Pagina 1 van 1

Onbeschadigd artikel retour naar Bol•com: kosten voor schade

Geplaatst: 07 okt 2020 11:16
door AdVs
Artikel retour gezonden naar Bol.com wordt niet geaccepteerd door externe leverancier zou beschadigd retour gekomen zijn. Leverancier schuift schade op ons af. Wij hebben het artikel onbeschadigd en keurig in originele verpakking retour gezonden. Betaling was achteraf. Krijgen nu aanmanning van incassobureau met € 40.00 extra kosten

Re: Onbeschadigd artikel retour naar Bol•com: kosten voor schade

Geplaatst: 07 okt 2020 13:31
door Moneyman
Wat ik mis, is wat je al gedaan hebt. Heb je al een dispuut gevoerd en zo ja, met wie?

Re: Onbeschadigd artikel retour naar Bol•com: kosten voor schade

Geplaatst: 07 okt 2020 13:34
door riddert
In principe ligt het risico bij retourneren bij de koper. Afgaand op wat u schrijft staat de verkoper in zijn recht.

Re: Onbeschadigd artikel retour naar Bol•com: kosten voor schade

Geplaatst: 07 okt 2020 13:41
door moederslink
Wijs geworden door ervaring : altijd aan alle kanten foto.s maken van het pakket en dan pas retour sturen.
Zo te lezen heeft u nu geen bewijs , dus dat wordt lastig.
Er wordt gegooid met die pakketten , zie maar eens je gelijk te halen.
Heeft u al het eea gecommuniceerd?

Re: Onbeschadigd artikel retour naar Bol•com: kosten voor schade

Geplaatst: 07 okt 2020 13:43
door riddert
moederslink schreef:
07 okt 2020 13:41
Wijs geworden door ervaring : altijd aan alle kanten foto.s maken van het pakket en dan pas retour sturen.
Zo te lezen heeft u nu geen bewijs , dus dat wordt lastig.
Er wordt gegooid met die pakketten , zie maar eens je gelijk te halen.
Heeft u al het eea gecommuniceerd?
Het fotograferen zal je niet helpen. Jij bent verantwoordelijk voor de zending. Als deze tijdens transport beschadigd raakt komt dat voor uw rekening.

Re: Onbeschadigd artikel retour naar Bol•com: kosten voor schade

Geplaatst: 07 okt 2020 13:45
door Moneyman
Foto's geven helaas slechts schijnzekerheid: ze bewijzen niets, en zelfs als ze dat doen blijft het risico bij de verzender.

Re: Onbeschadigd artikel retour naar Bol•com: kosten voor schade

Geplaatst: 07 okt 2020 13:48
door berndv
AdVs schreef:
07 okt 2020 11:16
Betaling was achteraf. Krijgen nu aanmanning van incassobureau met € 40.00 extra kosten
Ik denk dat hier wat verschillende trajecten langs elkaar heen lopen. Enerzijds de bestelling en het betalen binnen 14 dagen na ontvangst. Aan de andere kant hebben we het retourtraject waarbij de verkoper aangeeft een beschadigd pakket te hebben ontvangen en niet terug wil betalen.
moederslink schreef:
07 okt 2020 13:41
Wijs geworden door ervaring : altijd aan alle kanten foto.s maken van het pakket en dan pas retour sturen.
Zo te lezen heeft u nu geen bewijs , dus dat wordt lastig.
Er wordt gegooid met die pakketten , zie maar eens je gelijk te halen.
Heeft u al het eea gecommuniceerd?
daarmee win je niets, verzender is verantwoordelijk voor de zending tot het moment van overdracht aan de ontvanger. Als het pakket beschadigd overkomt dan kan je als verzender proberen je geld te claimen bij postnl, want daar heeft de ontvanger weinig mee te maken.

Re: Onbeschadigd artikel retour naar Bol•com: kosten voor schade

Geplaatst: 07 okt 2020 13:53
door moederslink
Moneyman schreef:
07 okt 2020 13:45
Foto's geven helaas slechts schijnzekerheid: ze bewijzen niets, en zelfs als ze dat doen blijft het risico bij de verzender.
Juridisch zal dit misschien kloppen . Maar wanneer ik mijn pakket puntgaaf opstuur en daar foto.s van heb gemaakt , denk ik dat zij maar hard moeten maken dat het beschadigd is opgestuurd.
Dan zou ik tot het gaatje gaan.

Re: Onbeschadigd artikel retour naar Bol•com: kosten voor schade

Geplaatst: 07 okt 2020 14:01
door riddert
Het gaat er niet om hoe het verzonden is, maar hoe het aangekomen is. Daar bent u verantwoordelijk voor. Net als de verkoper dat was toen deze u de zending zond.

Re: Onbeschadigd artikel retour naar Bol•com: kosten voor schade

Geplaatst: 07 okt 2020 14:02
door berndv
moederslink schreef:
07 okt 2020 13:53
denk ik dat zij maar hard moeten maken dat het beschadigd is opgestuurd.
Het gaat er niet echt om hoe het verstuurd is, het gaat er om hoe het ontvangen is, aangezien je de verzender aansprakelijk is tot het moment van overdracht. De meeste webshops zullen het gezeur niet willen en zullen al gauw meegaan in vergoeden, maar juridisch gezien hoeven ze dat niet.

Re: Onbeschadigd artikel retour naar Bol•com: kosten voor schade

Geplaatst: 07 okt 2020 14:04
door Moneyman
moederslink schreef:
07 okt 2020 13:53
Moneyman schreef:
07 okt 2020 13:45
Foto's geven helaas slechts schijnzekerheid: ze bewijzen niets, en zelfs als ze dat doen blijft het risico bij de verzender.
Juridisch zal dit misschien kloppen . Maar wanneer ik mijn pakket puntgaaf opstuur en daar foto.s van heb gemaakt , denk ik dat zij maar hard moeten maken dat het beschadigd is opgestuurd. Dan zou ik tot het gaatje gaan.
Ook praktisch zegt het niets.

Een simpel voorbeeld: ik maak een serie foto's waarin ik vastleg hoe ik mijn laptop inpak en verzendklaar maak. nadien maak ik het pakketje weer open, vervang de laptop door een stuk hout en stuur het op. De foto's bewijzen dus helemaal niets.

Re: Onbeschadigd artikel retour naar Bol•com: kosten voor schade

Geplaatst: 07 okt 2020 14:31
door omega19
AdVs schreef:
07 okt 2020 11:16
Artikel retour gezonden naar Bol.com wordt niet geaccepteerd door externe leverancier zou beschadigd retour gekomen zijn. Leverancier schuift schade op ons af. Wij hebben het artikel onbeschadigd en keurig in originele verpakking retour gezonden. Betaling was achteraf. Krijgen nu aanmanning van incassobureau met € 40.00 extra kosten
Heeft de verkoper jou een foto gestuurd waarop het beschadigde pakket is te zien ?
Anders hier alsnog om vragen.