oplichting Marktplaats
Geplaatst: 22 okt 2020 21:34
Graag zou ik met U in contact komen om bij gesloten bijlage op TV Radar onder de aandacht van het
van het publiek te brengen, omdat iedereen dit dagelijks bij een enorm Bedrijf als Marktplaats kan overkomen
iedereen daar overkomen, is toch te gek voor woorden
graag Uw reactie, groet Will Murk 86 jaar oud.
PS/.politie rapport. : Dag meneer Murk,
Leest u deze tekst goed door en vul aan waar u dat nodig vindt.
Ik heb ook nog enkele vraag voor u, welke ik vetgedrukt heb in de tekst.
“Ik doe aangifte van oplichting.
Ik heb een telefoon opgestuurd naar een koper via Marktplaats, maar ik heb van de koper nooit het geld ontvangen.
Koper heeft gebruik gemaakt van de betaalmogelijkheid 'Gelijk Oversteken', maar vermoedelijk heeft de koper nooit laten weten dat hij het product heeft ontvangen.
Ik verklaar het volgende over de oplichting:
Op Marktplaats had ik een smartphone, merk Apple 11 Max pro, te koop aangeboden voor 1000 euro. De nieuwprijs van deze smartphone is 1.499 euro, advertentienummer: m1609140108.
Op 7 oktober 2020, 11.24 uur, ontving ik een bod voor de smartphone van ene 'M'.
Het gekoppelde emailadres van 'M' op Marktplaats is:
[email protected]
HEEFT U GEKEKEN OP HET PROFIEL VAN M? HEEFT U DAAR MISSCHIEN EEN FOTO VAN?
'M' wilde mij het bedrag van 1.102,10 euro betalen voor de smartphone, en de betaling laten lopen via de tussenrekening van Marktplaats: 'Gelijk Oversteken'.
'M' zei mij het bedrag naar Marktplaats te storten, en als 'M' de door mij toegestuurde smartphone dan in bezit had, zou ik het bedrag overgeboekt krijgen van Marktplaats.
Op 7 oktober 2020, om 15.20 uur, ontving ik een sms-bericht op mijn mobiele telefoon van Marktplaats.
Ik zag bij de afzender geen telefoonnummer staan, alleen het woordje 'Marktplaats'.
In het sms-bericht stond vermeld dat zij het bedrag via Gelijk Oversteken hadden ontvangen. Ik moest mijn pakket binnen zeven werkdagen versturen. Als de koper het pakket niet zou ontvangen, zou het geld worde teruggeboekt naar de koper.
Ik stuurde het pakket op via PostNL naar de naam en het adres dat 'M' mij had opgegeven, namelijk: Jacco K. uit Nieuw-Bergen.
Ik stelde de koper nog voor om het pakketje langs te brengen, maar dat wilde hij liever niet ‘in verband met corona’.
Het track-en-trace-nummer van PostNL was: 3SKABA[***]
Dit nummer had ik ook doorgegeven aan M (oftewel Jacco K).
Ik kreeg van PostNL het bericht dat het pakket niet kon worden afgeleverd op de [***]straat en dat het pakket bij een PostNL-punt kon worden afgehaald.
-WEET U WAT DE REDEN WAS DAT HET NIET KON WORDEN AFGELEVERD OP DE [***]straat?
- WERD DE KOPER HIERVAN DOOR U OP DE HOOGTE GEBRACHT, OF ??
- WIE/WAAROM ZEI DAT HET NUMMER 088 2255555 GEBELD MOEST WORDEN OM HET NIET TE LATEN AFGEVEN?
Door het track-en-trace-nummer in te tikken op de site van Post NL is te zien dat het op 8 oktober 2020, 12.15 uur, niet gelukt is het pakket af te leveren op de [***]straat, en dat de zending overgegaan is naar een afhaalpunt van PostNL, te weten:
Hema
Mosaique 8
5854AZ Bergen LB
en opgehaald is op 8 oktober om 14:25.
Mobiel nummer van M dat ik had gekregen, te weten 0617195248, is niet meer bereikbaar. “
van het publiek te brengen, omdat iedereen dit dagelijks bij een enorm Bedrijf als Marktplaats kan overkomen
iedereen daar overkomen, is toch te gek voor woorden
graag Uw reactie, groet Will Murk 86 jaar oud.
PS/.politie rapport. : Dag meneer Murk,
Leest u deze tekst goed door en vul aan waar u dat nodig vindt.
Ik heb ook nog enkele vraag voor u, welke ik vetgedrukt heb in de tekst.
“Ik doe aangifte van oplichting.
Ik heb een telefoon opgestuurd naar een koper via Marktplaats, maar ik heb van de koper nooit het geld ontvangen.
Koper heeft gebruik gemaakt van de betaalmogelijkheid 'Gelijk Oversteken', maar vermoedelijk heeft de koper nooit laten weten dat hij het product heeft ontvangen.
Ik verklaar het volgende over de oplichting:
Op Marktplaats had ik een smartphone, merk Apple 11 Max pro, te koop aangeboden voor 1000 euro. De nieuwprijs van deze smartphone is 1.499 euro, advertentienummer: m1609140108.
Op 7 oktober 2020, 11.24 uur, ontving ik een bod voor de smartphone van ene 'M'.
Het gekoppelde emailadres van 'M' op Marktplaats is:
[email protected]
HEEFT U GEKEKEN OP HET PROFIEL VAN M? HEEFT U DAAR MISSCHIEN EEN FOTO VAN?
'M' wilde mij het bedrag van 1.102,10 euro betalen voor de smartphone, en de betaling laten lopen via de tussenrekening van Marktplaats: 'Gelijk Oversteken'.
'M' zei mij het bedrag naar Marktplaats te storten, en als 'M' de door mij toegestuurde smartphone dan in bezit had, zou ik het bedrag overgeboekt krijgen van Marktplaats.
Op 7 oktober 2020, om 15.20 uur, ontving ik een sms-bericht op mijn mobiele telefoon van Marktplaats.
Ik zag bij de afzender geen telefoonnummer staan, alleen het woordje 'Marktplaats'.
In het sms-bericht stond vermeld dat zij het bedrag via Gelijk Oversteken hadden ontvangen. Ik moest mijn pakket binnen zeven werkdagen versturen. Als de koper het pakket niet zou ontvangen, zou het geld worde teruggeboekt naar de koper.
Ik stuurde het pakket op via PostNL naar de naam en het adres dat 'M' mij had opgegeven, namelijk: Jacco K. uit Nieuw-Bergen.
Ik stelde de koper nog voor om het pakketje langs te brengen, maar dat wilde hij liever niet ‘in verband met corona’.
Het track-en-trace-nummer van PostNL was: 3SKABA[***]
Dit nummer had ik ook doorgegeven aan M (oftewel Jacco K).
Ik kreeg van PostNL het bericht dat het pakket niet kon worden afgeleverd op de [***]straat en dat het pakket bij een PostNL-punt kon worden afgehaald.
-WEET U WAT DE REDEN WAS DAT HET NIET KON WORDEN AFGELEVERD OP DE [***]straat?
- WERD DE KOPER HIERVAN DOOR U OP DE HOOGTE GEBRACHT, OF ??
- WIE/WAAROM ZEI DAT HET NUMMER 088 2255555 GEBELD MOEST WORDEN OM HET NIET TE LATEN AFGEVEN?
Door het track-en-trace-nummer in te tikken op de site van Post NL is te zien dat het op 8 oktober 2020, 12.15 uur, niet gelukt is het pakket af te leveren op de [***]straat, en dat de zending overgegaan is naar een afhaalpunt van PostNL, te weten:
Hema
Mosaique 8
5854AZ Bergen LB
en opgehaald is op 8 oktober om 14:25.
Mobiel nummer van M dat ik had gekregen, te weten 0617195248, is niet meer bereikbaar. “