Handelt ATAG terecht, of is dit niet in orde?
Geplaatst: 23 sep 2020 18:35
Hi iedereen,
Onlangs hebben wij een hele slechte ervaring gehad met de reparatieservice van ATAG. Inmiddels is er al 3 keer een monteur langs geweest voor dezelfde service. Volgende week komt er voor de 4de keer iemand langs. Inmiddels zijn we al langer dan 2 maanden bezig om onze vaatwasser weer werkend te krijgen.
Gelijk na elk bezoek van de verschillende monteurs en een onderdeel te hebben vervangen is de vaatwasser steeds weer stuk gegaan. De eerste keer is er zelfs helemaal niets aangepast of vervangen. Wel voor de service betaald. Dan bel je de klantenservice en voordat je iemand aan de lijn krijgt ben je vaak 30 minuten verder en duurt het telkens 2 weken voordat er wéér een monteur langs kan komen.
Ondanks dat ik onderbouwend kan concluderen dat de reparatieservices niet in één keer goed zijn uitgevoerd, beweert de klantenservice van ATAG dat de reparaties wel goed zijn uitgevoerd, maar dat er telkens een ander onderliggende oorzaak van de storing is. Waar het op neerkomt is dat 1 storing (foutmelding) wel 10 oorzaken kan hebben. Maar waarom kunnen alle oorzaken dan niet in één keer ontdekt worden? Juist.. ATAG beweert dat wij pech hebben en alle defecten plotseling vlak na elkaar zijn ontstaan. Dat is vreemd, want de vaatwasser is inmiddels al maanden buiten werking. Hoe kunnen onderdelen kapot gaan als het apparaat buiten werking is?
ATAG stelt zichzelf dus niet aansprakelijk voor de oplopende kosten waar wij in dit geval steeds opnieuw voor opdraaien. Elke keer komt er een monteur en deze vervangt blijkbaar 'zomaar' een onderdeel.
Hoe dan ook, dit is natuurlijk hartstikke onterecht. Complete waanzin! Waarom moet er 4 keer een monteur langs komen, werkt de vaatwasser nog steeds niet en worden de vervangen onderdelen door de monteurs meegenomen? Nu kan ik niet bewijzen dat er misschien wel onderdelen zijn vervangen die niet aan vervanging toe waren. 'Nee hoor ATAG werkt met erkende monteurs en die weten wel wat ze doen.' Blijkbaar niet, want nogmaals, volgende week de 4de afspraak in 2 maanden tijd en de kosten blijven oplopen. Inmiddels had ik inderdaad beter een nieuwe vaatwasser kunnen kopen. Als ik dit had geweten had ik dat ook in eerste instantie gedaan. Schaf je peperdure apparaten aan en dan is dit wat je krijgt...
Zolang ATAG niet bereid is om deze zaak op een eerlijke met mij af te sluiten horen zij nog van mij, want ik ben er nog lang niet klaar mee. Indien er geen gehoor wordt gegeven aan mijn verzoek zal ik zonder twijfel verdere stappen ondernemen. Want kom op, wat vraag ik nou? Gewoon een eerlijke afhandeling. Een duidelijke diagnose, een naar behoren gerepareerde vaatwasser of door de onnodige kosten restitutie op een nieuwe. Simpel! Of vraag en verwacht ik misschien toch te veel?
Onlangs hebben wij een hele slechte ervaring gehad met de reparatieservice van ATAG. Inmiddels is er al 3 keer een monteur langs geweest voor dezelfde service. Volgende week komt er voor de 4de keer iemand langs. Inmiddels zijn we al langer dan 2 maanden bezig om onze vaatwasser weer werkend te krijgen.
Gelijk na elk bezoek van de verschillende monteurs en een onderdeel te hebben vervangen is de vaatwasser steeds weer stuk gegaan. De eerste keer is er zelfs helemaal niets aangepast of vervangen. Wel voor de service betaald. Dan bel je de klantenservice en voordat je iemand aan de lijn krijgt ben je vaak 30 minuten verder en duurt het telkens 2 weken voordat er wéér een monteur langs kan komen.
Ondanks dat ik onderbouwend kan concluderen dat de reparatieservices niet in één keer goed zijn uitgevoerd, beweert de klantenservice van ATAG dat de reparaties wel goed zijn uitgevoerd, maar dat er telkens een ander onderliggende oorzaak van de storing is. Waar het op neerkomt is dat 1 storing (foutmelding) wel 10 oorzaken kan hebben. Maar waarom kunnen alle oorzaken dan niet in één keer ontdekt worden? Juist.. ATAG beweert dat wij pech hebben en alle defecten plotseling vlak na elkaar zijn ontstaan. Dat is vreemd, want de vaatwasser is inmiddels al maanden buiten werking. Hoe kunnen onderdelen kapot gaan als het apparaat buiten werking is?
ATAG stelt zichzelf dus niet aansprakelijk voor de oplopende kosten waar wij in dit geval steeds opnieuw voor opdraaien. Elke keer komt er een monteur en deze vervangt blijkbaar 'zomaar' een onderdeel.
Hoe dan ook, dit is natuurlijk hartstikke onterecht. Complete waanzin! Waarom moet er 4 keer een monteur langs komen, werkt de vaatwasser nog steeds niet en worden de vervangen onderdelen door de monteurs meegenomen? Nu kan ik niet bewijzen dat er misschien wel onderdelen zijn vervangen die niet aan vervanging toe waren. 'Nee hoor ATAG werkt met erkende monteurs en die weten wel wat ze doen.' Blijkbaar niet, want nogmaals, volgende week de 4de afspraak in 2 maanden tijd en de kosten blijven oplopen. Inmiddels had ik inderdaad beter een nieuwe vaatwasser kunnen kopen. Als ik dit had geweten had ik dat ook in eerste instantie gedaan. Schaf je peperdure apparaten aan en dan is dit wat je krijgt...
Zolang ATAG niet bereid is om deze zaak op een eerlijke met mij af te sluiten horen zij nog van mij, want ik ben er nog lang niet klaar mee. Indien er geen gehoor wordt gegeven aan mijn verzoek zal ik zonder twijfel verdere stappen ondernemen. Want kom op, wat vraag ik nou? Gewoon een eerlijke afhandeling. Een duidelijke diagnose, een naar behoren gerepareerde vaatwasser of door de onnodige kosten restitutie op een nieuwe. Simpel! Of vraag en verwacht ik misschien toch te veel?