LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Identificatie bank
Identificatie bank
Beste , Ik heb bericht gekregen dat mijn vrouw haar identiteitsgegevens moet aanleveren voor onze gezamenlijke rekening.
( Die hebben wij al 50 jaar in gebruik ) .
Nu moet je in de procedure een QR code scannen met je telefoon ; dit lukte uiteindelijk met de google lens app.
Je wordt na het scannen op de telefoon door verwezen naar de website van ABN Amro en krijgt dan het verzoek om een foto te maken van je paspoort. Als ik dit met google lens wil uitvoeren krijg ik de melding geen document gevonden .
Doe ik iets fout
Mvg Hans
( Die hebben wij al 50 jaar in gebruik ) .
Nu moet je in de procedure een QR code scannen met je telefoon ; dit lukte uiteindelijk met de google lens app.
Je wordt na het scannen op de telefoon door verwezen naar de website van ABN Amro en krijgt dan het verzoek om een foto te maken van je paspoort. Als ik dit met google lens wil uitvoeren krijg ik de melding geen document gevonden .
Doe ik iets fout
Mvg Hans
Re: Identificatie bank
Ook als u niet twijfelt.
Jablan
vindt dit leuk
-
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Identificatie bank
Als je inlogt bij de ABn bank kun je onder bankmail de uitnodiging hiervoor terug zien.
sjohie
en Bob Schurkjens
vinden dit leuk
Re: Identificatie bank
ik kreeg toevallig deze week twee keer het verzoek om mijn gegevens te verifiëren bij mijn creditcards. hiervoor moet je dan op een link klikken en daarna mag je minimaal 24 uur je creditcard app en website niet meer gebruiken.. uiteraard verwijst de link helemaal niet naar een bank site en heb ik er ook niet op geklikt. wel heel slim om mensen dan ook nog eens 24 uur van hun bank app af te houden, zodat ze op hun gemakkie je rekening leeg kunnen halen.
Re: Identificatie bank
Het wordt tegenwoordig ook steeds geraffineerder. Vroeger waren het slecht geschreven e-mails met overduidelijk valse links maar tegenwoordig ziet het er allemaal gelikt uit.
Voor TS: op https://www.abnamro.nl/nl/prive/service ... ceren.html staat informatie en allemaal vragen.
Hier staat ook:
Voor TS: op https://www.abnamro.nl/nl/prive/service ... ceren.html staat informatie en allemaal vragen.
Hier staat ook:
Ik adviseer u bij twijfels of problemen met bovenstaande nummer contact op te nemen.Ik kom er niet uit. Wat nu?
Als u er niet uitkomt, belt u ons dan op 088 ‐ 22 62 611, bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 20.00 uur. We helpen u graag.
-
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34
Re: Identificatie bank
Ook ik kreeg een paar weken geleden een mail van de "ABN AMRO" bank met een vergelijkbaar verzoek.
Ook ik moest een QR code scannen volgens die mail. Die mail maar doorgestuurd naar de fraude help desk.
De reden: 1: Ik zit bij een andere bank 2: ik heb geen smartphone, en 3: Ik doe niet aan internetbankieren.
Ook ik moest een QR code scannen volgens die mail. Die mail maar doorgestuurd naar de fraude help desk.
De reden: 1: Ik zit bij een andere bank 2: ik heb geen smartphone, en 3: Ik doe niet aan internetbankieren.
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
Re: Identificatie bank
De banken werken zelf ook mee aan de fraude. Door regelmatig veranderen van de inlogomgeving, zonder enig bericht aan de klanten, weet je als klant soms niet meer of de banksite echt of fake is. Als je daar dan over belt krijg je een klantenservice mefewerker aan de lijn die zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken, zonder ook maar te willen aanhoren wat je nu weer ziet op je scherm aan veranderingen.
Ooit komt het moment dat een bank zo zwaar wordt gehackt dat al het geld van iedereen weg is, in mijn opinie een kwestie van tijd.
Ooit komt het moment dat een bank zo zwaar wordt gehackt dat al het geld van iedereen weg is, in mijn opinie een kwestie van tijd.
Re: Identificatie bank
Dat soort wijzigingen wordt doorgaans wel (op tijd) aangekondigd in de bankmails en vooral berichtenboxen binnen de internetomgevingen, die vaak, ook bij mij regelmatig moet ik bekennen, vol staan met ongelezen berichten..Brahms schreef: ↑26 aug 2020 10:35De banken werken zelf ook mee aan de fraude. Door regelmatig veranderen van de inlogomgeving, zonder enig bericht aan de klanten, weet je als klant soms niet meer of de banksite echt of fake is. Als je daar dan over belt krijg je een klantenservice mefewerker aan de lijn die zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken, zonder ook maar te willen aanhoren wat je nu weer ziet op je scherm aan veranderingen.
Ooit komt het moment dat een bank zo zwaar wordt gehackt dat al het geld van iedereen weg is, in mijn opinie een kwestie van tijd.
Devies was, is en blijft, bij twijfel neem zelf contact op met de bank, voordat je ergens op klict, of een qr-code scant in dit geval.
D34M0N
vindt dit leuk
Re: Identificatie bank
Goedemorgen Hans,Beste , Ik heb bericht gekregen dat mijn vrouw haar identiteitsgegevens moet aanleveren voor onze gezamenlijke rekening.
( Die hebben wij al 50 jaar in gebruik ) .
Nu moet je in de procedure een QR code scannen met je telefoon ; dit lukte uiteindelijk met de google lens app.
Je wordt na het scannen op de telefoon door verwezen naar de website van ABN Amro en krijgt dan het verzoek om een foto te maken van je paspoort. Als ik dit met google lens wil uitvoeren krijg ik de melding geen document gevonden .
Doe ik iets fout
Mvg Hans
Fijn dat u dit voor uw vrouw in orde wilt maken. Ik kan me wel indenken dat het dan erg vervelend is als u steeds de melding krijgt dat er geen document gevonden is.
Volg goed de uitleg die we geven bij het scannen van een ID en het maken van de foto. Lukt het toch niet? Belt u ons dan op 088 ‐ 22 62 611, bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 20.00 uur. We spreken dan alles met u door om te zorgen dat u het document alsnog kan uploaden.
Op onze website vind u meer uitleg over het online identificeren;
https://www.abnamro.nl/nl/prive/service ... ceren.html
Met vriendelijke groet,
Elvira
ABN AMRO Webcare
Re: Identificatie bank
ING stuurt nu af en toe een berichtje (e-mail) dat er veel ongelezen berichten staan in mijn berichtenbox. Of ik daar even naar wil kijken.
sjohie
en moederslink
vinden dit leuk
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Identificatie bank
Brahms schreef: ↑26 aug 2020 10:35De banken werken zelf ook mee aan de fraude. Door regelmatig veranderen van de inlogomgeving, zonder enig bericht aan de klanten, weet je als klant soms niet meer of de banksite echt of fake is. Als je daar dan over belt krijg je een klantenservice mefewerker aan de lijn die zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken, zonder ook maar te willen aanhoren wat je nu weer ziet op je scherm aan veranderingen.
Ooit komt het moment dat een bank zo zwaar wordt gehackt dat al het geld van iedereen weg is, in mijn opinie een kwestie van tijd.
Regelmatig? Ik denk dat je overdrijft. Kan mij namelijk niet heugen wanneer mijn bank dat voor het laatst heeft veranderd.
Re: Identificatie bank
En het wordt dan ook nog altijd duidelijk van te voren aangekondigd.
Re: Identificatie bank
Een paar weekjes gelden nog bij mijn bank. Inderdaad een zeer summiere mail dat "uw digitale bankomgeving gaat veranderen" Daar heb je dus weinig aan !
Re: Identificatie bank
maar in de huidige tijd met phishing mails zou het vrij eenvoudig zijn voor een crimineel om een mailtje te sturen met de aankondiging dat de bank-omgeving gaat veranderen en een website in elkaar knutselen die past bij deze wijzigingen en met een link naar de 'nieuwe' omgeving waar mensen dan kunnen inloggen..
zie niet in wat een mailtje met een voorbeeld, screenshot of uitleg van de wijzigingen daaraan van toegevoegde waarde heeft.
zie niet in wat een mailtje met een voorbeeld, screenshot of uitleg van de wijzigingen daaraan van toegevoegde waarde heeft.
Re: Identificatie bank
De categorie die moeite heeft om het allemaal bij te houden en gek wordt van alle wijzigingen is juist de categorie die daar wel in trapt.PietertjeTwee schreef: ↑28 aug 2020 16:33Als er een in een mail van de bank een link naar de inlogportal staat weet je al dat het niet klopt.
Als je twijfelt kan je natuurlijk gewoon altijd op de website van de desbetreffende bank kijken.
En dan ga je bij de website van de bank kijken en dan zie je dat deze afwijkt, precies zoals in de mail staat
Re: Identificatie bank
Is er geen andere manier bv om naar de bank toe te gaan lijkt me voor oudere veel handiger dan het gekloot via internet
-
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48
Re: Identificatie bank
Ik heb een rekening bij NIBC en nu blijkt dat ik er niet meer in kan.
Via de oude inlog zou je een nieuwe aan moeten maken. Echter men heeft radicaal de stekker er uit getrokken: die oude inlog werkt niet meer.
Ik wil niet via een telefoon werken omdat ik het niet vertrouw. (Punt, uit!) Alleen via laptop dus.
Het is een spaar+deposito rekening die gekoppeld is aan een tegenrekening van ING. Dat is dus de enige rekening waarnaar kan worden overgeboekt.
Deposito is bijna afgelopen, heb gevraagd om de rekening dan maar op te heffen.
Echter nu komt men ineens met de vraag of ik ID-copie wil opsturen. Waarom moet dat eigenlijk???
Ik wil juist van ze af omdat ik afgesloten ben. Ze hebben mijn gegevens al.
Met een copie-ID kan men zich voor mij uitgeven. Vooral nu er zoveel mee geknoeid wordt wil ik eigenlijk niet dat er nieuwe copieën in omloop worden gebracht.
In de nieuwe voorwaarden staat dat ze mij als klant kunnen verwijderen. https://www.nibcdirect.nl/media/1951/vo ... t-2019.pdf Hoofdstuk 1.11 Daar hebben ze geen ID voor nodig.
Ik wil dus dat ze gewoon de rekening beëindigen, zonder dat ik me op de valreep moet openstellen voor nieuwe kwetsbaarheden.
Via de oude inlog zou je een nieuwe aan moeten maken. Echter men heeft radicaal de stekker er uit getrokken: die oude inlog werkt niet meer.
Ik wil niet via een telefoon werken omdat ik het niet vertrouw. (Punt, uit!) Alleen via laptop dus.
Het is een spaar+deposito rekening die gekoppeld is aan een tegenrekening van ING. Dat is dus de enige rekening waarnaar kan worden overgeboekt.
Deposito is bijna afgelopen, heb gevraagd om de rekening dan maar op te heffen.
Echter nu komt men ineens met de vraag of ik ID-copie wil opsturen. Waarom moet dat eigenlijk???
Ik wil juist van ze af omdat ik afgesloten ben. Ze hebben mijn gegevens al.
Met een copie-ID kan men zich voor mij uitgeven. Vooral nu er zoveel mee geknoeid wordt wil ik eigenlijk niet dat er nieuwe copieën in omloop worden gebracht.
In de nieuwe voorwaarden staat dat ze mij als klant kunnen verwijderen. https://www.nibcdirect.nl/media/1951/vo ... t-2019.pdf Hoofdstuk 1.11 Daar hebben ze geen ID voor nodig.
Ik wil dus dat ze gewoon de rekening beëindigen, zonder dat ik me op de valreep moet openstellen voor nieuwe kwetsbaarheden.
Laatst gewijzigd door Geip Suusje op 13 sep 2020 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Identificatie bank
Als u dat niet wilt, is het simpel. Dan kunt u niet bij uw geld.
Re: Identificatie bank
Als ze u dan als klant verwijderen, is het toch klaar? Wordt het saldo op uw tegenrekening gezet, kunt u er weer bij.