Werkwijze overstap naar overeenkomst EnergieMakkelijk
Door Essent worden tijdens de vakantie periode o.a. oudere mensen op een onacceptabele manier telefonisch benaderd om van energie leverancier over te stappen.
Hoe gaat dit nu te werk. Nadat er door de telefoon op e.e.a. manier ja is gezegd, krijgen de ouderen een contract thuisgestuurd waar men aan vast zit indien men zich niet binnen 7 werkdagen via en gratis 0800 nummer afmeld.
Deze werkwijze vind ik niet alleen al zeer discutabel. Nog veel erger is het, dat voor veel ouderen mensen een familielid of hulp de post op regelmatige tijden wegwerkt. Door deze werkwijze van Essent om in de vakantie periode de ouderen te benaderen worden de ouderen met een Energie leverancier opgezadeld welke ze absoluut zelf niet gekozen hebben.
Mijn vraag is of dit probleem op meerdere plaatsen voorkomt resp. hoe hierop op een passende wijze actie tegen genomen kan worden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schandalige werkwijze Essent
Re: Schandalige werkwijze Essent
Zelf heb ik voor Essent hiervoor gewerkt. En wij hebben (of ik in ieder geval) geen oudere mensen klant gemaakt indien we zeker van het feit waren dat ze accoord gingen.
Daarbij heeft Durion onder de naam Essent gebeld en zo Essent een hoop ellende bezorgd.
Daarbij heeft Durion onder de naam Essent gebeld en zo Essent een hoop ellende bezorgd.