Geen garantie op Apple Watch van 11 maanden bij Bol.com
Geplaatst: 07 okt 2020 17:29
21 september 2019 heb ik een Apple Watch bij bol.com bestelt op 21 aug zat ik tv te kijken en merkte dat het scherm van de Watch los zat
Dus heb ik direct de Watch terug gestuurd naar bol.com
Eerst ontvang ik een mail dat de Watch nog werd geblokkeerd door mijn Apple account waardoor relatie niet mogelijk zou zijn. Iets wat heel vreemd is want voor ik de Watch opstuurde heb ik de Watch leeg gemaakt en teruggezet naar de fabriek instellingen en volledig uit mijn Apple account verwijderd omdat ik niet wil dat andere aan mijn gegevens kunnen komen. Ondanks dat bleef het bedrijf volhouden dat de Watch nog door het account werd geblokkeerd toen ik daarna naar heel veel heen en weer gebel en gemail een screen stuurde dat de Watch uit mijn account was verwijderd kreeg ik bericht de Watch zou een losse conector hebben en daarom zou het buiten de garantie vallen.
Dus ik contact met bol opgenomen krijg ik een mail dat de Watch nog is geblokkeerd door het account maar dat daarna de Watch dan wel niet onder de appelgarantie zou vallen maar dat de reparatie onder de bol.com garantie alsnog gerepareerd zal worden. Dit is mij ook via een telefoon gespek mee gedeeld. De zelfde dag krijg ik echter van de klantenservice nog een mail eigenlijk exact een Copy van de eerste reparatie mail dat de Watch is gecontroleerd door Apple en dat volgens hun de reparatie buiten de garantie valt. Echter zit er een mail bij over de reparatie van dynafix in nuth een bedrijf met vele zeer slechte ervaringen en honderden. Klachten bij de diverse klant pannels en consumenten organisaties zo zou het bedrijf zelf hun garantie voorwaardes bepalen dus ik weer een mail naar bol. Com, waarop de klantenservice mij belt voor uitleg. Dus ik doe mijn verhaal en de klantenservice beweerd bij hoog en laag dat bol.com geen zaken doet met dynafix, waarop ik vraag hoe ze de mail dan kan verklaren.
Dat kon ze niet maar dat zou ze gaan uitzoeken maar ik moest mij geen zorgen maken, de Watch word onder de bol.com garantie gerepareerd.
En anders gewoon vervangen want de Watch is nog geen jaar oud en u heeft gewoon nog garantie bij ons.
Twee dagen later krijg ik een mail van de klantenservice dat ze achter hun reparateur staan en die geeft aan geen garantie. Ik kan me Watch ongeprepareerd terugkrijgen tegen betaling van de onderzoek kosten of afstand doen van de Watch en dan word die kosteloos vernietigd.
Niets geen garantie.
Zo zijn we een maand verder en de ene keer krijg ik te horen nee het is gewoon garantie en de andere zegt van niets te weten. Is maar net wie je bij de klantenservice van bol.com spreekt zo zijn er voor de zelfde reparatie al 14 verschillende cases en komt er geen oplossing want wanneer de ene medewerker mij garantie geeft mailt een andere medewerker mij dat ik geen garantie heb.
En zo gaat de soap maar door en natuurlijk wil ik geen 20 euro betalen voor een horloge wat niet eens gerepareerd is en nog geen 11 maanden oud was toen hij ter reparatie werd ingeleverd.
Dus heb ik direct de Watch terug gestuurd naar bol.com
Eerst ontvang ik een mail dat de Watch nog werd geblokkeerd door mijn Apple account waardoor relatie niet mogelijk zou zijn. Iets wat heel vreemd is want voor ik de Watch opstuurde heb ik de Watch leeg gemaakt en teruggezet naar de fabriek instellingen en volledig uit mijn Apple account verwijderd omdat ik niet wil dat andere aan mijn gegevens kunnen komen. Ondanks dat bleef het bedrijf volhouden dat de Watch nog door het account werd geblokkeerd toen ik daarna naar heel veel heen en weer gebel en gemail een screen stuurde dat de Watch uit mijn account was verwijderd kreeg ik bericht de Watch zou een losse conector hebben en daarom zou het buiten de garantie vallen.
Dus ik contact met bol opgenomen krijg ik een mail dat de Watch nog is geblokkeerd door het account maar dat daarna de Watch dan wel niet onder de appelgarantie zou vallen maar dat de reparatie onder de bol.com garantie alsnog gerepareerd zal worden. Dit is mij ook via een telefoon gespek mee gedeeld. De zelfde dag krijg ik echter van de klantenservice nog een mail eigenlijk exact een Copy van de eerste reparatie mail dat de Watch is gecontroleerd door Apple en dat volgens hun de reparatie buiten de garantie valt. Echter zit er een mail bij over de reparatie van dynafix in nuth een bedrijf met vele zeer slechte ervaringen en honderden. Klachten bij de diverse klant pannels en consumenten organisaties zo zou het bedrijf zelf hun garantie voorwaardes bepalen dus ik weer een mail naar bol. Com, waarop de klantenservice mij belt voor uitleg. Dus ik doe mijn verhaal en de klantenservice beweerd bij hoog en laag dat bol.com geen zaken doet met dynafix, waarop ik vraag hoe ze de mail dan kan verklaren.
Dat kon ze niet maar dat zou ze gaan uitzoeken maar ik moest mij geen zorgen maken, de Watch word onder de bol.com garantie gerepareerd.
En anders gewoon vervangen want de Watch is nog geen jaar oud en u heeft gewoon nog garantie bij ons.
Twee dagen later krijg ik een mail van de klantenservice dat ze achter hun reparateur staan en die geeft aan geen garantie. Ik kan me Watch ongeprepareerd terugkrijgen tegen betaling van de onderzoek kosten of afstand doen van de Watch en dan word die kosteloos vernietigd.
Niets geen garantie.
Zo zijn we een maand verder en de ene keer krijg ik te horen nee het is gewoon garantie en de andere zegt van niets te weten. Is maar net wie je bij de klantenservice van bol.com spreekt zo zijn er voor de zelfde reparatie al 14 verschillende cases en komt er geen oplossing want wanneer de ene medewerker mij garantie geeft mailt een andere medewerker mij dat ik geen garantie heb.
En zo gaat de soap maar door en natuurlijk wil ik geen 20 euro betalen voor een horloge wat niet eens gerepareerd is en nog geen 11 maanden oud was toen hij ter reparatie werd ingeleverd.