Misleidende communicatie Zoofy
Geplaatst: 26 okt 2020 11:53
LET OP: Dit bedrijf hanteert een misleidende manier van communiceren.
Het bedrijf wekt de indruk je te koppelen aan een klusjesman (staat ook letterlijk zo op de website). Zodra je je e-mailadres bevestigd om de zoektocht te starten blijkt echter dat je volgens hun ook meteen de opdracht hebt bevestigd.
Als je verder geen actie onderneemt verplichten ze je vervolgens te betalen.
Als je bij dit bedrijf op zoek gaat naar een vakman krijg je een bericht dat je je e-mailadres moet bevestigen. Het onderwerp van dit bericht is: Bevestig je e-mailadres. In het bericht staat wederom de tekst dat je je e-mailadres moet bevestigen door op de knop Aanvraag Versturen te drukken.
In de daarop volgende e-mail uitwisseling betreffende de tijdvakken voor wanneer ze iemand zoeken staat vervolgens een overzicht waarin de datum ontbreekt. Alleen de tijd is zichtbaar.
Bij een normale werkwijze krijg je vervolgens bericht als ze iemand hebben gevonden en bespreek je dan of een klus haalbaar is, hoe lang iemand bezig gaat zijn, bepaal je een uiteindelijke prijs en geef je akkoord.
Bij Zoofy wordt echter het bevestigen van een e-mailadres gezien als opdrachtbevestiging waar een betalingsverplichting aan vast zit. Al weet je dan nog niet of er iemand beschikbaar is, wie de klus gaat uitvoeren en hoelang hij bezig gaat zijn.
Als je het bericht mist dat er een vakman is gevonden (omdat het bijvoorbeeld in de spam terecht komt) ben je volgens Zoofy verplicht een rekening van bijna 100 euro te betalen.
Ook als bij aankomst blijkt dat de klusser de werkzaamheden om technische redenen niet uit kan voeren krijg je een factuur van bijna 100 euro.
Het bedrijf wekt de indruk je te koppelen aan een klusjesman (staat ook letterlijk zo op de website). Zodra je je e-mailadres bevestigd om de zoektocht te starten blijkt echter dat je volgens hun ook meteen de opdracht hebt bevestigd.
Als je verder geen actie onderneemt verplichten ze je vervolgens te betalen.
Als je bij dit bedrijf op zoek gaat naar een vakman krijg je een bericht dat je je e-mailadres moet bevestigen. Het onderwerp van dit bericht is: Bevestig je e-mailadres. In het bericht staat wederom de tekst dat je je e-mailadres moet bevestigen door op de knop Aanvraag Versturen te drukken.
In de daarop volgende e-mail uitwisseling betreffende de tijdvakken voor wanneer ze iemand zoeken staat vervolgens een overzicht waarin de datum ontbreekt. Alleen de tijd is zichtbaar.
Bij een normale werkwijze krijg je vervolgens bericht als ze iemand hebben gevonden en bespreek je dan of een klus haalbaar is, hoe lang iemand bezig gaat zijn, bepaal je een uiteindelijke prijs en geef je akkoord.
Bij Zoofy wordt echter het bevestigen van een e-mailadres gezien als opdrachtbevestiging waar een betalingsverplichting aan vast zit. Al weet je dan nog niet of er iemand beschikbaar is, wie de klus gaat uitvoeren en hoelang hij bezig gaat zijn.
Als je het bericht mist dat er een vakman is gevonden (omdat het bijvoorbeeld in de spam terecht komt) ben je volgens Zoofy verplicht een rekening van bijna 100 euro te betalen.
Ook als bij aankomst blijkt dat de klusser de werkzaamheden om technische redenen niet uit kan voeren krijg je een factuur van bijna 100 euro.