Pagina 1 van 1

Omgeboekt verblijf vakantiehuisje: Landal wil volledige reissom voor verblijf in november 2021

Geplaatst: 22 okt 2020 19:37
door henk-jan.heikamp
In februari heb ik bij landal een reservering gemaakt voor een huisje in november (lang weekend). Na veel pogingen heb ik in september eindelijk iemand aan de lijn gekregen en heb ik kunnen omboeken naar november 2021 (vanwege corona omstandigheden). Aanbetaling hadden we in februari al gedaan maar nu moet ik opeens het resterende bedrag ook al betalen terwijl we pas over een jaar gaan. Opnieuw is Landal onbereikbaar en kan nu niet met hun van gedachten wisselen hierover. Ik vind het raar dat een jaar vooraf al de volledige reissom betaald moet worden. Kan dat zomaar? Ondertussen sturen ze wel herinneringen.

Re: Omgeboekt verblijf vakantiehuisje: Landal wil volledige reissom voor verblijf in november 2021

Geplaatst: 23 okt 2020 13:14
door berndv
Ik denk, gezien het feit dat de eerste boeking in november was, de betalingsverplichting niet aangepast is, waar dit wel had gemoeten, volgensmij hanteren ze 4 of 6 weken voor aankomst betaling van het volledige bedrag. Dat lijkt mij tenminste de meest logische verklaring. Dus een administratief foutje. Maar ja, dan moet je ze wel aan de lijn kunnen krijgen om dit aan te passen.

Re: Omgeboekt verblijf vakantiehuisje: Landal wil volledige reissom voor verblijf in november 2021

Geplaatst: 23 okt 2020 13:31
door Ik_weet_niet_alles
Ik zou het spel omdraaien. Zij kunnen dit jaar niet leveren wat is afgesproken en u bent zo vriendelijk geweest om de boeking een jaar te verschuiven. Ik zou gewoon aangeven dat ik de boeking annuleer met restitutie van het aanbetaalde bedrag. Nu betalen voor de vakantie die pas over een jaar plaatsvindt zou ik nooit doen. Daarnaast vraag ik mij af of een volledig aanbetaling wel wettelijk is toegestaan. Volgens mij mogen ze dat wel vragen maar kunnen ze dat niet eisen.

Re: Omgeboekt verblijf vakantiehuisje: Landal wil volledige reissom voor verblijf in november 2021

Geplaatst: 23 okt 2020 13:38
door sylvesterb
Ik_weet_niet_alles schreef:
23 okt 2020 13:31
Ik zou het spel omdraaien. Zij kunnen dit jaar niet leveren wat is afgesproken en u bent zo vriendelijk geweest om de boeking een jaar te verschuiven.
Landal is gewoon geopend, dus geen idee hoe dit advies gaat werken, ze kunnen dus gewoon leveren.

Re: Omgeboekt verblijf vakantiehuisje: Landal wil volledige reissom voor verblijf in november 2021

Geplaatst: 23 okt 2020 13:48
door Ik_weet_niet_alles
Ik had het gelezen dat Landal niet kon leveren vanwege corona maar het kan natuurlijk ook zijn dat TS zelf niet kan/wil vanwege corona. Dan is mijn oplossing inderdaad niet juist.

Re: Omgeboekt verblijf vakantiehuisje: Landal wil volledige reissom voor verblijf in november 2021

Geplaatst: 23 okt 2020 14:14
door berndv
Ik denk dat het meest verstandige is om te zorgen dat er contact komt met Landal, zoals ik al aangaf lijkt het mij eerder dat de boeking wel vooruitgeschoven is, maar de betaaltermijn niet, aangezien de initiele boeking in november 2020 was. We kunnen er wel van alles bij halen wat je wel en niet mag vragen aan aanbetaling en wanneer je dit wel of niet kunt vragen. Maar als ik het verhaal van ts zo lees, vermoed ik dat het hier om een misverstand gaat en dat iemand bij het verplaatsen van de boeking niet de betaaldatum mee verplaatst heeft.

Re: Omgeboekt verblijf vakantiehuisje: Landal wil volledige reissom voor verblijf in november 2021

Geplaatst: 23 okt 2020 17:29
door Lady1234
En waarom zou je niet in november kunnen?

Re: Omgeboekt verblijf vakantiehuisje: Landal wil volledige reissom voor verblijf in november 2021

Geplaatst: 24 okt 2020 00:52
door Brahms
Niet relevant voor de vraag van Topicstarter. Deze vraagt slechts iets over een aanbetaling voor een reis in november 2021.

Re: Omgeboekt verblijf vakantiehuisje: Landal wil volledige reissom voor verblijf in november 2021

Geplaatst: 26 okt 2020 18:34
door jhogaarts
reageren via Messenger en niet meer bellen.

Re: Omgeboekt verblijf vakantiehuisje: Landal wil volledige reissom voor verblijf in november 2021

Geplaatst: 26 okt 2020 22:32
door Paul123
Brahms schreef:
24 okt 2020 00:52
Niet relevant voor de vraag van Topicstarter. Deze vraagt slechts iets over een aanbetaling voor een reis in november 2021.

Toch wel relevant. Als op aangeven van Landal het verblijf niet doorgaat lijkt het me vrij onredelijk nu wel volledige betaling te eisen. Als Landal wel kan leveren is het immers slechts coulance dat er wordt meegewerkt aan het verzoek te verplaatsen, en lijkt het ook meer voor de hand te liggen dat de oorspronkelijke betaaltermijn gehandhaafd wordt.

Re: Omgeboekt verblijf vakantiehuisje: Landal wil volledige reissom voor verblijf in november 2021

Geplaatst: 27 okt 2020 08:39
door Hawk-Eye

Re: Omgeboekt verblijf vakantiehuisje: Landal wil volledige reissom voor verblijf in november 2021

Geplaatst: 27 okt 2020 08:59
door witte angora
jhogaarts schreef:
26 okt 2020 18:34
reageren via Messenger en niet meer bellen.
Of een mail sturen. Als er binnen 14 dagen niet gereageerd wordt een tweede er achter aan.

Dat ze telefonisch slecht bereikbaar zijn zou kunnen vanwege Corona; veel mensen werken thuis, of men wil even telefonisch niet bereikbaar zijn omdat momenteel niet ieder gesprek zachtjes en zoetjes zal verlopen.

Dat er twee reserveringen door elkaar lopen (het verzoek om te betalen zou dan de eerste betreffen) zou zomaar kunnen. Ik heb iets vergelijkbaars onlangs ook meegemaakt met een bestelling: zou twee keer geleverd worden, terwijl ik toch echt één keer besteld heb. De tweede 'bestelling' was echter een wijziging op de eerste. Waarbij het bedrijf telefonisch ook onbereikbaar was. Dan lopen mensen een beetje langs elkaar heen. Het vele thuiswerken kan een verklaring zijn.