Problemen met incasso door KPN na afsluiten zakelijk abonnement met e-sim
Geplaatst: 08 sep 2020 13:39
In juli heb ik een nieuwe iPhone SE gekocht, waarmee ik ook de mogelijkheid kreeg geboden, om eSim te gebruiken, een electronisch sim-kaart, waarmee twee telefoonnummers kunnen worden gebruikt. Als ZZP-er wilde ik naast mijn privé-nummer ook een zakelijk nummer op mijn nieuwe telefoon erbij nemen en dat kon makkelijk via eSim.
Ik heb op 31 juli 2020 daarom een zakelijk abonnement afgesloten bij de KPN winkel in Sittard met uitdrukkelijk de eis dat het nummer via de eSim kon worden gebruikt. Een aantal dagen erna kon ik nog steeds niet bellen en ben ik teruggegaan naar de KPN winkel, omdat het niet functioneerde. De andere medewerker vertelde me, dat dat ook (nog) niet kon en annuleerde mijn abonnement. Zij zouden de annulering naar het bij hun bekende e-mailadres sturen. Bij thuiskomst zag ik geen mail, waarop ik op 9 augustus via de website van KPN nogmaals mijn annulering heb doorgegeven. In hun reactie-mail gaven ze aan, dat zij mij zouden bellen via een anonieme nummer, om de annulering sneller te kunnen afhandelen. Ook hier heb ik dus geen (telefoon) reactie op gehad.
Op 20 augustus kreeg ik een factuur via mail gestuurd en enkele dagen later werd een incasso op mijn bankrekening losgelaten, die ik diezelfde dag weer heb ingetrokken. Het bedrag werd dus weer door de bank teruggeboekt op mijn rekening. Op 8 september (verzenddatum 2 september 2020 volgens KPN) kreeg ik een eindafrekening met daarop het bedrag dat geïncasseerd was (en door mij teruggevorderd). Ik zou het bedrag op 11 september betaald moeten hebben, anders volt een incassobureau traject, inclusief wettelijke rentes.
Ik heb meteen op 8 september 2020 KPN gebeld via 1200 en zij gaven aan, dat ik het bedrag zou terugontvangen, maar dat zij aan de incasso niets meer konden doen en ik dus moest betalen.
Mijn vraag is, of dit werkelijk betaald moet worden en hoeveel energie het weer gaat kosten om dit bedrag terug te krijgen naderhand?
Ben ik dus verplicht om iets te betalen, wat men niet heeft kunnen leveren? Wat kan ik in deze het beste doen?
Graag een zinvolle reactie.
Groeten,
Ger Putters
Ik heb op 31 juli 2020 daarom een zakelijk abonnement afgesloten bij de KPN winkel in Sittard met uitdrukkelijk de eis dat het nummer via de eSim kon worden gebruikt. Een aantal dagen erna kon ik nog steeds niet bellen en ben ik teruggegaan naar de KPN winkel, omdat het niet functioneerde. De andere medewerker vertelde me, dat dat ook (nog) niet kon en annuleerde mijn abonnement. Zij zouden de annulering naar het bij hun bekende e-mailadres sturen. Bij thuiskomst zag ik geen mail, waarop ik op 9 augustus via de website van KPN nogmaals mijn annulering heb doorgegeven. In hun reactie-mail gaven ze aan, dat zij mij zouden bellen via een anonieme nummer, om de annulering sneller te kunnen afhandelen. Ook hier heb ik dus geen (telefoon) reactie op gehad.
Op 20 augustus kreeg ik een factuur via mail gestuurd en enkele dagen later werd een incasso op mijn bankrekening losgelaten, die ik diezelfde dag weer heb ingetrokken. Het bedrag werd dus weer door de bank teruggeboekt op mijn rekening. Op 8 september (verzenddatum 2 september 2020 volgens KPN) kreeg ik een eindafrekening met daarop het bedrag dat geïncasseerd was (en door mij teruggevorderd). Ik zou het bedrag op 11 september betaald moeten hebben, anders volt een incassobureau traject, inclusief wettelijke rentes.
Ik heb meteen op 8 september 2020 KPN gebeld via 1200 en zij gaven aan, dat ik het bedrag zou terugontvangen, maar dat zij aan de incasso niets meer konden doen en ik dus moest betalen.
Mijn vraag is, of dit werkelijk betaald moet worden en hoeveel energie het weer gaat kosten om dit bedrag terug te krijgen naderhand?
Ben ik dus verplicht om iets te betalen, wat men niet heeft kunnen leveren? Wat kan ik in deze het beste doen?
Graag een zinvolle reactie.
Groeten,
Ger Putters