Waardeloze ikea bezorgservice
Geplaatst: 09 sep 2020 16:26
Bij ikea kan je meubels bestellen via hun webshop. Dat kost behoorlijk wat (39 euro), maar bespaart tijd en zorgt ervoor dat je de meubels op de door jou gewenste dag in huis hebt. Of tenminste: dat zou het idee moeten zijn. De realiteit is helaas anders.
Ik bestelde mijn meubels voor de 21e. Op de 20e kreeg ik een mail dat maar liefst 12 artikelen niet leverbaar waren. Vervelend, dus wel even een mailtje gestuurd over hoe ikea dit op zou lossen.
De rest van de artikelen zou gelukkig wel komen. Van de bezorgservice kreeg ik de 20e ook nog een bevestiging dat ze de 21e zouden komen. Op de 21e kwam er echter tot mijn grote verrassing geen bezorger. Dus ikea gebeld.
Volgens ikea hadden ze de bestelling uitgesteld omdat er een aantal artikelen niet leverbaar waren. Was wel fijn geweest als ze dat hadden gemeld, maar dat er artikelen niet leverbaar waren had ik ook uit het mailtje van de 20e gehaald. Wel vervelend van de vrije dagen die ik hiervoor op had genomen (een dag om op de levering te wachten en een dag vrij om de meubels in elkaar te zetten).
Maar goed, een nieuwe bezorgdag werd ingepland en alle artikelen (ook de op de 20e geannuleerde artikelen) zouden alsnog bezorgd worden. U raadt het al: dat gebeurde niet. De 12 geannuleerde artikelen werden niet bezorgd. Wel krijg ik hiervoor geld terug. Naast deze 12 is ook nog een ander artikel niet bezorgd en een artikel zwaar beschadigd. Daar krijg ik niet eens geld voor terug. Ook de bezorgkosten moet ik volledig betalen.
Inmiddels ben ik al bijna een week met ikea in gesprek. Een schadevergoeding, waardebon of alsnog leveren van de artikelen is onbespreekbaar. En dat dus terwijl er artikelen gewoon niet geleverd en wel betaald zijn.
Tip: maak nooit gebruik van de ikea bezorgservice. De service is waardeloos en je krijgt je geld niet terug, zelfs als je er recht op hebt.
Hebben jullie tips om tot ikea door te dringen?
Ik bestelde mijn meubels voor de 21e. Op de 20e kreeg ik een mail dat maar liefst 12 artikelen niet leverbaar waren. Vervelend, dus wel even een mailtje gestuurd over hoe ikea dit op zou lossen.
De rest van de artikelen zou gelukkig wel komen. Van de bezorgservice kreeg ik de 20e ook nog een bevestiging dat ze de 21e zouden komen. Op de 21e kwam er echter tot mijn grote verrassing geen bezorger. Dus ikea gebeld.
Volgens ikea hadden ze de bestelling uitgesteld omdat er een aantal artikelen niet leverbaar waren. Was wel fijn geweest als ze dat hadden gemeld, maar dat er artikelen niet leverbaar waren had ik ook uit het mailtje van de 20e gehaald. Wel vervelend van de vrije dagen die ik hiervoor op had genomen (een dag om op de levering te wachten en een dag vrij om de meubels in elkaar te zetten).
Maar goed, een nieuwe bezorgdag werd ingepland en alle artikelen (ook de op de 20e geannuleerde artikelen) zouden alsnog bezorgd worden. U raadt het al: dat gebeurde niet. De 12 geannuleerde artikelen werden niet bezorgd. Wel krijg ik hiervoor geld terug. Naast deze 12 is ook nog een ander artikel niet bezorgd en een artikel zwaar beschadigd. Daar krijg ik niet eens geld voor terug. Ook de bezorgkosten moet ik volledig betalen.
Inmiddels ben ik al bijna een week met ikea in gesprek. Een schadevergoeding, waardebon of alsnog leveren van de artikelen is onbespreekbaar. En dat dus terwijl er artikelen gewoon niet geleverd en wel betaald zijn.
Tip: maak nooit gebruik van de ikea bezorgservice. De service is waardeloos en je krijgt je geld niet terug, zelfs als je er recht op hebt.
Hebben jullie tips om tot ikea door te dringen?