UPC & Datalimiet...hoe zit het nu!!! *antwoorden*
Geplaatst: 07 aug 2004 11:33
Na een tijdje hier op dit forum te zijn moet ik zeggen dat ik sommige dingen heel erg hard kon lachen, andere dingen waren te schokkend om te lezen...
Nu wil het gelukkige voorval dat ik een vrouw ken die voor UPC werkt...daar was ik gisteren avond en onder het motto "UPC zuigt" zijn we een gesprek aan gegaan....aangezien ik van haar wel dingen aanneem (gezien haar functie) hieronder wat antwoorden...en let wel...die antwoorden hebben geen 10 cent per minuut gekost, alleen de terugreis op de scooter door de stromende regen anniewee,
Datalimiet
"wat is het datalimiet nu precies"
Het klopt inderdaad dat het datalimiet niet op de website van UPC word verteld, dit omdat het FUP (fair use policy) is. Wat is nu eigenlijk fair use policy? stelde ik haar de vraag, nou dat zit zo:
UPC heeft wijkcentra staan in die wijkcentra zitten mensen aangesloten, UPC kijkt naar welk abbonnement heb jij en hoeveel word er in totaal in jou wijkcentrum gedown en upload, dat gemiddelde is hun datalimiet, dus als de hele buurt in 1 keer 40GB download per dag is je FUP dus 40GB. zodoende dat ze nergens kunnen vertellen hoeveel het is....
En eigenlijk vind ik het best wel een goede uitleg van haar, als ze inderdaad (en dat geloof ik) zo naar je FUP kijken, is het redelijk, ok ok een vast gesteld limiet was misschien beter geweest, maarjah het is UPC he, en die moeten moeilijk doen
Spookfacturen
UPC is inderdaad bezig met fouten, zover mij is uitgelegd is UPC ook met man en macht bezig dit te herstellen. De oorzaak was dat UPC dacht dat het op de USA manier kon, alles automatisch....de computer deed dus alles in zijn eentje...sinds kort word dit nog eens gecontroleerd door vlees en bloed en gaat er al stukken minder fout....
Klachten UPC
Slechts een X aantal klanten klaagt...
op 3.6 miljoen aansluitingen (hoezo monopoly), waarvan veel mensen meerdere diensten afnemen, kan inderdaad veel mis gaan, maar! bij bijvoorbeeld "kabelfoon" zijn 54000 klanten en dus gaat er een stuk minder mis, 3.6 miljoen bij upc, dan vind ik dat de problemen nog wel meevallen, toegegeven dat sommige dingen beter kunnen...
Helpdesk
Ik geef toe,
sommige dingen die je hoort over de helpdesk zijn echt te erg, maar ik weet wel dat het managment team doet wat ze kan! De mensen die direct het call centrum aansturen (iig 1 locatie) doen echt wat ze kunnen! maarjah... van hogerhand he
slotje...
Ik weet ook wel dat ik UPC misschien probeer goed te praten nu, integendeel, ik probeer juist enige duidelijkheid te geven, en ik probeer ze echt niet te verdedigen, want wat mij betreft mogen er echt dingen veranderen daar...
Downloads
Ik heb op mijn server een progje online gezet, als je dit download kun je je datalimiet een beetje in de gaten houden, als je wel een limiet hebt, of juist wilt weten hoe het zit, iig, het verteld je per uur hoeveel je gebruikt hebt en hoeveel je nog mag....
http://downloads.ralfjuh.com/datagebruik.zip
Nu wil het gelukkige voorval dat ik een vrouw ken die voor UPC werkt...daar was ik gisteren avond en onder het motto "UPC zuigt" zijn we een gesprek aan gegaan....aangezien ik van haar wel dingen aanneem (gezien haar functie) hieronder wat antwoorden...en let wel...die antwoorden hebben geen 10 cent per minuut gekost, alleen de terugreis op de scooter door de stromende regen anniewee,
Datalimiet
"wat is het datalimiet nu precies"
Het klopt inderdaad dat het datalimiet niet op de website van UPC word verteld, dit omdat het FUP (fair use policy) is. Wat is nu eigenlijk fair use policy? stelde ik haar de vraag, nou dat zit zo:
UPC heeft wijkcentra staan in die wijkcentra zitten mensen aangesloten, UPC kijkt naar welk abbonnement heb jij en hoeveel word er in totaal in jou wijkcentrum gedown en upload, dat gemiddelde is hun datalimiet, dus als de hele buurt in 1 keer 40GB download per dag is je FUP dus 40GB. zodoende dat ze nergens kunnen vertellen hoeveel het is....
En eigenlijk vind ik het best wel een goede uitleg van haar, als ze inderdaad (en dat geloof ik) zo naar je FUP kijken, is het redelijk, ok ok een vast gesteld limiet was misschien beter geweest, maarjah het is UPC he, en die moeten moeilijk doen
Spookfacturen
UPC is inderdaad bezig met fouten, zover mij is uitgelegd is UPC ook met man en macht bezig dit te herstellen. De oorzaak was dat UPC dacht dat het op de USA manier kon, alles automatisch....de computer deed dus alles in zijn eentje...sinds kort word dit nog eens gecontroleerd door vlees en bloed en gaat er al stukken minder fout....
Klachten UPC
Slechts een X aantal klanten klaagt...
op 3.6 miljoen aansluitingen (hoezo monopoly), waarvan veel mensen meerdere diensten afnemen, kan inderdaad veel mis gaan, maar! bij bijvoorbeeld "kabelfoon" zijn 54000 klanten en dus gaat er een stuk minder mis, 3.6 miljoen bij upc, dan vind ik dat de problemen nog wel meevallen, toegegeven dat sommige dingen beter kunnen...
Helpdesk
Ik geef toe,
sommige dingen die je hoort over de helpdesk zijn echt te erg, maar ik weet wel dat het managment team doet wat ze kan! De mensen die direct het call centrum aansturen (iig 1 locatie) doen echt wat ze kunnen! maarjah... van hogerhand he
slotje...
Ik weet ook wel dat ik UPC misschien probeer goed te praten nu, integendeel, ik probeer juist enige duidelijkheid te geven, en ik probeer ze echt niet te verdedigen, want wat mij betreft mogen er echt dingen veranderen daar...
Downloads
Ik heb op mijn server een progje online gezet, als je dit download kun je je datalimiet een beetje in de gaten houden, als je wel een limiet hebt, of juist wilt weten hoe het zit, iig, het verteld je per uur hoeveel je gebruikt hebt en hoeveel je nog mag....
http://downloads.ralfjuh.com/datagebruik.zip