LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Piet »

Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Meer coulance schrijnende gevallen

Maandag 9 augustus 2004

GERBEN VAN DER MAREL

AMSTERDAM - Dexia Bank komt aandelenleaseklanten met grote betalingsproblemen verder tegemoet. De bank versoepelt de criteria voor betalingsregelingen en schuldvermindering die zij in 2003 had vastgesteld.
De bank gaat klanten attent maken op de versoepelde regeling. De procedure wordt versneld, criteria uit het eerste voorstel worden versoepeld. Dexia denkt aan mensen die afgelopen jaar drie keer een mislukte incasso hebben gehad, klanten die twee keer zijn aangemaand, klanten met een bijstandsuitkering, klanten ouder dan tachtig jaar en klanten met meer dan euro 1000 per maand aan aflossing.
Het betreft hier allereerst een test onder honderd klanten. 'Het is wel ons streven om de versoepeling snel door te voeren', zegt Dexia-bestuurder Dirk Bruneel. De bank heeft hiertoe besloten nadat ontdekt werd dat er veel 'schrijnende gevallen' zijn onder leasebeleggers. Dat is gebleken uit de duizenden incassoprocedures die de bank de laatste tijd is gestart tegen klanten.
Dexia wil het sociale karakter van de zogeheten hardheidsclausule verhogen. Deze tegemoetkoming is alleen bedoeld voor beleggers met hoge schulden en een beperkte financiële draagkracht.
Met deze stap probeert Dexia een scherper onderscheid te maken tussen klanten die daadwerkelijk betalingsproblemen hebben en 'meelifters' in de juridische procedures die wel in staat zijn om aan hun verplichtingen te voldoen en wisten welke risico's ze namen.
Een belangrijke rol is weggelegd voor de onafhankelijke commissie onder leiding van oud-president van de Amsterdamse rechtbank Ben Asscher, die sinds maart 2003 dossiers van probleemgevallen beoordeelt. Asscher zegt in een interview met deze krant gepleit te hebben voor verruiming. Dexia heeft met instemming gereageerd en is met voorstellen gekomen.
Asscher: 'We willen de groepen waarvoor we iets kunnen betekenen er uitfilteren. Veel mensen weten niet van de hardheidsclausule. Zielige gevallen en meelifters eindigen nu ten onrechte op een hoop in de juridische procedures.'
Volgens Asscher komen beleggers onnodig terecht in incassoprocedures omdat hun is aangeraden hun schuld niet af te lossen.
Van beleggers die voor de regeling in aanmerking komen wordt getoetst wat ze kunnen betalen. Tot nu toe zijn 2411 aanvragen beoordeeld. Aan 1060 klanten is een regeling voor (gedeeltelijke) compensatie aangeboden. De bank verwacht dat als de test in beleid wordt omgezet beduidend meer mensen in aanmerking komen voor een regeling en (gedeeltelijke) kwijtschelding van de schuld. In totaal voeren ruim 90.000 klanten gezamenlijk juridische actie tegen de bank. De overige 100.000 klanten accepteerden een aanbod.

Copyright (c) 2004 Het Financieele Dagblad

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Piet »

Nog steeds wordt de fout gemaakt ons te zien als beleggers.

Wij zijn slachtoffers van aanbieders en tussenpersonen die ons hebben voorgelogen, opgelicht en belazerd.

Het AFM rapport is overduidelijk
Het eindrapport van de CGA is overduidelijk.

dexia weet dit en verdwijnt, net als spaar select.
Dit voorstel is een laatste verkrampte poging nog geld binnen te slepen van de groep die daar gevoelig voor zijn:
Dexia denkt aan mensen die afgelopen jaar drie keer een mislukte incasso hebben gehad, klanten die twee keer zijn aangemaand, klanten met een bijstandsuitkering, klanten ouder dan tachtig jaar en klanten met meer dan euro 1000 per maand aan aflossing.
Met het geld wat op deze manier binnen komt kunnen weer een aantal rechtszaken worden begonnen tegen mensen die wel strijd leveren tegen dexia.

dexia zit in het nauw, laten wij een eind maken aan deze laatste stuiptrekkingen van de slachter dexia voor dat er meer slachtoffers vallen en betalen:
Trap er niet in, geef niet toe aan het tuig van dexia.
Ga naar een advocaat en stop, in overleg met je advocaat, de betalingen aan dexia (als je dat nog niet gedaan hebt!), vernietig je contract en vorder je geld terug.


Groeten,
Piet

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door berendjan »

Volgens mij trekken jullie luidruchtiger het zwaard dan Dexia.....

Ronbo
Berichten: 113
Lid geworden op: 21 mei 2004 02:19

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Ronbo »

Lieve Dickie Dick,

Aandelenleasers beschikken over hun eigen hardheidsclausule genaamd: de wet. In die wet staan diverse zaken die door Dexia en zijn kornuiten ten tijde van het afsluiten van de leasecontracten met voeten zijn getreden. Je moet de zaken niet omdraaien. Het begint bij het naleven van de wet ten tijde van het tekenen van contract. Eerst zal moeten worden uitgezocht of dat is gebeurd. Daarna kun je pas spreken van een coulanseregeling. De wet is bovendien als het goed is voor iedereen gelijk. Dus niet alleen voor oude dametjes en zielige gevallen.

Want in dat opzicht is Dexia ook bezig met een verdeel en heers politiek. Eerst de groep uitdunnen en de zielige gevallen eruit halen zodat voor de resterende aandelenleasers vanuit de maatschappij minder sympathie over blijft.

Gvd
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 jul 2003 09:08

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Gvd »

De laatste stuiptrekking van de marketing afdeling voordat deze definitief wordt opgeheven. Dit kost ze niet echt zo veel maar ze zullen deze 'genereuze' versoepeling ongetwijfeld weer oneindig uitmelken in de media.

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door berendjan »

Als je maar vaak genoeg blijft herhalen dat je een slachtoffer bent, voel je je ook een slachtoffer.

Ronbo
Berichten: 113
Lid geworden op: 21 mei 2004 02:19

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Ronbo »

Ik ben een slachtoffer ik ben een slachtoffer Ik ben een slachtoffer ik ben een slachtoffer Ik ben een slachtoffer ik ben een slachtoffer Ik ben een slachtoffer ik ben een slachtoffer Ik ben een slachtoffer ik ben een slachtoffer Ik ben een slachtoffer ik ben een slachtoffer.

En nu weer terug naar de basis: heeft Dexia bij het afsluiten van de contracten zich aan de wet gehouden? Zo nee, dan zijn de contracten niet rechtsgeldig. Dan heb je als eerzame burger het recht om je recht te halen.

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door berendjan »

Piet, lees het vandaag geplaatste topic Juridische Onkunde eens....
Laatst gewijzigd door berendjan op 09 aug 2004 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Brabander
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 jul 2004 23:17

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Brabander »

Dexia heeft samen met Spaar Select mij de nek omgedraaid.

De overwaarde van je huis gebruiken en dan kon ik eerder stoppen met werken.

Stand van zaken na drie jaar (gestart in juli 2001).

Tweede Hypotheek 85.000 Euro
4=10 Effect in demin voor ongeveer 40.000 Euro
Maandelijks hypotheeklast 416 Euro
Vanfa volgend jaar juli mag ik 796 Euro extra inleggen (hiermee bedoeld DEXIA rente)

En Ascher moest zich als gepensioneerde rechter diep schamen dat hij hier zijn handen nog vuil aan durft te maken.
Ga liever belangloos gedupeerden bijstaan. U krijgt toch al een grandioos overheidspensioen Ascher, of niet soms ???

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Hier wordt ik echt niet goed van.

Dit heb ik al lange tijd gevreesd.

Nu Dexia ziet aankomen dat ze moet betalen komen ze met een nieuw voorstel.
Anderhalf jaar geleden heb ik uitvoerig met ze gecorrespondeerd dat ik een schrijnend geval was.
Vele brieven geschreven.
Een aantal malen opgebeld.
En nooit hebben ze gereageerd, het gedane aanbod was voldoende.

De gluiperds.
Het gaat er nu niet meer om of we wel of niet kunnen betalen.
Het gaat er nu om dat Dexia fout zit met hun afgesloten contracten.


Geen aalmoes van DExia nu zij in de problemen zit.
Laat je niet lijmen door haar.

Straks zegt Bruneel in de media dat O.D. een versoepeld aanbod heeft geweigerd.
De gluiperd.

Voor een deal is het te laat.
Alleen een deal aan de onderhandelingstafel.!!!!!!!!!

MAAR NOOIT EEN DEAL EEWNZIJDIG DOOR DEXIA BEPAALD.
Let op, weer inzage in al je financien geven, Nooit.
Het is geen gunst om van de restschuld af te komen.
Het is een recht !!!!!!!!!!!!!!!!
DExia gaat betalen.
Restschuld weg, inleg terug.

Als ik zo kon schelden als Willems was dat hier tegen Bruneel terecht.!!!!

Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Bekkum »

Dexia had bij het afsluiten van de contracten juist moeten handelen.
Inkomens toetsen, vaste lasten toetsen,
En dan beoordelen op grond van vaste lasten/reeds lopende leningen/ inkomen of een aandelenlease wel verantwoord was en zou vallen binnen de normen van consumptieve geldverstrekking.
Zo niet lease overeenkomst afwijzen, dan hadden veel veel heel veel mensen niet in de ellende gezeten.
Laatst gewijzigd door Bekkum op 09 aug 2004 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Mensen, trap er niet in.

Straks gebruiken ze jullie tegen ons dat zeer velen het versoepelde aanbod WEL hebben aangenomen.

Laat Bruneel alsjeblieft in de media moeten zeggen:
"Van ons 2de aanbod heeft niemand gebruik gemaakt, ze waren allen al met een advocaat bezig, we waren te laat".

gr. O.D.

Ronbo
Berichten: 113
Lid geworden op: 21 mei 2004 02:19

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Ronbo »

Juist Bekkum!

Het toetsmoment is het moment van aangaan van het contract. Wat ik nu verdien gaat Dickie Dick geen ene fluit aan. Via dit coulancevoorstel probeert Dickie Dick de wet om te draaien door financiële toetsing achteraf.

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door berendjan »

Ronbo, ben jij er ook zo eentje die misbruik maakt van gedupeerden die echt in de financiële problemen zitten??

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Meelifters?

Bruneel wilde toch iedereen individueel voor de rechter slepen?

Ik ga bij hem geen hand op houden.

Nooit, nooit, nooit.
Alleen ik bepaal hoeveel spaargeld ik over wil houden en niemand anders, zeker geen Bruneel.!!!

Alleen in de rechtszaal wordt onze strijd uitgevochten en nergens anders.

Ik ben woest, de *****.

Ronbo
Berichten: 113
Lid geworden op: 21 mei 2004 02:19

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Ronbo »

Berendjan:

Definieer: misbruik. Als je bedoelt, je recht halen, ja. Wat ben jij er eigenlijk voor een Berendjan? Probeer jij misbruik te maken van Dickie Dick's verdeel en heers dogma? Zijn er volgens jou twee soorten mensen? De ene soort mag wel zijn recht halen en de andere niet?

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

N.a.v bericcht BJ.

Voor nieuwelingen zoals hij:

Het gaat er niet om of iemand in financilele problemen zit.
Het gaat er om dat mensen geld zijn kwijtgeraakt door foute contracten.

En dat zijn geen meelifters!!!!!

Meelifters zijn mensen die Dubio proberen te evenaren maar zijn intellect en humor missen !!!!!!

studex
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jul 2004 19:35

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door studex »

Ik heb al een advocaat aan mijn zijde maar deze laat niks van zich horen en ik betaal al 3 maanden niet meer.
Ik heb die advocaat wel netjes een brief geschreven om direct gehoor aan te geven en anders zoek ik een ander advocaat.
In mijn ogen moet ik wel de betaling aan dexia hervatten tot ik wat meer duidelijkheid heb.......

M. vr. G.

Studex.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Willems »

Berendjan,

Als je maar vaak genoeg blijft herhalen, dat je een slachtoffer bent, voel je je ook een slachtoffer.

Als je maar genoeg blijft herhalen, dat géén slachtoffer, terwijl je het wel bent, ben je dan geen slachtoffer!

Als je niets beter weet, waarom hou je jouw grote smoel niet en donder op.
Je wil iets doen voor Dexia maar heeft de capaciteiten niet voor en komt daarom leeg en belachelijk over. Zoek iets beter dan je tot toe heeft gebracht, zodat je lik op stuk kan krijgen. Met dergelijke nietszeggende
gezwam breng je ook Dexia in verlegenheid. Jullie beiden hebben julie nek in de strop gedaan, het is maar een kwestie van aftellen om de schacht open te trekken!

Gesloten