Pagina 1 van 1

imitatiefietsendrager

Geplaatst: 09 aug 2004 14:33
door therry
wij hebben in december een fietsendrager gekocht bij de makro. deze fietsendrager hebben wij laten liggen tot deze zomer en hebben hem nu 2 keer gebruikt. tijdens het gebruik van de 2e keer is er al wat afgebroken. n.l een dikke bout die er voor moet zorgen dat de drager niet kanteld op de trekhaak.wij dus weer terug naar de makro. geen garantie meer omdat we maar een half jaar garantie bleken te hebben en toen lag onze drager dus nog in de doos.de makro wilde hem wel repareren als we eerst 15 euro verzendkosten betaalden en dan nog is de reparatiekosten.wij waren toen zo boos dat we met fietsendrager en al weer naar huis zijn gegaan. geprobeerd om achter de fabrikant te komen maar daar wilde het hoofdkantoor van de makro niet aan meehelpen.via het internet zijn wij bij een belgische verkoper terecht gekomen en die heeft ons keurig netjes aan de naam en adres van de fabrikant geholpen. nu komt het: de makro verkoopt een imitatiefietsendrager met de zelfde naam maar zonder de kwaliteit. de fabrikant wordt overspoeld met klachten van mensen die ook zo,n fietsendrager bij de makro hebben gekocht maar kan dus niemand verder helpen. wees dus gewaarschuwd en koop niet de fietsendrager bij de makro. het gaat om de fietsendrager silverbike 11 en hij staat nu zelfs weer in het makrokrantje te koop in de steraanbieding.wij vragen ons af of dit zomaar mag want deze dragers zijn dan ook gevaarlijk tijdens het gebruik in het verkeer omdat ze niet te vertrouwen zijn. met vriendelijke groet t. hanemaaijer

Re: imitatiefietsendrager

Geplaatst: 09 aug 2004 17:01
door reggie
volgens mij is dit probleem met de fietsendrager al eens in de uitzending van radar of kassa geweest.
het zou mij niets verbazen als dat de zelfde fabrikant was.
vraag het eens na bij radar!

Re: imitatiefietsendrager

Geplaatst: 09 aug 2004 17:08
door dens
Helaas is dit weer zo'n typische Makro-actie. Wij kopen veel bij de Makro maar als er eens wat is dan is de service echt heeel ver te zoeken. Maar goed, terzake:

Een half jaar garantie is echt onzin. Je hebt tegenwoordig wettelijk 2 jaar garantie. Alleen zullen ze het bij de Makro erop gooien dat ze een groothandel zijn en dus andere regels hanteren (zoals altijd bij Makro). Volgens mij moeten ze dus gewoon repareren of vervangen! En als het klopt wat Reggie schrijft, misschien dan de fabrikant aanschrijven (alhoewel de Makro de verkoper is en je daar dus een koopovereenkomst mee hebt).

Succes met deze 'fijne' groothandel!

Re: imitatiefietsendrager

Geplaatst: 11 aug 2004 08:54
door kwast
Maar ze zijn toch ook een groothandel? Ik heb geen pasje op naam van bedrijf, vereniging of stichting en ik mag dus niet binnen. Simpel: geen consumentenkoop dus andere regels.

Re: imitatiefietsendrager

Geplaatst: 11 aug 2004 09:05
door miraltje
makro is idd een groothandel/ winkel voor ondernemers en je moet in bezit zijn van een marko pas.
de gewone consument kan hier niks kopen ,dus lijkt me niet zo'n groot probleem.

en net zoals kwast zegt bij dit soort winkels gelden andere regels kwa garantie en service.

Re: imitatiefietsendrager

Geplaatst: 11 aug 2004 09:20
door dens
Klopt op zich wel. maar je mag als ondernemer of stichting toch wel een beetje service verwachten van je leverancier. En het woord 'service' kennen ze niet bij de Makro. Als je de deur uitbent houdt het voor hen op.

Wij hebben daar eens een PC gekocht. Thuis aangesloten, bleek het modem defect te zijn. Dus terug ermee (binnen 2 uur). Antwoord van Makro: "had u 'm hier maar moeten controleren". Jaja.....je koopt een defect product en ze sturen je naar een telefonische helpdesk ( 75 cent p.m.). PC is 6 weken buiten dienst geweest voordat er eens iemand naar ging kijken. Dit kun je dus als bedrijf niet hebben. Voor mij dus de volgende keer maar naar de PC-specialist waar ze nog wel service kennen. Dan maar iets meer betalen :?

We hebben bij de Makro zelfs de directeur erbij laten halen maar ook die wilde niets doen.

Re: imitatiefietsendrager

Geplaatst: 11 aug 2004 14:56
door Boer
Wat een onzin allemaal zeg !!! Als je gewoon naar de balie gaat in zo'n winkeltje en vraagt om een reparatie nummer wordt het verder goed geregeld. Alles kan stuk en gebeurt ook wel eens. Prima klanten service daar, reparatie nummer dan oke.

Re: imitatiefietsendrager

Geplaatst: 11 aug 2004 15:21
door Gast
Dan moet je even goed lezen boer! Het is toch zot dat als je computer al kapot in de doos zit (niet te controleren) dat je dan maar even 6 weken mag wachten totdat dit opgelost wordt. Daar koop je zoiets toch niet voor!! En terugbrengen en geld terug gaat ook niet want Makro dat dat niet bij computerspullen. Echt bezopen, die service daar :!:

Re: imitatiefietsendrager

Geplaatst: 17 aug 2004 14:21
door Gast
Een paar duidelijke regels die gelden binnen een groothandel, maar vaak ook binnen een detailhandel:

- Controleeer uw aankoop. Als je er voor kiest om een artikel meer dan een half jaar in de verpakking te laten zitten om deze vervolgens te controleren, dan is het einde zoek. Het is uw eigen beslissing. U wordt bij de uitgang gewaarschuwd. Er staat zelfs een uitpaktafel. Het is toch immers neit te controleren wat er in dat half jaar is gebeurt. Een half jaar garantie is een half jaar garantie. Niet de Makro is hier schuld maar u, omdat u de garantievoorwaarden niet heeft gelezen.

- Bij een groothandel gelden inderdaad andere regels. Mensen die bij de Makro kopen staan ingeschreven bij de KVK. Bij de ontvangst van een Makro pas staan duidelijk de voorwaarden beschreven. Je bent dan ook een zakelijke partner van de Makro en geen consument. Het probleem wat echter veelal wordt gezien is dat particulieren (in het bezit van een Makro pas via bijv. hun werkgever) een product willen kopen voor groothandel prijzen maar met de service van een detailhandel.

- Daarbij zijn de garantievoorwaarden bij de Makro goed. Reparaties moeten binnen 21 werkdagen retour zijn. Ongeacht apparaat of leverancier. Bij menig detailhandel ben je, je apparaat meer dan 6 weken kwijt.

- En indien een klacht gegrond is en mensen komen hiermee binnen enkele dagen terug dan kan er bijna altijd wat geregeld worden. Mits alles in originele verpakking zit en geen gebruikerssporen vertoont.