LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eerlijk...ik niet meer bij de NS

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
ikkuhook

Eerlijk...ik niet meer bij de NS

Ongelezen bericht door ikkuhook »

...op een dag moest ik halsoverdekop van Hoogeveen naar Zwolle, het was in de late avond ik dacht kwart over elf. Op het station in Hoogeveen staat alleen een automaat waar ik een kaartje uit kon trekken. Met alleen briefgeld op zak kon ik met dat apparaat dus niets.
Ik heb aan alle aanwezige mensen gevraagd of zij mischien 50 euro konden wisselen voor iets kleiners, geen succes. Ships, watnu?
Nou de trein kwam eraan en ik dacht dan maar het hele verhaal aan de conducteur vertellen. Zo gezegd zo gedaan: Conducteur hoort mijn verhaal aan en zegt nou dan kun je bij mij een kaartje kopen. Oke riep ik enthousiast totdat hij de prijs noemde dat is dan 15 EURI nogwat, Nee riep ik tegen de conductteur ik hoef geen retour. De conducteur liet echter weten dat het hierbij om een enkeltje ging. Het al dan niet normale tarief voor een enkeltje is precies 7 euro. Hoe durft die mavopet mij dan meer dan 15 EURO te vragen. Ja dat was volgens de uitleg van de conducteur het treintarief. Dit zodat niet iedere idioot een kaartje in de trein zou kopen. Ik ben zo eerlijk om elke keer wanneer ik gebruik maak van ov voorzien te zijn van een geldig kaartje. Wanneer ik echt niet in de gelegenheid ben om een kaartje te kopen was ik zo eerlijk om naar de conducteur te gaan om dit te melden.
Mijn eerlijkheid wordt niet beloond. Daardoor ben ik tot de conclusie gekomen om wanneer dit nog een keer zou voorkomen ik gewoon ga zitten en m`n mond hou. Nu heb ik in ieder geval kans dat het me niets kost.
Eerlijkheid wordt beloond alleen niet bij de NS!

Jeffrey

Re: Eerlijk...ik niet meer bij de NS

Ongelezen bericht door Jeffrey »

Weet je voortaan dat je muntgeld of pasjes mee naar het station moet nemen! Treintarief is duurder, en als je vaak met ov gaat had je dat kunnen weten...

ikkuhook

Dank je Jeff voor je bijdrage...
Toch ben ik van mening dat de NS of wisselautomaten moet plaatsen of een bankbiljetgleuven in de automaat moet bouwen zodat je niet met kilos kleingeld een kaartje moet kopen. Ook wil ik erbij zeggen dat de NS zelf personen mensen haast opdringd om zwart te gaan rijden. Ik heb het al gezegd maar als ik nog eens zonder pinpas of kleingeld op het station sta en geen kaartje kan kopen ik ga zwartrijden. Met deze actie verlies ik dan niets. Het kan zelfs een gratis ritje opleveren. Ik ga niet meer naar de conducteur om mijn verhaal te doen en vervolgens meer als 100 procent meer betalen. Ik ga gewoon zitten en hopen dat de conducteur niet langs komt.

Jeffrey

Ongelezen bericht door Jeffrey »

De ns kleed service uit en verwijdert ieder loket waar niet minstens zoveel mensen komen, dat is gewoon fout. Dat ze geen briefjessleuf inde kaart automaat hebben zitten is belachelijk. Het treintarief is veel te hoog, het moet meer werken zoals met een bus. Je kiest zelf of je in de winkel of in de bus een kaart koopt en dat voor hetzelfde geld. Zwartrijden is nooit goed, maar zo dwingt ns je.. nooit in je opgekomen om gewoon een pinpas mee te nemen... is tegenwoordig vrij normaal dat je die bij hebt...

ikkuhook

Pinpas meenemen is eigenlijk het probleem niet vaak is het probleem dat er niets op de rekening staat. Maar ik heb altijd nog genoeg cash geld bij me. In ieder geval genoeg om een kaartje te kopen. Kijk dat ik, wanneer ik in de trein een kaartje moet kopen tegen een hoger tarief ok, kan ik me wel voorstellen, maar een verhoging van meer dan 100 procent gaat er bij mij moeilijk in. Dus dat kleine roteind van Zwolle naar Hoogeveen of andersom kost meer dan 30 voormalige guldens.
Te zot voor woorden.

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Over het algemeen zijn mijn ervaringen met de NS toch wel positief. Ik ben eens van Londen naar Oostende gegaan en vandaar naar Antwerpen. In Antwerpen kon ik geen kaartje krijgen naar Den Haag en moest een kaart nemen tot Roosendaal. In Roosendaal moest ik de trein naar Den Haag nemen en toen de Belg het station binnen kwam stond de Hagenaar al op punt van vertrek. Aangezien het de laatste trein was had ik dus geen tijd meer om nog een kaartje te kopen. Ik ben ingestapt en ben naar een controleur gegaan en deze vertelde mij dat het geen probleem was als ik direct bij de conducteur zou melden dat ik een plaatsbewijs wilde aanschaffen. Zo gezegd zo gedaan en ik hoefde niet eens de 15% extra toeslag te betalen, omdat ik vrijwillig mijn voorval had gemeld. Vond ik wel een echte service, hoewel dit al enkele jaren geleden is. Hoe de regeling thans is, zou ik niet weten.

Vr. Gr. Hans.

ikkuhook

Ik had ook op enige coulance van de conducteur gehoopt maar niet gekregen...

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

De NS en alle andere ov zou klant vriendelijker moeten reageren op moooit menten dat dit nodig is. Met het plaatsen van automaten had men rekening moeten houden dat niet iedereen met klein geld op zak loopt of in het bezit is van een pinpas. Ook de reactie van de conducteur is beneden alle peil. Zo krijg nooit meer mensen in het ov.
Wat te denken van buitenlanders die geen pas hebben om in de Nerdelandse automaten te stoppen. Klant vriendelijkheid kan ook met minder personeel!!!!!!!!.

Gast

Mensen zonder pinpas ... ze bestaan dus nog. Ik dacht dat die alleen in museums voorkwamen.

HPB

Ongelezen bericht door HPB »

Mensen zonder pinpas bestaan echt, vooral omndere oudere. Let op want een betaalpas werkt niet in de automaten het moet een chipper of chippas zijn. Om deze mensen naar een museum te verwijzen en op te sluiten moet je toch naar je zelf kijken mogelijk moet jij zelf daar neer gezet worden als muggenzifter.
[/b]

nel-foppe

Ongelezen bericht door nel-foppe »

Beste ikkuhook
Weet je wat je moet doen in het vervolg,je doet gewoon munt geld in je beurs voor de trein .En als je weer met de trein gaat gebruik je het munt geld en zit je niet in de problemen.En wordt je ook geen poot uit getrokken.!!!Gewoon muntgeld extra in je beurs doen voor eventuele trein reis.Dan zit je goed. veel succes ermee . nel-foppe

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Deze laatste opmerking is wel heel erg kort door de bocht. Een ieder moet op een normale manier aan een plaatsbewijs kunnen komen. Als er geen loket beschikbaar is, dan moet er een goed alternatief geboden worden. Grote hoeveelheden muntgeld heeft vrijwel niemand bij zich en daarom behoort er een automaat te zijn welke ook biljetten kan verwerken. Punt uit! Is er personeel in de trein, dan moet het mogelijk zijn om daar een plaatsbewijs te verkrijgen tegen een normaal tarief. Ook oudere mensen hebben vaak problemen met betaal automaten en daar moet men ook rekening mee houden.

Vr. Gr. Hans.

Keesjan

Ongelezen bericht door Keesjan »

In de trein betaal je het duurdere treintarief. Dat staat in de algemene voorwaarden.

De NS kan inderdaad niet verwachten dat je grote hoeveelheden muntgeld bij je hebt en ze moeten ook zeker een alternatief bieden. Het punt is dat er wel degelijk alternatieven zijn. De NS heeft de verplichting "alternatief" ingevuld door pinpas en chipknip functionaliteit. Briefgeld is over het algemeen groot geld en dat staat niet in verhouding tot de relatief kleine bedragen die mensen bij de NS uitgeven. Een kaartje van 7 euro kopen met 50 euro geeft 43 euro wisselgeld. De NS zou de automaten vol met wisselgeld moeten stoppen; zelfs als er maar een paar klanten zijn die dat flikken. Het is niet reëel dat te verwachten.

Mochten de 3 manieren van betalen niet beschikbaar zijn, dan zal de conducteur ook geen treintarief rekenen.

Gast

Hoe durft die mavopet mij dan meer dan 15 EURO te vragen.
Als jij iets koopt, dan moet je de vastgestelde prijs daarvoor betalen. Welke opleiding de verkoper heeft is niet van belang, of het nu een ongeschoolde arbeider is of een professor. De Nederlandse wet maakt geen onderscheid naar opleiding voor vertegenwoordigingsbevoegdheid. (hoe graag sommige over het paard getilde hoog opgeleide arrogantjes dat ook zouden willen).

Gast

In alle Londense metrostations staan kaartjesautomaten die óók biljetten slikken. Deze geven natuurlijk ook wisselgeld terug.ook van biljetten van 20 pond.
Het kan dus wel, dus waarom niet bij de NS?

En ik ben nog lang niet bejaard, maar heb ook bijna nooit mijn pinpas bij me. Anders ben ik geneigd teveel uit te geven aan allerlei dingen die je niet nodig hebt: dat gebeurt heel gauw met zo'n gemakkelijk pasje op zak. Heb je hem niet bij je, en heb je alleen contant geld, dan geldt gewoon : Op is op.

ikkuhook

Beste Nel en anderen,

Nee, ik ga niet met kilo`s kleingeld rondlopen alleen voor de NS. Meestal lukt het om een kaartje te kopen op welke manier dan ook alleen deze keer lukte het niet. Ik was zo eerlijk om meteen naar de conducteur te lopen en mijn verhaal te doen en heb aangeven dat ik wel een kaartje bij hem zou willen kopen. Warom moet het dan meteen meer dan het dubbele zijn. Een kleine verhoging zou ik redelijk vinden maar meer dan 100 procent is te zot. Voor wat betreft betrekkelijk kleine bedragen die je betaald voor treinkaartjes. Ik ben het daar dus niet mee eens. Ik ga bijvoorbeeld niet voor een retourtje Amsterdam - Zwolle niet meer dan 26 EURO aan kleingeld in zo`n automaat proppen. Voor wat betreft die opmerking over mavopetten hmm ja dat was niet aardig van mij er zitten nl ook havopetten tussen.
Het enigste wat ik eigenlijk vraag is een briefjessleuf in de automaten zodat je met een wettig betaalmiddel bij de NS terecht kan om een kaartje te kopen. Het is namelijk ook niet zo dat ik met briefjes van en boven de 100 euro aan kom zetten.

Ik loop vaak zonder pinpas. Ben ik daardoor ouderwets, niet met de tijd mee? Mag ik aub zelf de keuze maken of ik een pinpas mee neem of niet.

nel-foppe

Ongelezen bericht door nel-foppe »

Dat is inderdaad je eigen keuze en dat moet iedereen ook helenmaal zelf weten..En ik zou ook willen dat er een automaat was waar je een briefje in kan stoppen om te wisselen.Maar het is nu eenmaal zo;n puinhoop bij de N.S dathet ook voor oudere mensen heel moeilijk is om op die manier een kaartje te kopen.Het feit ligt er nu eenmaal zo en misschien dat het een keer veranderd wordt in het voordeel van de reiziger.Dat hoop ik ook voor jou ikkuhook.Dat er zon automaat komt want dat vind ik toch hard nodig. Veel succes. nel-foppe :lol: :roll:
En die mavopet of havopet moest ikwel even glimlachen

ikkuhook

...ik denk dat we met alleen hoop er niet komen. In ieder geval bedankt voor je aardige bericht, Nel

Konijn

Ongelezen bericht door Konijn »

Wat ben je als je helemaal geen pet hebt :?:

Gast

Een konijn ben je dan. En daar heb ik geen hoge pet van op. Stomme wortelvretes :!:

Gesloten