Oor aangenaaid en in de kou gelaten door Janssen Kerres in Sittard
Geplaatst: 04 nov 2020 10:01
Op 7 Juli 2020 ging ik voor mijn caravan vakantie nog "even" een zomercheck laten uitvoeren, zoals ik altijd deed, bij Janssen Kerres in Sittard.
Helaas bleken een aantal zaken niet in orde te zijn.
Als eerste zat er een scheurtje in het koelvloeistof drukhuis. Kosten zouden ongeveer €500 zijn. Maar daarnaast was de koppeling versleten, kosten hiervoor €1200.
Nou ja, helaas dan maar. 3 dagen later zou ik met de caravan op vakantie vertrekken. Auto daargelaten voor de reparatie uit te voeren.
Een dag later een telefoontje, het vliegwiel is ook aan vervanging toe, gaat nog eens €500 kosten.
Oke, moet dan ook maar.
Donderdagmiddag 09-07-2020 de auto opgehaald en €2948 neergeteld. Veel geld, maar je denkt goed bedrijf, officiële Renault dealer, ze weten wat ze doen dus dat moet maar.
Maar helaas, dus niet.
Direct dezelfde dag werkt de koppeling niet goed meer. Ik moet de koppeling tot tegen de bodemplaat duwen om te kunnen schakelen.
Gebeld met Kerres, antwoord: "Meneer dat is normaal, door de nieuwe koppeling en nieuw vliegwiel is het allemaal wat stroever, wordt vanzelf beter."
Maar niets was minder waar!
Ik stond een uur later voor een verkeerslicht en niets meer. Ik probeerde de koppeling voorbij de bodemplaat te duwen, maar ik kreeg de auto niet in een versnelling. Na veel te hebben geprobeerd met het toerental en de versnellingspook richting de 1 te duwen, schoot de 1e versnelling er weer in. Volgende verkeerslicht, snel naar de 1 terugschakelen. Echter toen ik "stil"stond voor het verkeerslicht en de rem los liet, begon de auto vanzelf vooruit te rollen met volledig ingetrapte koppeling.
Wederom gebeld, wederom hetzelfde antwoord. Ik heb toen aangedrongen dat men beter luistert en dat er na gekeken moet worden. Ik kon de volgende dag om 08:00 de auto brengen zodat men het "probleem" kon bekijken.
Ik zou eigenlijk om 07:00 met de caravan op vakantie vertrekken.
Auto gebracht en 1,5 uur later het verlossende woord: lucht in de leiding!
Kan gebeuren, maar eerlijk gezegd voor bijna €3000 vindt ik dat dit niet moet kunnen, dan verwacht je niet dat een leerling eraan werkt!!!
Maar het probleem was nog niet over, tijdens de rit naar de vakantiebestemming, problemen met schakelen.
Overschakelen van de 2 naar de 3 ging wat moeizamer, niet lekker vlot. Wilde nog wel een "tussen" de 1e en 3e versnelling belanden.
Ook bleef de pook, als ik de pook losliet, naar links hangen, terwijl deze normaliter naar het midden sprong.
Van rechts (dus 5e en 6e versnelling) geen probleem, gewoon van recht naar het midden springen, zoals het hoort.
Ik heb dit diezelfde dag ook weer gemeld bij Kerres in Sittard, ik moest na de vakantie maar even langskomen.
Tijdens de vakantie werd dit probleem ietsje beter en het is zelfs een tijdje weggeweest.
Echter na een maandje kwam het probleem weer terug.
Dus, afspraak gemaakt voor een check hiervan.
Bleek dat het versnellings-pookhuis een scheurtje had, kosten (in eerste instantie) wederom €500.
Toen ik hierover reclameerde dat ik dit wel een beetje absurd vond werd het bedrag €375.
Ik heb toen wederom aangegeven dat ik het absurd vond omdat het probleem op 07-07-2020 in de ochtend, toen ik de auto bracht, niet bestond. En na de dure reparaties had ik opeens dat probleem.
Dus, of het is ontstaan tijdens de reparaties (wat bestreden werd door Kerres Sittard) of het was door mij ontstaan toen er lucht in de leiding zat, omdat ik best hard heb moeten drukken om een versnelling erin te krijgen.
Maar beiden is naar mijn idee schuld van Kerres Sittard.
Ik werd afgescheept met, jammer maar helaas. Dit is slijtage, kunnen wij niets aan doen.
Hierop ben ik bij 3 andere autobedrijven geweest, waaronder 2 Renault dealers (1 in Nederland en 1 in Duitsland)
Ik kreeg van allen te horen dat dit probleem niet aan het versnellings-pookhuis zou liggen, maar eerder aan de kabels. Of er moest bij het losmaken van de kabels aan de voorkant, iets teveel spanning op de achterkant bij het versnellings-pookhuis moeten zijn gekomen. En daarnaast zou de vervanging van het versnellings-pookhuis nooit €375 kosten, maar ongeveer de helft.
Dit wederom voorgelegd aan Kerres Sittard. Antwoord: Dit kan niet!
Ik had geen zin meer in discussies en heb toen de beslissing genomen de auto te verkopen.
Ik heb bij andere bedrijven geprobeerd mijn auto te verkopen. Verkoop en/of inruil prijs tussen €1500 en €2500
En na gesprekken met bekenden blijkt dat ik niet de enige ben die zegt, voor mij NOOIT meer Janssen Kerres!
Helaas bleken een aantal zaken niet in orde te zijn.
Als eerste zat er een scheurtje in het koelvloeistof drukhuis. Kosten zouden ongeveer €500 zijn. Maar daarnaast was de koppeling versleten, kosten hiervoor €1200.
Nou ja, helaas dan maar. 3 dagen later zou ik met de caravan op vakantie vertrekken. Auto daargelaten voor de reparatie uit te voeren.
Een dag later een telefoontje, het vliegwiel is ook aan vervanging toe, gaat nog eens €500 kosten.
Oke, moet dan ook maar.
Donderdagmiddag 09-07-2020 de auto opgehaald en €2948 neergeteld. Veel geld, maar je denkt goed bedrijf, officiële Renault dealer, ze weten wat ze doen dus dat moet maar.
Maar helaas, dus niet.
Direct dezelfde dag werkt de koppeling niet goed meer. Ik moet de koppeling tot tegen de bodemplaat duwen om te kunnen schakelen.
Gebeld met Kerres, antwoord: "Meneer dat is normaal, door de nieuwe koppeling en nieuw vliegwiel is het allemaal wat stroever, wordt vanzelf beter."
Maar niets was minder waar!
Ik stond een uur later voor een verkeerslicht en niets meer. Ik probeerde de koppeling voorbij de bodemplaat te duwen, maar ik kreeg de auto niet in een versnelling. Na veel te hebben geprobeerd met het toerental en de versnellingspook richting de 1 te duwen, schoot de 1e versnelling er weer in. Volgende verkeerslicht, snel naar de 1 terugschakelen. Echter toen ik "stil"stond voor het verkeerslicht en de rem los liet, begon de auto vanzelf vooruit te rollen met volledig ingetrapte koppeling.
Wederom gebeld, wederom hetzelfde antwoord. Ik heb toen aangedrongen dat men beter luistert en dat er na gekeken moet worden. Ik kon de volgende dag om 08:00 de auto brengen zodat men het "probleem" kon bekijken.
Ik zou eigenlijk om 07:00 met de caravan op vakantie vertrekken.
Auto gebracht en 1,5 uur later het verlossende woord: lucht in de leiding!
Kan gebeuren, maar eerlijk gezegd voor bijna €3000 vindt ik dat dit niet moet kunnen, dan verwacht je niet dat een leerling eraan werkt!!!
Maar het probleem was nog niet over, tijdens de rit naar de vakantiebestemming, problemen met schakelen.
Overschakelen van de 2 naar de 3 ging wat moeizamer, niet lekker vlot. Wilde nog wel een "tussen" de 1e en 3e versnelling belanden.
Ook bleef de pook, als ik de pook losliet, naar links hangen, terwijl deze normaliter naar het midden sprong.
Van rechts (dus 5e en 6e versnelling) geen probleem, gewoon van recht naar het midden springen, zoals het hoort.
Ik heb dit diezelfde dag ook weer gemeld bij Kerres in Sittard, ik moest na de vakantie maar even langskomen.
Tijdens de vakantie werd dit probleem ietsje beter en het is zelfs een tijdje weggeweest.
Echter na een maandje kwam het probleem weer terug.
Dus, afspraak gemaakt voor een check hiervan.
Bleek dat het versnellings-pookhuis een scheurtje had, kosten (in eerste instantie) wederom €500.
Toen ik hierover reclameerde dat ik dit wel een beetje absurd vond werd het bedrag €375.
Ik heb toen wederom aangegeven dat ik het absurd vond omdat het probleem op 07-07-2020 in de ochtend, toen ik de auto bracht, niet bestond. En na de dure reparaties had ik opeens dat probleem.
Dus, of het is ontstaan tijdens de reparaties (wat bestreden werd door Kerres Sittard) of het was door mij ontstaan toen er lucht in de leiding zat, omdat ik best hard heb moeten drukken om een versnelling erin te krijgen.
Maar beiden is naar mijn idee schuld van Kerres Sittard.
Ik werd afgescheept met, jammer maar helaas. Dit is slijtage, kunnen wij niets aan doen.
Hierop ben ik bij 3 andere autobedrijven geweest, waaronder 2 Renault dealers (1 in Nederland en 1 in Duitsland)
Ik kreeg van allen te horen dat dit probleem niet aan het versnellings-pookhuis zou liggen, maar eerder aan de kabels. Of er moest bij het losmaken van de kabels aan de voorkant, iets teveel spanning op de achterkant bij het versnellings-pookhuis moeten zijn gekomen. En daarnaast zou de vervanging van het versnellings-pookhuis nooit €375 kosten, maar ongeveer de helft.
Dit wederom voorgelegd aan Kerres Sittard. Antwoord: Dit kan niet!
Ik had geen zin meer in discussies en heb toen de beslissing genomen de auto te verkopen.
Ik heb bij andere bedrijven geprobeerd mijn auto te verkopen. Verkoop en/of inruil prijs tussen €1500 en €2500
En na gesprekken met bekenden blijkt dat ik niet de enige ben die zegt, voor mij NOOIT meer Janssen Kerres!