis gegaan binnen 2 weken na aankoop

Mijn vraag is dan, wanneer heeft u besteld?
hjalmar.de-visser schreef:
10 aug 2020 19:44
het gaat maar om 20 euro maar dit is ronduit bizar in mijn ogen.

Het word dus niet terugbetaald is het resultaat tot nu toe...
bizar wil ik het niet noemen, klantvriendelijk is het niet.

Re: Kaartjes wijzigen bij Westerschelde Ferry lukt niet

Geplaatst: 11 aug 2020 13:34
door Brahms
Bij online gekochte vervoersbewijzen is deze beperking van niet wijzigen /geen geld terug er vaker, zie ook bv bij de NS. Dit is vooral om fraude te voorkomen. Immers teruggegeven e tickets kunnen gekopieerd zijn, en dan is gebruik nog mogelijk.
Zie ook de voorwaarden voor dit soort tickets.

Re: Kaartjes wijzigen bij Westerschelde Ferry lukt niet

Geplaatst: 11 aug 2020 13:40
door Lowieze
U kunt altijd nog een klacht indienen
https://www.westerscheldeferry.nl/klant ... procedure/

Re: Kaartjes wijzigen bij Westerschelde Ferry lukt niet

Geplaatst: 11 aug 2020 14:47
door Lady1234
Zijn die kaartjes voor enkel een persoon ook voor een speciale datum en tijd? Waarom zou je dat reserveren?

Re: Kaartjes wijzigen bij Westerschelde Ferry lukt niet

Geplaatst: 11 aug 2020 14:51
door Lowieze
Lady1234 schreef:
11 aug 2020 14:47
Zijn die kaartjes voor enkel een persoon ook voor een speciale datum en tijd? Waarom zou je dat reserveren?
Ja, als je de kaartjes online bestelt, staat de datum vast. Alle gegevens staan dan op dit e-ticket.

Re: Kaartjes wijzigen bij Westerschelde Ferry lukt niet

Geplaatst: 14 aug 2020 15:35
door Hawk-Eye
je mag en kunt vinden wat je wilt maar de voorwaarden zijn duidelijk, schuif dit niet bij hen in de schoenen maar neem je verlies en bedenk wat je wilt volgende keer VOOR je koopt....