Icodak: extreme prijzen en niet nakomen afspraken
Geplaatst: 04 okt 2020 18:17
Op 12 november 2019 is Icodak (Almere) bij ons langs geweest na een melding van een lekkage. Er is daar snel op gereageerd en zijn mensen langsgekomen. Na een korte inspectie van de situatie werd een oplossing voorgesteld met een synthetische (siliconen) gietbare substantie (coating).
Bij verdere inspectie van het dak werden een aantal andere zaken vastgesteld: nokvorst stormrand, lood reparatie en dakraam sponsen. In totaal zou dit € 6.196 bedragen, met 10 jaar garantie. Door de druk van de lekkage heb ik Ja tegen alles gezegd.
Na anderhalf uur waren de heren gereed. Terugkijkend, is dit factuurbedrag natuurlijk niet in verhouding met de uitgevoerde tijd en gebruikte materialen.
Na twee maanden waren er nog steeds vochtplekken op dezelfde binnenmuur. Dit gemeld en snel zijn twee mensen komen kijken en hebben diezelfde coating op een paar plaatsen aangebracht.
Nu, september 2020, wederom vochtplekken op de dezelfde binnenmuur (schade is nu veel explicieter en ook lager op de muur zichtbaar).
Weer gebeld en afspraak gemaakt op 8 september 2020. Vrije dag genomen om aanwezig te zijn. Niemand is komen opdagen. Zelf gebeld en de afspraak was verkeerd in het systeem gekomen.
Nieuwe afspraak (en vrije dag) op 15 september 2020. Niemand verschenen. Nabellen leerde dat de afspraak was vergeten.
Een derde afspraak gemaakt op 16 september 2020 (en weer een vrije dag) en wederom niemand langs gekomen. Nabellen leerde dat de afspraak niet in de planning was opgenomen.
Ook geen enkele reactie van het Icodak management op mijn verzoek hoe deze absurde situatie op te lossen. Een formele klacht is op schrift gesteld en per aangetekende post verstuurd. Ook hier geen reactie op ontvangen.
In de tussentijd is er een nieuwe afspraak gepland op 25 oktober. Deze is door Icodak afgebeld vanwege Covid besmetting. Nieuwe afspraak gemaakt op 2 oktober. Om half 11 nog niemand aanwezig en gebeld. "Ik zou u net bellen om de afspraak af te melden vanwege ziekte. De lijst was zo lang dat ik nog niet bij u ben aangekomen" Op mijn vraag hoeveel afspraken die lijst dan bevat van de zieke monteur, werd niet geantwoord. (Terwijl zij zeggen 25 servicebussen te hebben).
Er is weer een afspraak gepland (8 oktober). In hetzelfde gesprek, gevraagd of ik de directeur kon spreken over de situatie. Die was niet aanwezig en ik zou aan het eind van de middag worden teruggebeld door hem. En....geen belletje. Is het nu leugenachtig gedrag of totale incompetentie? Tot op heden alleen met een dame gesproken die de telefoon opneemt. Geen enkele keer doorverbonden met iemand die over de kwaliteit van het werk gaat, of een leidinggevende rol vervult.
Op facebook komt de naam van Icodak niet positief naar voren. Vele berichten in het afgelopen jaar over soortgelijke hoge prijzen, kwaliteit van het geleverde "werk" en het niet nakomen van afspraken.
Dit naar oplichting ruikende geval, moet aangepakt worden (en de lekkage graag ook verholpen). Welke adviezen, tips hebben jullie voor ons? Is het wellicht een leuke case voor de tv-uitzending?
Hoor graag jullie ideeën.
Bij verdere inspectie van het dak werden een aantal andere zaken vastgesteld: nokvorst stormrand, lood reparatie en dakraam sponsen. In totaal zou dit € 6.196 bedragen, met 10 jaar garantie. Door de druk van de lekkage heb ik Ja tegen alles gezegd.
Na anderhalf uur waren de heren gereed. Terugkijkend, is dit factuurbedrag natuurlijk niet in verhouding met de uitgevoerde tijd en gebruikte materialen.
Na twee maanden waren er nog steeds vochtplekken op dezelfde binnenmuur. Dit gemeld en snel zijn twee mensen komen kijken en hebben diezelfde coating op een paar plaatsen aangebracht.
Nu, september 2020, wederom vochtplekken op de dezelfde binnenmuur (schade is nu veel explicieter en ook lager op de muur zichtbaar).
Weer gebeld en afspraak gemaakt op 8 september 2020. Vrije dag genomen om aanwezig te zijn. Niemand is komen opdagen. Zelf gebeld en de afspraak was verkeerd in het systeem gekomen.
Nieuwe afspraak (en vrije dag) op 15 september 2020. Niemand verschenen. Nabellen leerde dat de afspraak was vergeten.
Een derde afspraak gemaakt op 16 september 2020 (en weer een vrije dag) en wederom niemand langs gekomen. Nabellen leerde dat de afspraak niet in de planning was opgenomen.
Ook geen enkele reactie van het Icodak management op mijn verzoek hoe deze absurde situatie op te lossen. Een formele klacht is op schrift gesteld en per aangetekende post verstuurd. Ook hier geen reactie op ontvangen.
In de tussentijd is er een nieuwe afspraak gepland op 25 oktober. Deze is door Icodak afgebeld vanwege Covid besmetting. Nieuwe afspraak gemaakt op 2 oktober. Om half 11 nog niemand aanwezig en gebeld. "Ik zou u net bellen om de afspraak af te melden vanwege ziekte. De lijst was zo lang dat ik nog niet bij u ben aangekomen" Op mijn vraag hoeveel afspraken die lijst dan bevat van de zieke monteur, werd niet geantwoord. (Terwijl zij zeggen 25 servicebussen te hebben).
Er is weer een afspraak gepland (8 oktober). In hetzelfde gesprek, gevraagd of ik de directeur kon spreken over de situatie. Die was niet aanwezig en ik zou aan het eind van de middag worden teruggebeld door hem. En....geen belletje. Is het nu leugenachtig gedrag of totale incompetentie? Tot op heden alleen met een dame gesproken die de telefoon opneemt. Geen enkele keer doorverbonden met iemand die over de kwaliteit van het werk gaat, of een leidinggevende rol vervult.
Op facebook komt de naam van Icodak niet positief naar voren. Vele berichten in het afgelopen jaar over soortgelijke hoge prijzen, kwaliteit van het geleverde "werk" en het niet nakomen van afspraken.
Dit naar oplichting ruikende geval, moet aangepakt worden (en de lekkage graag ook verholpen). Welke adviezen, tips hebben jullie voor ons? Is het wellicht een leuke case voor de tv-uitzending?
Hoor graag jullie ideeën.