Pagina 1 van 1

Reis gaat niet door, maar Novasol geeft geen oplossing

Geplaatst: 11 sep 2020 11:32
door Ruudreis
Wij hebben een verblijf geboekt in Slovenië via Novasol. Drie weken voor vertrek stelt het land reisbeperkingen in voor Nederlanders i.v.m. COVID. Nederlanders moeten bij binnenkomst eerst 14 dagen in quarantaine. Op basis van de de huurvoorwaarden weigert Novasol, een voucher, omboeken, of restitutie of enig ander coulance. Wij zijn dat geld dus simpelweg kwijt! Belachelijk natuurlijk maar goed dat moet de kantonrechter maar gaan bepalen via onze rechtsbijstandverzekering. Of weet iemand een andere oplossing?

Dus boek of reserveer niet bij Novasol want elk land kan op dit moment op hele korte termijn reisbeperkingen instellen en dan ben je bij deze organisatie gewoon je zuurverdiende vakantiegeld kwijt!

Met groet,
Ruud

Re: Reis gaat niet door, maar Novasol geeft geen oplossing

Geplaatst: 11 sep 2020 12:14
door berndv
wanneer heeft u de reis geboekt? Dat kan namelijk wel uitmaken bij het inschatten van uw kansen bij de rechter.

Re: Reis gaat niet door, maar Novasol geeft geen oplossing

Geplaatst: 11 sep 2020 14:02
door Lady1234
Er is een reisbeperking, maar geen huurbeperking.

Re: Reis gaat niet door, maar Novasol geeft geen oplossing

Geplaatst: 11 sep 2020 15:27
door Ruudreis
De initiële reis is al in februari dit jaar geboekt en ivm covid en in overleg met Novasol omgeboekt naar september. Dus het is inderdaad de vraag welke voorwaarden van toepassing zijn, het gaat mij erom dat er geen enkele redelijkheid is aan de kant van Novasol. Bovendien iedereen die nu een reis boekt of reservering maakt kan hier mee worden geconfronteerd. Dus let op want anders ben je je zuurverdiende vakantiegeld gewoon kwijt.

Iedereen snapt wel dat je vakantie in binnenshuis doorbrengen niet redelijk of normaal is.

Ja mag toch zeker in deze tijd wederzijds wat meer begrip verwachten! Ze gaan wel gewoon door met boekingen accepteren terwijl je du niet weet of je er gebruik van kan en mag maken. Weinig fatsoenlijk!

Re: Reis gaat niet door, maar Novasol geeft geen oplossing

Geplaatst: 21 sep 2020 10:18
door jacobgrijpstra
zaterdag 19 september ,stonden we voor de grens bij denemarken ,voor een vakantie van een week ,bij de grens werd ons verteld dat we niet welkom waren ivm inreisverbod van nederlanders ,heb gebeld met novasol ,en die mevr. beweerde bij hoog en bij laag dat er helemaal geen inreisverbod was,maar hoe dan ook we moesten weer omdraaien richting huis ,weer gebeld met novasol ,maar geen omboeking of geld terug ,want ik had dit 40 dagen geleden al moeten doen ,oftewel de volgende keer eerst even naar de kermis,daar zal nog wel een mevrouw zitten met een glazen bol ,maar kortom "BOEK NOOIT MEER EEN REIS BIJ NOVASOL".Want wel geld incaseren maar veranrwoording nemen ho.maar

Re: Reis gaat niet door, maar Novasol geeft geen oplossing

Geplaatst: 21 sep 2020 14:41
door Jablan
Denemarken heeft inderdaad per 19 september de reisbeperkingen voor Nederland, Oostenrijk, Zwitserland, Hongarije en Portugal verscherpt. Net zoals voor Andorra, België, Kroatië, Frankrijk, Luxemburg, Monaco, Malta, Roemenië, Spanje, Tschjechië al langer het geval was. Geen toeristen, alleen zakelijke reizigers of 'noodzakelijke' reizen zijn toegestaan.
Kan mij voorstellen, dat dit op 19 en 20 september nog niet bij Novasol bekend was. Probeer het deze week nog een keer.
Zo te zien, wordt de lijst wekelijks op vrijdag aangepast. Klik hier voor de site van de Deense politie met alle informatie.
Ruudreis schreef:
11 sep 2020 15:27
Ja mag toch zeker in deze tijd wederzijds wat meer begrip verwachten! Ze gaan wel gewoon door met boekingen accepteren terwijl je dus niet weet of je er gebruik van kan en mag maken. Weinig fatsoenlijk!
Wat moet Novasol anders doen? Kroketten gaan verkopen?

De 14-dagen zelfisolatie komt van de Sloveense overheid. Dat betekent in de praktijk: je komt het land in, je kunt de natuur in en verder in/rond het geboekte huis verblijven. Afhankelijk van waar het huis exact staat, is er meer mogelijk, want ook Slovenië geldt, dat er een groot verschil is tussen wat de overheid wil en wat de bevolking doet.

Voor je volgende vakantie: boek niet te vroeg, zeker geen maanden van te voren, en zoek een site, waarbij je direct contact met de eigenaar hebt. Daar kun je nog een stap verder in gaan: zoek een accommodatie, waarbij je pas bij aankomst direct, cash aan de eigenaar hoeft te betalen.

Re: Reis gaat niet door, maar Novasol geeft geen oplossing

Geplaatst: 21 sep 2020 15:07
door alfatrion
Ruudreis schreef:
11 sep 2020 15:27
De initiële reis is al in februari dit jaar geboekt en ivm covid en in overleg met Novasol omgeboekt naar september.
Er is ook nog zo iets als onvoorziene omstandigheden. Een van de vereisten daarvoor is dat het gaat om iets onvoorziens. Tegen u spreekt dat het virus vanaf 1 januari 2020 onder ons is en voor u spreekt dat de WHO de pandemie pas op 11 maart erkent.
Ruudreis schreef:
11 sep 2020 15:27
Ja mag toch zeker in deze tijd wederzijds wat meer begrip verwachten! Ze gaan wel gewoon door met boekingen accepteren terwijl je du niet weet of je er gebruik van kan en mag maken. Weinig fatsoenlijk!
De mensen die nu boeken moeten zeker rekening houden met Corona. Als je als naar het buitenland gaat, dan kun je het beste kort van te voren boeken.

Re: Reis gaat niet door, maar Novasol geeft geen oplossing

Geplaatst: 21 sep 2020 15:43
door berndv
Jablan schreef:
21 sep 2020 14:41
Kan mij voorstellen, dat dit op 19 en 20 september nog niet bij Novasol bekend was.
Op zich vind ik dat wel een kwalijke zaak. Een reisorganisatie zou toch op de hoogte moeten zijn van dergelijke wijzigingen in het reisadvies. De aankondiging van de beperkingen waren al aangekondigd op de 17e, en naar mijn mening zou een reisorganisatie deze informatie wel bij de klantenservice neer moeten leggen. Ik heb zelf een aantal jaar gewerkt in de wereld van klantcontactcenters, en dergelijke ingrijpende zaken waar redelijk wat mensen mee te maken zullen krijgen wil je zsm kenbaar maken bij de mensen op de vloer, aangezien die daar vragen over krijgen.

Re: Reis gaat niet door, maar Novasol geeft geen oplossing

Geplaatst: 21 sep 2020 16:08
door LeoneHoogkamer
Wij hebben ook een reis naar Denemarken geboekt bij Novasol. Ik heb gebeld om door te geven dat wij willen annuleren omdat de grens dicht is. Annuleren kan, maar je bent je geld kwijt. Ook is er geen mogelijkheid om om te boeken of een voucher te krijgen. Waar blijft dit geld dan? Dit mag toch helemaal niet?

Re: Reis gaat niet door, maar Novasol geeft geen oplossing

Geplaatst: 21 sep 2020 16:34
door Lady1234
Maar reizen wordt slechts afgeraden, niet verboden. Dus logisch Dat het u geld kost als u wilt annuleren.

Re: Reis gaat niet door, maar Novasol geeft geen oplossing

Geplaatst: 21 sep 2020 17:25
door Jablan
LeoneHoogkamer schreef:
21 sep 2020 16:08
Waar blijft dit geld dan? Dit mag toch helemaal niet?
Er is altijd een wervingspagina voor nieuwe verhuurders op zo'n site en jawel, hier is die van Novasol. Twee quotes geven helderheid:

Wist u dat als de gast een bevestigde boeking binnen 20 dagen voor aankomst annuleert, wij de volledige huurinkomsten dekken?

U ontvangt uw netto huurvergoedingen middels een bankoverschrijving rechtstreeks op het door u gekozen bankrekeningnummer. De betaling wordt gedaan aan het begin van de maand waarin uw gast arriveert. We betalen de volledige huurprijs, zelfs als de gast nog niet is gearriveerd, onder voorbehoud van algemene voorwaarden. Een uitsplitsing van het totale bedrag naar reserveringsnummer, naam gast en periode vindt u terug in de digitale maandafrekening die u terugvindt in uw persoonlijke eigenarenlogin.
Indien een boeking lastminute wordt gedaan en de maandelijkse uitkering heeft reeds plaatsgevonden, dan ontvangt u de betaling in de volgende maand.


Overigens is het een echte luchtkastelenpagina. De genoemde bedragen (inkomsten) zijn alleen mogelijk op een toplocatie met 100% bezetting gedurende het jaar. Jaren geleden zijn wij eens door Novasol benaderd en ze kwamen nog niet op de helft van onze bruto omzet als 'aantrekkelijk voorstel'.


Conclusie: de boekingen zijn al volledig verwerkt. Je geld is deels bij Novasol, deels bij de eigenaar terechtgekomen. Of het mag, is een hele andere vraag.

Re: Reis gaat niet door, maar Novasol geeft geen oplossing

Geplaatst: 28 sep 2020 12:08
door Nelleke007
Ook wij zijn de dupe van Novasol: op 25 augustus een boeking gemaakt voor een week 9-16 oktober in Denemarken. Op 23 september komt het bericht dat Denemarken de grenzen sluit voor Nederlanders. Nu keert Novasol niets uit en steekt alle gelden in de zak: boeven zijn het! Wie kan helpen? Wie is hiering juridisch bekwaam? Natuurlijk zijn de voorwaarden van Novasol helder en wordt er niet over Covid gesproken maar hoe staat het met de morele verplichting en klantvriendelijkheid? )

Re: Reis gaat niet door, maar Novasol geeft geen oplossing

Geplaatst: 28 sep 2020 13:45
door Lady1234
Dat bericht blijkt dus van 19 september te zijn. Maar misschien is de boel weer open op 9 oktober.

Morele verplichtingen en klantvriendelijkheid staan niet in de wet.

Re: Reis gaat niet door, maar Novasol geeft geen oplossing

Geplaatst: 30 sep 2020 08:54
door Sjors1971
probeer het eens bij klachtenkompas.nl , je dient je klacht in en er wordt een reactie gevraagd van Novasol.
misschien dat ze bij klachtkompas kunnen vertellen waar je terecht kan met je klacht bij geen oplossing

succes

Re: Reis gaat niet door, maar Novasol geeft geen oplossing

Geplaatst: 30 sep 2020 12:46
door criticus2
ik zou eerst even de algemene voorwaarden van Novasol doorlezen, want zoals ik ze lees kan je voor bijna niets reken op restitutie (er zijn 2 versies, 1 van voor Corona, een gewijzigde per half maart met dus wetenschap van bestaan van een pandemie) . Versie 2 even door gescand en ik zou op basis van deze voorwaarden überhaupt nooit boeken bij Novasol....

Goede les in coronatijd, maar zeer zeker ook voor erna (reken maar dat die voorwaarden blijven bestaan, tenzij ze worden afgeschoten door de rechter) : voor bevestiging alle voorwaarden goed doornemen....

Re: Reis gaat niet door, maar Novasol geeft geen oplossing

Geplaatst: 02 okt 2020 19:25
door MauriceArens
Vorig jaar een huisje geboekt voor de aankomende herfstvakantie (25 jaar getrouwd, leuk met kinderen en aanhang). Nu heeft Denemarken de grens dicht gegooid en komen we het land niet in. Novasol gebeld en omdat het binnen de 40 dagen voor vertrek is bent u het geld gewoon kwijt, had u verder nog iets meneer? Sprakeloos geen geld terug niet omboeken of voucher. 1350 euro weg . . .

Re: Reis gaat niet door, maar Novasol geeft geen oplossing

Geplaatst: 30 okt 2020 12:26
door Henkfronie
Dit weekend groepsaccomodatie gehuurd tien vrienden. Door besluitvorming 8 oktober mogen wij niet met deze groep in deze accommodatie. Novasol heeft hier geen boodschap aan ,ons probleem ,huis is toch beschikbaar volgens hun.
We moeten maar annuleren dan zijn we in ieder geval ons geld kwijt en dan proberen zij wel of ze het misschien wel weer kunnen verhuren. Probleem ligt geheel bij de klant er komt geen passende oplossing, voucher of geld terug. Wij gaan in iedereen nooit meer bij deze club reserveren. Echt schandalig hoe zij met consumenten omgaan.

Re: Reis gaat niet door, maar Novasol geeft geen oplossing

Geplaatst: 02 nov 2020 00:39
door alfatrion
Je weet dat Corona heerst en neemt dit risico op de koop toe.