Misleiding door Vodafone: updates software Samsung
Geplaatst: 15 okt 2020 11:00
Ik heb eind juli mijn abonnement bij Vodafone verlengt met een Samsung S20 Plus nadat mij verzekerd was dat Vodafone alleen zgn unbranded toestellen levert. Helaas kwam ik er na een paar weken achter dat mijn telefoon aangepaste Vodafone software heeft. Toen ik hierover contact opnam met Vodafone stuitte ik op een muur van onwil en arrogantie. Hierdoor ben ik maar wat verder in de Vodafone branded versies gedoken en kom tot best schokkende conclusies. In mijn geval met de S20 Plus zijn er door Samsung inmiddels een paar toestel specifieke updates uitgebracht voor de camera en ook voor de batterij, deze updates zijn los van de beveiligingsupdates verzonden door Samsung. Helaas zet Vodafone deze updates niet door naar hun klanten, waarom dat is mij een raadsel. Ik heb reeds via officiële weg een klacht ingediend over het update beleid (en het feit dat Vodafone branded toestellen levert zonder klanten hier vooraf over in te lichten) en het uitblijven van de overige updates. De beveiligingsupdates van Samsung zijn overigens exact hetzelfde als die van Vodafone, waarom men dan 3 weken nodig heeft om deze updates uit te rollen is mij ook een groot raadsel. Helaas doet Vodafone helemaal niets met klachten, het enige wat men voorstelt is dat ik mijn contract dan maar af moet kopen om daarna zelf een ander toestel te nemen. Het is werkelijk te gek voor woorden. Ik verwacht dat als ik een toestel neem bij een abonnement dat ik dezelfde gebruikerservaringen mag verwachten als mensen die hun telefoon niet bij Vodafone hebben gekocht, maar Vodafone vindt dat ze gewoon mogen doen wat hun het beste uitkomt. Ik ben niet uit op enig voordeel, ik wil alleen graag écht kunnen genieten van mijn S20 Plus.
Ik zit inmiddels ongeveer 20 jaar bij Vodafone, maar waar men vroeger echt luisterde naar klanten ben je nu gewoon nummer 100000 van mensen met klachten. Op dit moment zie ik niet gebeuren dat ik klant blijf zodra mijn contract afloopt, niet dat het Vodafone ook maar iets kan schelen.....
Eric
Ik zit inmiddels ongeveer 20 jaar bij Vodafone, maar waar men vroeger echt luisterde naar klanten ben je nu gewoon nummer 100000 van mensen met klachten. Op dit moment zie ik niet gebeuren dat ik klant blijf zodra mijn contract afloopt, niet dat het Vodafone ook maar iets kan schelen.....
Eric