Problemen met omruilen oude matrassen bij Beddenreus
Geplaatst: 18 okt 2020 15:02
Beste forummers,
Vanaf 9 mei 2020 ben ik als klant van Beddenreus bezig met een garantieclaim betreffende twee matrassen. Het gaat hier om een bedrag van EUR 622,80.
Ik heb meerdere keren naar Beddenreus gemaild, meerdere keren gebeld en meerdere keren ben ik langs geweest in de Beddenreus-winkel in Barendrecht. Uiteindelijk kon ik nieuwe matrassen uitzoeken, maar heb ik hiervan niets op papier staan (ook niet nadat ik daar herhaaldelijk om heb gevraagd).
Na veel gedoe zouden de nieuwe matrassen op 8 oktober jl. bij mij bezorgd worden. Dit is ook gebeurd, echter, het bleek bij ons thuis dat de nieuwe matrassen eerst 24 uur uitgepakt moesten zijn alvorens deze te kunnen gebruiken. Echter, wij gaven bij de bezorgers aan, dat gezien onze hoge leeftijd en slechte gezondheid, om de oude matrassen de volgende dag bij ons op te komen halen.
Maar neen......De bezorgers hebben nog telefonisch overlegd met Beddenreus, maar helaas kregen zij de opdracht om mét de nieuwe matrassen rechtsomkeert te maken.
Nu is de vraag aan Beddenreus: worden wij dan geacht de eerste nacht ná bezorging van de nieuwe matrassen op de grond te slapen? Is het dan niet mogelijk om de oude matrassen de volgende dag bij ons op te komen halen?
De volgende dag zijn we nog naar de winkel in Barendrecht geweest, maar ja.....daar werden wij als klant niets wijzer van. De volgende dag dan maar wéér gebeld: "Beste klant, wij doen een nieuwe bezorgpoging op 27 november 2020". Maar.....wij zijn op die datum dan al lang verhuisd naar Groningen! En dan??? Moeten die matrassen dan óók weer 24 uur rusten??? Worden de oude matrassen dan wèl de volgende dag opgehaald??? Ik denk het niet, ben ik bang......
Zo worden wij als klant niets wijzer! Sterker nog, wij voelen ons in de maling genomen, want zoals Beddenreus redeneert, zullen we óf één nacht in een hotel moeten doorbrengen óf één nacht op de grond moeten slapen - onze leeftijd is 85 en 88 jaar. Beddenreus laat hier een ongelooflijk gebrek aan inlevingsvermogen zien, want zeg nou 'ns eerlijk: wie laat zijn/haar (groot)ouders op de grond slapen??? Is het dan echt niet mogelijk om de oude matrassen pas de volgende dag op te komen halen??? Beddenreus mag het zeggen!
Wat kunnen wij nog meer doen, want als het voor Beddenreus niet mogelijk is, dan wel niet bereid is om de nieuwe matrassen te bezorgen op de ene dag en de oude pas de volgende dag bij ons op te halen, dan willen wij ons geld á EUR 622,80 terug. Want dan kunnen wij naar een andere winkel stappen, bij wie dit wèl kan.
Vanaf 9 mei 2020 ben ik als klant van Beddenreus bezig met een garantieclaim betreffende twee matrassen. Het gaat hier om een bedrag van EUR 622,80.
Ik heb meerdere keren naar Beddenreus gemaild, meerdere keren gebeld en meerdere keren ben ik langs geweest in de Beddenreus-winkel in Barendrecht. Uiteindelijk kon ik nieuwe matrassen uitzoeken, maar heb ik hiervan niets op papier staan (ook niet nadat ik daar herhaaldelijk om heb gevraagd).
Na veel gedoe zouden de nieuwe matrassen op 8 oktober jl. bij mij bezorgd worden. Dit is ook gebeurd, echter, het bleek bij ons thuis dat de nieuwe matrassen eerst 24 uur uitgepakt moesten zijn alvorens deze te kunnen gebruiken. Echter, wij gaven bij de bezorgers aan, dat gezien onze hoge leeftijd en slechte gezondheid, om de oude matrassen de volgende dag bij ons op te komen halen.
Maar neen......De bezorgers hebben nog telefonisch overlegd met Beddenreus, maar helaas kregen zij de opdracht om mét de nieuwe matrassen rechtsomkeert te maken.
Nu is de vraag aan Beddenreus: worden wij dan geacht de eerste nacht ná bezorging van de nieuwe matrassen op de grond te slapen? Is het dan niet mogelijk om de oude matrassen de volgende dag bij ons op te komen halen?
De volgende dag zijn we nog naar de winkel in Barendrecht geweest, maar ja.....daar werden wij als klant niets wijzer van. De volgende dag dan maar wéér gebeld: "Beste klant, wij doen een nieuwe bezorgpoging op 27 november 2020". Maar.....wij zijn op die datum dan al lang verhuisd naar Groningen! En dan??? Moeten die matrassen dan óók weer 24 uur rusten??? Worden de oude matrassen dan wèl de volgende dag opgehaald??? Ik denk het niet, ben ik bang......
Zo worden wij als klant niets wijzer! Sterker nog, wij voelen ons in de maling genomen, want zoals Beddenreus redeneert, zullen we óf één nacht in een hotel moeten doorbrengen óf één nacht op de grond moeten slapen - onze leeftijd is 85 en 88 jaar. Beddenreus laat hier een ongelooflijk gebrek aan inlevingsvermogen zien, want zeg nou 'ns eerlijk: wie laat zijn/haar (groot)ouders op de grond slapen??? Is het dan echt niet mogelijk om de oude matrassen pas de volgende dag op te komen halen??? Beddenreus mag het zeggen!
Wat kunnen wij nog meer doen, want als het voor Beddenreus niet mogelijk is, dan wel niet bereid is om de nieuwe matrassen te bezorgen op de ene dag en de oude pas de volgende dag bij ons op te halen, dan willen wij ons geld á EUR 622,80 terug. Want dan kunnen wij naar een andere winkel stappen, bij wie dit wèl kan.