Pagina 1 van 1

Air Europa vouchers en stoelplaats reservering

Geplaatst: 03 okt 2020 12:47
door Ben6
Op 23 juli wilden we onze vliegtickets voor onze geannuleerde vlucht naar Bogotá omzetten in vouchers.
Air Europa gaf aan dat ze alleen de ticketprijs konden omzetten maar de kosten voor de stoelreserveringen niet.
Dat bedrag zou binnen 2 maanden worden teruggestort. Uiteraard hadden we dit liever ook omgezet gehad in de vouchers.
Via klachtenformulier op hun site daar om gevraagd.

Uiteraard na 2 maanden geen geld terug en ook op de klacht (graag omzetten kosten stoelen in vouchers) wordt niet gereageerd.
Zijn er meer mensen met dit soort ervaringen? En wat rest nu nog om 1 van beiden alsnog gerealiseerd te krijgen ?

Re: Air Europa vouchers en stoelplaats reservering

Geplaatst: 03 okt 2020 14:01
door Arizonakid
Gewoon weer een mailtje naar de klantenservice en vragen om terugbetaling stoelen, het duurt allemaal wat langer nu, maar komt echt. Je kan ook alles teru laten betalen als je dat wilt, die vouchers zijn waardeloss als de boel failliet gaat, om maar een mogelijkheid te noemen.

Re: Air Europa vouchers en stoelplaats reservering

Geplaatst: 03 okt 2020 14:13
door sylvesterb
Ben6 schreef:
03 okt 2020 12:47
Uiteraard na 2 maanden geen geld terug en ook op de klacht (graag omzetten kosten stoelen in vouchers) wordt niet gereageerd.
Door een mailtje wordt niet opeens mogelijk. Je kunt ook respecteren dat de maatschappij en deze crisis afwijkt van jouw wensen.
Ben6 schreef:
03 okt 2020 12:47
Zijn er meer mensen met dit soort ervaringen? En wat rest nu nog om 1 van beiden alsnog gerealiseerd te krijgen ?
Nergens lees ik dat je na 2 maanden nog een reminder hebt gestuurd voor de terugbetaling. Alle vliegmaatschappijen zitten nu eenmaal met cashflow problemen. Je moet dus een lange adem hebben maar uiteindelijk zal het wel goedkomen.

Re: Air Europa vouchers en stoelplaats reservering

Geplaatst: 03 okt 2020 14:23
door D34M0N
Zo, dat is een nieuwe, iemand die klaagt dat die geld terug krijgt en geen voucher. Ik zou zeggen: wees blij dat je geld terug krijgt voor de stoelreservering, aan geld heb je meer dan aan vouchers.

Verder is het even geduld hebben. Alle transacties moeten handmatig goedgekeurd worden, iets wat nog extra veel tijd kost doordat oplichters sinds de coronacrisis extra actief zijn geworden.