KPN Smartlife stopt en laat abonnementshouders zwemmen!
Geplaatst: 25 sep 2020 18:35
KPN stopt met haar dienst Smartlife. Dit wordt niet gecommuniceerd op de (entree)pagina van haar Smartlifewebsite. Sterker nog, er wordt uitgebreid ingegaan hoe goed Smartlife is en wat je allemaal kunt aanschaffen en installeren...
Na goed zoeken (googelen) kom je er echter achter dat de dienst stopt per januari 2020. De beveiligingsaplicatie werkt daarna niet meer en eventueel verstappen naar een andere "partner" van KPN kan (zegt men), maar dan doet verreweg de meeste apparatuur het niet meer.
KPN zelf zegt (via de chat, want telefonisch lopen de wachttijden bijzonder sterk op) niets te kunnen doen hieraan. In eerste instantie werd zelfs verteld dat er geen klacht kon worden ingediend. Na duidelijk maken dat dit een wettelijke verplichting is, kon het wel en heeft men de klacht geregistreerd. Ik heb gevraagd om een bevestiging daarvan, maar tot op heden niets ontvangen.
Oftewel, in mijn ogen is dit een vorm van in gebreke blijven door KPN. Ik vraag me af of meer consumenten hier last van hebben...
Na goed zoeken (googelen) kom je er echter achter dat de dienst stopt per januari 2020. De beveiligingsaplicatie werkt daarna niet meer en eventueel verstappen naar een andere "partner" van KPN kan (zegt men), maar dan doet verreweg de meeste apparatuur het niet meer.
KPN zelf zegt (via de chat, want telefonisch lopen de wachttijden bijzonder sterk op) niets te kunnen doen hieraan. In eerste instantie werd zelfs verteld dat er geen klacht kon worden ingediend. Na duidelijk maken dat dit een wettelijke verplichting is, kon het wel en heeft men de klacht geregistreerd. Ik heb gevraagd om een bevestiging daarvan, maar tot op heden niets ontvangen.
Oftewel, in mijn ogen is dit een vorm van in gebreke blijven door KPN. Ik vraag me af of meer consumenten hier last van hebben...