Pagina 1 van 1

Problemen met omruilen oude matrassen bij Beddenreus

Geplaatst: 18 okt 2020 15:02
door marcèle.hendriksz-d'holllosy
Beste forummers,

Vanaf 9 mei 2020 ben ik als klant van Beddenreus bezig met een garantieclaim betreffende twee matrassen. Het gaat hier om een bedrag van EUR 622,80.
Ik heb meerdere keren naar Beddenreus gemaild, meerdere keren gebeld en meerdere keren ben ik langs geweest in de Beddenreus-winkel in Barendrecht. Uiteindelijk kon ik nieuwe matrassen uitzoeken, maar heb ik hiervan niets op papier staan (ook niet nadat ik daar herhaaldelijk om heb gevraagd).
Na veel gedoe zouden de nieuwe matrassen op 8 oktober jl. bij mij bezorgd worden. Dit is ook gebeurd, echter, het bleek bij ons thuis dat de nieuwe matrassen eerst 24 uur uitgepakt moesten zijn alvorens deze te kunnen gebruiken. Echter, wij gaven bij de bezorgers aan, dat gezien onze hoge leeftijd en slechte gezondheid, om de oude matrassen de volgende dag bij ons op te komen halen.
Maar neen......De bezorgers hebben nog telefonisch overlegd met Beddenreus, maar helaas kregen zij de opdracht om mét de nieuwe matrassen rechtsomkeert te maken.
Nu is de vraag aan Beddenreus: worden wij dan geacht de eerste nacht ná bezorging van de nieuwe matrassen op de grond te slapen? Is het dan niet mogelijk om de oude matrassen de volgende dag bij ons op te komen halen?
De volgende dag zijn we nog naar de winkel in Barendrecht geweest, maar ja.....daar werden wij als klant niets wijzer van. De volgende dag dan maar wéér gebeld: "Beste klant, wij doen een nieuwe bezorgpoging op 27 november 2020". Maar.....wij zijn op die datum dan al lang verhuisd naar Groningen! En dan??? Moeten die matrassen dan óók weer 24 uur rusten??? Worden de oude matrassen dan wèl de volgende dag opgehaald??? Ik denk het niet, ben ik bang......
Zo worden wij als klant niets wijzer! Sterker nog, wij voelen ons in de maling genomen, want zoals Beddenreus redeneert, zullen we óf één nacht in een hotel moeten doorbrengen óf één nacht op de grond moeten slapen - onze leeftijd is 85 en 88 jaar. Beddenreus laat hier een ongelooflijk gebrek aan inlevingsvermogen zien, want zeg nou 'ns eerlijk: wie laat zijn/haar (groot)ouders op de grond slapen??? Is het dan echt niet mogelijk om de oude matrassen pas de volgende dag op te komen halen??? Beddenreus mag het zeggen!
Wat kunnen wij nog meer doen, want als het voor Beddenreus niet mogelijk is, dan wel niet bereid is om de nieuwe matrassen te bezorgen op de ene dag en de oude pas de volgende dag bij ons op te halen, dan willen wij ons geld á EUR 622,80 terug. Want dan kunnen wij naar een andere winkel stappen, bij wie dit wèl kan.

Re: Problemen met omruilen oude matrassen bij Beddenreus

Geplaatst: 19 okt 2020 09:24
door taxikemperman
Voor de duidelijkheid: uw leeftijd heeft hier niets mee te maken. Klanten worden gelukkig allemaal hetzelfde behandeld.
Bijna geen een winkel levert spullen op de ene dag en haalt dan op een andere dag de oude spullen op.
Dus als de matras inderdaad 24 uur moet rusten dan zult u een nachtje in een hotel door moeten brengen.

Re: Problemen met omruilen oude matrassen bij Beddenreus

Geplaatst: 19 okt 2020 09:27
door Jablan
Je nieuwe matrassen moeten officieel 24 uur rusten, omdat ze opgerold worden getransporteerd.

Oplossing voor jou: nieuwe matrassen laten komen en na een dag of wat de oude matrassen zelf laten ophalen door de gemeente of zelf wegbrengen naar een afvalverwerker of zelf inleveren bij de winkel, waar je de nieuwe hebt gekocht.

Nu nog de juridische kant: is de verkoper nog steeds verplicht om de oude matrassen in te nemen of is die regel ondertussen veranderd?

Re: Problemen met omruilen oude matrassen bij Beddenreus

Geplaatst: 19 okt 2020 09:29
door Lowieze
U kunt de nieuwe matrassen wel direct gebruiken, alleen zullen ze pas volledig in vorm zijn na zo’n 72 uur.
Dus niet klagen als ze de eerste dagen nog niet lekker liggen.
Aangezien het hier een garantiekwestie betreft, kan ik wel begrijpen dat ze de “oude” matrassen gelijk weer mee terug willen nemen.

Re: Problemen met omruilen oude matrassen bij Beddenreus

Geplaatst: 19 okt 2020 13:01
door berndv
Jablan schreef:
19 okt 2020 09:27
Nu nog de juridische kant: is de verkoper nog steeds verplicht om de oude matrassen in te nemen of is die regel ondertussen veranderd?
Ik vermoed dat het hier mogelijk te maken heeft met het feit dat het hier gaat om de afhandeling van een garantieclaim. Wellicht dat de fabrikant de oude "defecte" matras terug verwacht.

Wat betreft die 24 uur. Dat wordt inderdaad geadviseerd omdat matrassen opgerold vervoerd worden. Ik lees echter bij de garantiebepalingen van Ikea dat na uitpakken de matras pas na 72 uur volledig comfort geeft, maar dat je er wel direct de 1e nacht op kunt slapen. Je zult alleen niet het volledige comfort ervaren.

Re: Problemen met omruilen oude matrassen bij Beddenreus

Geplaatst: 19 okt 2020 13:39
door hebra98
Heeft de beddenreus u niet de informatie gegeven dat u gewoon kunt slapen op de matras, maar dat dit de eerste 72 uur wellicht niet de beste ervaring is?

Re: Problemen met omruilen oude matrassen bij Beddenreus

Geplaatst: 19 okt 2020 13:42
door ZeerPrivé
Jablan schreef:
19 okt 2020 09:27
Nu nog de juridische kant: is de verkoper nog steeds verplicht om de oude matrassen in te nemen of is die regel ondertussen veranderd?

Die verplichting is er nooit geweest, dus die regel kan dan ook niet veranderd zijn. Bovendien gaat het hier om een garantie kwestie, te lezen in de 1e regel.

Re: Problemen met omruilen oude matrassen bij Beddenreus

Geplaatst: 19 okt 2020 15:52
door moederslink
Eerlijk gezegd begrijp ik de tijdlijn niet zo goed :
mei 2020 matrassen gekocht, pas geleverd in oktober 2020. Dat vind ik lang.
En dan staat er ook nog niets op papier.
En over welke garantieclaim heeft u het precies?
Het lijkt mij niet logisch en werkbaar dat Beddenreus nog een keer extra komt voorrijden om alsnog de oude matrassen op te halen. Zelf heb ik hier nog nooit van gehoord.
Misschien wel in een plaatselijke , locale beddenzaak ?

U kunt deze oude matrassen ook naar de stort ( laten ) brengen of als grofvuil aanbieden.

Re: Problemen met omruilen oude matrassen bij Beddenreus

Geplaatst: 19 okt 2020 15:58
door berndv
moederslink schreef:
19 okt 2020 15:52
Eerlijk gezegd begrijp ik de tijdlijn niet zo goed :
mei 2020 matrassen gekocht, pas geleverd in oktober 2020. Dat vind ik lang.
Dan zou ik je als tip willen geven om de OP wat beter te lezen, want er staat nergens dat er in mei matrassen zijn gekocht :wink:
marcèle.hendriksz-d'holllosy schreef:
18 okt 2020 15:02
Vanaf 9 mei 2020 ben ik als klant van Beddenreus bezig met een garantieclaim betreffende twee matrassen.
(...)
Uiteindelijk kon ik nieuwe matrassen uitzoeken, maar heb ik hiervan niets op papier staan (ook niet nadat ik daar herhaaldelijk om heb gevraagd).

Re: Problemen met omruilen oude matrassen bij Beddenreus

Geplaatst: 19 okt 2020 16:03
door moederslink
:D Staat er ook idd niet letterlijk.
Daarom vind ik de OP niet helder en vroeg ook wat er bedoeld wordt met een garantieclaim.
Ik heb daarom maar ' ingevuld ' dat er rond die 9e mei die matrassen zijn gekocht én betaald € 622, 80 .
En geleverd in oktober.

Re: Problemen met omruilen oude matrassen bij Beddenreus

Geplaatst: 19 okt 2020 17:34
door sake1987
moederslink schreef:
19 okt 2020 16:03
:D Staat er ook idd niet letterlijk.
Daarom vind ik de OP niet helder en vroeg ook wat er bedoeld wordt met een garantieclaim.
Ik heb daarom maar ' ingevuld ' dat er rond die 9e mei die matrassen zijn gekocht én betaald € 622, 80 .
En geleverd in oktober.
Volgens mij en anderen staat het er toch heel duidelijk.