Pagina 1 van 3
Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
Geplaatst: 31 aug 2020 12:43
door ellen.de-best
Enige weken geleden kregen wij bericht van Ziggo dat de Horizon Mediabox vervangen gaat worden door de Mediabox Next. De keus die men kreeg als je geen extra tweede mediabox wil was om of op te zeggen, of om een CI-module te plaatsen in de tv, of om via de Ziggo Go-app tv te kijken.
Wij hebben al jaren een tweede box wat op zich prima werkte. Een CI-module kan niet worden geplaatst in onze tv en via de Ziggo Go app kunnen wij ons extra pakket niet bekijken. Dus de keus voor tweede box was snel gemaakt.
Nu kwamen we erachter dat je voor de tweede box een coaxkabel moet plaatsen. Dit was voorheen niet nodig. Nu staat zoals ik denk bij vele mensen de tweede box in de slaapkamer en een coaxkabel word al gauw 15 meter lang. Daarbij adviseren ze overal (ook Ziggo zelf) om bij een lengte boven de 10 meter een zogenaamde versterker te plaatsen. De kosten die hiervoor moeten worden gemaakt moeten de klanten zelf maar betalen. Wat ik heel raar vind want het is toch een eenzijdige besluit van Ziggo geweest om de oude kastjes te vervangen.
Nu heb ik contact met ZIggo gehad en krijg als antwoord het volgende: "Als mensen dit niet willen, bieden wij ook andere opties aan, soms niet met alle mogelijkheden die zij gewend waren. Echter verplichten wij tot niets"
Ik heb hierop geantwoord dat ze je wel tot iets verplichten nl het maken van kosten en/of het gebruiken van bv de app die men misschien niet wil/kan gebruiken, en de klant dus wordt afgescheept.
Ik ben benieuwd of meer mensen hier tegenaan lopen. Ik snap dat nieuwe klanten zelf voor de binnenbekabeling moeten zorgen maar bestaande klanten laten ze nu gewoon in de kou staan.
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
Geplaatst: 31 aug 2020 20:02
door sake1987
Ik heb 2 next boxen, de next beneden zit op coax en ethernet en die boven op coax en wifi. werken allebei perfect.
Hiervoor had ik beneden een grote Horizon op Coax en boven een kleine Horizon op Coax.
De Humax boxen en CI module moeten allemaal op Coax.
Dus wat had u boven wat niet op Coax werkt ?
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
Geplaatst: 31 aug 2020 20:10
door Lady1234
Die Next heeft heel veel voordelen, dus maar zelf even een langere kabel kopen en dan zienof een versterker nodig is.
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
Geplaatst: 31 aug 2020 20:22
door hebra98
Als u met de Next gewoon TV wilt kijken heeft de box een coax verbinding nodig.
Als u een tv uitzending terug kijkt, gaat dat via een netwerk (lan of wifi) verbinding.
Dus, als u een uitzending selecteert die al enkele minuten geleden "live" gestart is, zal deze via het netwerk lopen met enige vertraging t.o.v. live.
U kunt dus zonder coax niet zappen in de zenders, maar wel via de tvgids in de box een uitzending selecteren om te kijken.
Natuurlijk moet daarvoor wel een goede netwerkverbinding beschikbaar zijn.
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
Geplaatst: 01 sep 2020 00:21
door Justmeagain
De aansluiting is in huis en altijd voor uw rekening. Ziggo heeft niets van doen met uw inpandige infrastructuur. Moderne woningen hebben in de meeste ruimtes wel coax liggen. Daarnaast als het om 2 tv's gast heeft u echt geen versterker nodig, wel een knappe kabel (Hirschman)
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
Geplaatst: 01 sep 2020 01:51
door D34M0N
ellen.de-best schreef: ↑31 aug 2020 12:43
Nu kwamen we erachter dat je voor de . De kosten die hiervoor moeten worden gemaakt moeten de klanten zelf maar betalen. Wat ik heel raar vind want het is toch een eenzijdige besluit van Ziggo geweest om de oude kastjes te vervangen.
Je moet niks. Zoals je zelf al aangaf, biedt Ziggo meerdere alternatieven. Dat je die niet goed genoeg vindt is niet het probleem van Ziggo.
Bovendien zijn er meer aanbieders voor tv/internet/telefoon, dus als het aanbod van Ziggo jou niet bevalt, kun je gewoon overstappen naar een andere aanbieder.
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
Geplaatst: 01 sep 2020 02:08
door Revoked
Hier hebben we meerdere slimme tv's in huis. Geen mediabox en geen problemen met tv kijken.
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
Geplaatst: 01 sep 2020 06:26
door grun
TS kan het altijd eerst eens proberen met alleen een kabel van 15 meter, en kijken hoe dat bevalt. Een versterker kan altijd nog als het beeld te wensen overlaat.
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
Geplaatst: 01 sep 2020 07:47
door Frantic2
Moet je de oude Horizon box terugsturen?
Zo niet, laat je de next lekker in de doos zitten en maak je je pas zorgen als die horizonbox er echt uit zou moeten.
ik heb een Horizon en ik heb nog niks gehoord over een nieuwe box.
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
Geplaatst: 01 sep 2020 08:29
door ZeerPrivé
@frantic2: Ts heeft het over de Extra Mediabox, zie ook het betreffende topic hierover op Ziggo
https://community.ziggo.nl/mediabox-nex ... ehad-59515
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
Geplaatst: 01 sep 2020 08:38
door Moneyman
Hm, dankzij dit topic ben ik eens gaan kijken naar die Horizon Next. Aangezien mijn Horizon XL nogal wat herrie maakt (de bekende/ beruchte zoemtoon) zou een veel stillere variant niet verkeerd zijn. Eens zien hoe ik Ziggo zover krijg dat ik 'm kan omruilen
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
Geplaatst: 01 sep 2020 08:46
door grun
Moneyman schreef: ↑01 sep 2020 08:38
Eens zien hoe ik Ziggo zover krijg dat ik 'm kan omruilen
Heb je nu een particulier of zakelijk abonnement? Ik dacht dat zakelijke klanten hem eerder of makkelijker krijgen.
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
Geplaatst: 01 sep 2020 08:50
door ZeerPrivé
Moneyman schreef: ↑01 sep 2020 08:38
Hm, dankzij dit topic ben ik eens gaan kijken naar die Horizon Next. Aangezien mijn Horizon XL nogal wat herrie maakt (de bekende/ beruchte zoemtoon) zou een veel stillere variant niet verkeerd zijn. Eens zien hoe ik Ziggo zover krijg dat ik 'm kan omruilen
Dreigen met opstappen wil nog wel eens helpen. (In jouw geval kun je misschien ook dreigen met langs komen.
) Voor een jaartje een ander (lees: duurder) pakket afsluiten kan ook. Bij een downgrade na een jaar, schijn je de Next tegenwoordig niet meer terug te hoeven sturen.
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
Geplaatst: 01 sep 2020 08:55
door Moneyman
grun schreef: ↑01 sep 2020 08:46
Moneyman schreef: ↑01 sep 2020 08:38
Eens zien hoe ik Ziggo zover krijg dat ik 'm kan omruilen
Heb je nu een particulier of zakelijk abonnement?
Particulier. Daar zit dus geen escape
ZeerPrivé schreef: ↑01 sep 2020 08:50
Dreigen met opstappen wil nog wel eens helpen. (In jouw geval kun je misschien ook dreigen met langs komen.
) Voor een jaartje een ander (lees: duurder) pakket afsluiten kan ook. Bij een downgrade na een jaar, schijn je de Next tegenwoordig niet meer terug te hoeven sturen.
Check. Drie opties. Ik zal ze in de volgorde 1, 3, 2 afwerken
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
Geplaatst: 01 sep 2020 09:12
door ZeerPrivé
@MM: Dit topic is denk ik wel interessant voor je i.v.m. de Next
https://community.ziggo.nl/community-ar ... post628083 (Aangezien dit off topic gaat, laat ik het verder hier bij.)
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
Geplaatst: 01 sep 2020 09:30
door hebra98
Moneyman schreef: ↑01 sep 2020 08:38
Hm, dankzij dit topic ben ik eens gaan kijken naar die Horizon Next. Aangezien mijn Horizon XL nogal wat herrie maakt (de bekende/ beruchte zoemtoon) zou een veel stillere variant niet verkeerd zijn. Eens zien hoe ik Ziggo zover krijg dat ik 'm kan omruilen
>>
Het abonnement van de Ziggo Next is anders.
Ik kan het wel adviseren, want de Next is wel heel veel vooruitgang ten opzichte van de Horizon Xl.
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
Geplaatst: 01 sep 2020 10:00
door JozJan
Dat is ook niet zo moeilijk, die Horizon box is echt een drama...
Bedankt voor de tip ZeerP, ga ik ook eens bekijken, En ook kijken of ik snel die Horizon kan omruilen (stap 1 is dreigen met MM voor mij
)
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
Geplaatst: 01 sep 2020 11:18
door Lady1234
Wij kregen de Next 14 dagen geleden gewoon ongevraagd door Ziggo aangeboden.
Dreigen en dergelijke compleet overbodig.
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
Geplaatst: 01 sep 2020 11:34
door ZeerPrivé
Lady1234 schreef: ↑01 sep 2020 11:18
Wij kregen de Next 14 dagen geleden gewoon ongevraagd door Ziggo aangeboden.
Dreigen en dergelijke compleet overbodig.
Dat is helemaal afhankelijk van het pakket dat wordt afgenomen.
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
Geplaatst: 01 sep 2020 11:34
door Moneyman
hebra98 schreef: ↑01 sep 2020 09:30
Moneyman schreef: ↑01 sep 2020 08:38
Hm, dankzij dit topic ben ik eens gaan kijken naar die Horizon Next. Aangezien mijn Horizon XL nogal wat herrie maakt (de bekende/ beruchte zoemtoon) zou een veel stillere variant niet verkeerd zijn. Eens zien hoe ik Ziggo zover krijg dat ik 'm kan omruilen
Het abonnement van de Ziggo Next is anders.
Klopt, daardoor zou ik van 69 euro pm naar 81 euro pm gaan, met als enige winst voor mij de Next ipv de XL. Dat is het me niet waard
Lady1234 schreef: ↑01 sep 2020 11:18
Wij kregen de Next 14 dagen geleden gewoon ongevraagd door Ziggo aangeboden.
Was jouw oude Mediabox aan vervanging toe?