glasvezel abonnement alleen bij KPN
Geplaatst: 08 sep 2020 13:40
Sinds begin juli 2020 is er glasvezel in Zuidhorn bv in mijn postcode 9801R*.
Nog steeds kan ik alleen maar bij KPN een glasvezelabonnement afsluiten. Bij de overige providers nog niet.
De internet vergelijker van de Consumentenbond geeft zelfs geen enkel glasvezel abonnement aan
Echter KPN beweert bij monde van ene Michael op 31-8:
Goedemiddag Klaas, je appt met Michael. Ik zou je niet durven zeggen waarom dit zo is. Aan onze kant staat alles goed en zullen er meerdere providers moeten zijn die diensten kunnen leveren over ons netwerk.
Bij Youfone kreeg ik op 28-8 via Mirella dit bericht:
Bedankt voor je bericht.
Het is vooralsnog niet mogelijk voor Youfone om een Glasvezel verbinding op je adres aan te sluiten.
Wij hebben hier dan ook geen enkele invloed op. Het is aan de KPN om deze verbinding ook voor ons vrij te geven om te kunnen leveren.
Per wanneer dit dan zal zijn kan ik je dan ook helaas niet aangeven omdat wij hier geen inzage in hebben.
Excuses voor je ongemak.
Nadat ik de reactie van KPN (zie hierboven) doorstuurde naar Youfone kreeg ik opnieuw een bericht van Youfone (1-9):
Bedankt voor je bericht.
Zoals ik al aangaf kan het inderdaad zo zijn dat de KPN zelf al Glasvezel kan leveren op je adres.
Echter is het voor Youfone tot op heden nog niet mogelijk. De lijn met Glasvezel is dan ook nog niet voor ons vrijgegeven en wij kunnen dit dan ook nog niet leveren op je adres.
Of en wanneer dit wel mogelijk zou zijn kan ik je dan ook geen antwoord op geven daar wij niet in deze gegevens van de KPN kunnen kijken.
De reactie van KPN op 1-9 was:
Ik zie in mijn systeem dat het glasvezel sinds 1 juli aangesloten is, dit moeten de providers nu inmiddels wel inzien.
Het is duidelijk òf KPN òf Youfone liegt. Verbijsterend. Noodgedwongen blijf ik tegen mijn zin nu maar bij Ziggo.
Iemand ook dit soort ervaring? Iemand misschien een idee hoe ik wel een bevredigend antwoord zou kunnen krijgen?
Nog steeds kan ik alleen maar bij KPN een glasvezelabonnement afsluiten. Bij de overige providers nog niet.
De internet vergelijker van de Consumentenbond geeft zelfs geen enkel glasvezel abonnement aan
Echter KPN beweert bij monde van ene Michael op 31-8:
Goedemiddag Klaas, je appt met Michael. Ik zou je niet durven zeggen waarom dit zo is. Aan onze kant staat alles goed en zullen er meerdere providers moeten zijn die diensten kunnen leveren over ons netwerk.
Bij Youfone kreeg ik op 28-8 via Mirella dit bericht:
Bedankt voor je bericht.
Het is vooralsnog niet mogelijk voor Youfone om een Glasvezel verbinding op je adres aan te sluiten.
Wij hebben hier dan ook geen enkele invloed op. Het is aan de KPN om deze verbinding ook voor ons vrij te geven om te kunnen leveren.
Per wanneer dit dan zal zijn kan ik je dan ook helaas niet aangeven omdat wij hier geen inzage in hebben.
Excuses voor je ongemak.
Nadat ik de reactie van KPN (zie hierboven) doorstuurde naar Youfone kreeg ik opnieuw een bericht van Youfone (1-9):
Bedankt voor je bericht.
Zoals ik al aangaf kan het inderdaad zo zijn dat de KPN zelf al Glasvezel kan leveren op je adres.
Echter is het voor Youfone tot op heden nog niet mogelijk. De lijn met Glasvezel is dan ook nog niet voor ons vrijgegeven en wij kunnen dit dan ook nog niet leveren op je adres.
Of en wanneer dit wel mogelijk zou zijn kan ik je dan ook geen antwoord op geven daar wij niet in deze gegevens van de KPN kunnen kijken.
De reactie van KPN op 1-9 was:
Ik zie in mijn systeem dat het glasvezel sinds 1 juli aangesloten is, dit moeten de providers nu inmiddels wel inzien.
Het is duidelijk òf KPN òf Youfone liegt. Verbijsterend. Noodgedwongen blijf ik tegen mijn zin nu maar bij Ziggo.
Iemand ook dit soort ervaring? Iemand misschien een idee hoe ik wel een bevredigend antwoord zou kunnen krijgen?