Lange levertijd van Auping
Geplaatst: 01 okt 2020 11:25
Hallo allemaal!
Op 4 juli j.l. hebben mijn man en ik een Auping bed besteld via een tussenpartij (beddenwinkel Frans Mets). Er werd toen gemeld dat de normale levertijd (2-3 weken) niet haalbaar was in verband met een computer storing bij Auping, en dat we moesten rekenen op 6 tot 8 weken. Dit was voor ons te overzien, dus zijn we akkoord gegaan. Deze levertijd staat ook op de factuur.
Helaas werd het bed niet geleverd binnen deze tijd. Na het verlopen van de termijn hebben we contact opgenomen met de beddenzaak om te vragen wat de verwachting was; het bed zou waarschijnlijk snel geleverd worden en we hebben een afspraak gemaakt voor de montage. Helaas kregen we 2 dagen van tevoren telefoon dat het bed "toch niet in de vrachtwagen zat". Dit proces heeft zich een paar weken later nogmaals herhaald. Inmiddels zijn we 14 (!!) weken verder, en is het enige wat we van de beddenzaak te horen krijgen dat zij "geen toezeggingen meer durven te doen, omdat ze van Auping niet te horen krijgen wat de prognose is".
In een poging te achterhalen wat er aan de hand is hebben we ook de klantenservice van Auping zelf gebeld, die inderdaad bevestigen dat er problemen zijn met de levering en dat er geen uitspraken gedaan kunnen worden over wanneer wij ons bed kunnen verwachten.
Helaas is ons huidige matras helemaal 'op', en begint de situatie voor ons nu echt vervelend te worden. Zijn er mensen die op dit moment in hetzelfde schuitje zitten, en/of hebben jullie advies? We denken er nu over de order te annuleren (dit zou moeten kunnen volgens de voorwaarden omdat de tegenpartij in gebreke blijft), maar anderzijds hebben we natuurlijk liever dat het op een andere manier wordt opgelost.
Op 4 juli j.l. hebben mijn man en ik een Auping bed besteld via een tussenpartij (beddenwinkel Frans Mets). Er werd toen gemeld dat de normale levertijd (2-3 weken) niet haalbaar was in verband met een computer storing bij Auping, en dat we moesten rekenen op 6 tot 8 weken. Dit was voor ons te overzien, dus zijn we akkoord gegaan. Deze levertijd staat ook op de factuur.
Helaas werd het bed niet geleverd binnen deze tijd. Na het verlopen van de termijn hebben we contact opgenomen met de beddenzaak om te vragen wat de verwachting was; het bed zou waarschijnlijk snel geleverd worden en we hebben een afspraak gemaakt voor de montage. Helaas kregen we 2 dagen van tevoren telefoon dat het bed "toch niet in de vrachtwagen zat". Dit proces heeft zich een paar weken later nogmaals herhaald. Inmiddels zijn we 14 (!!) weken verder, en is het enige wat we van de beddenzaak te horen krijgen dat zij "geen toezeggingen meer durven te doen, omdat ze van Auping niet te horen krijgen wat de prognose is".
In een poging te achterhalen wat er aan de hand is hebben we ook de klantenservice van Auping zelf gebeld, die inderdaad bevestigen dat er problemen zijn met de levering en dat er geen uitspraken gedaan kunnen worden over wanneer wij ons bed kunnen verwachten.
Helaas is ons huidige matras helemaal 'op', en begint de situatie voor ons nu echt vervelend te worden. Zijn er mensen die op dit moment in hetzelfde schuitje zitten, en/of hebben jullie advies? We denken er nu over de order te annuleren (dit zou moeten kunnen volgens de voorwaarden omdat de tegenpartij in gebreke blijft), maar anderzijds hebben we natuurlijk liever dat het op een andere manier wordt opgelost.