misleiding door Kabelnoord
Geplaatst: 10 nov 2020 08:58
2 jaar geleden heb ik mijn handtekening gezet onder een aanvraag voor glasvezel van Kabelnoord. Ik woon in een buitengebied, ben ZZP-er en heb altijd last ondervonden van traag internet. De aanleg en uiteindelijke activatie van de aansluiting heeft 2 jaar geduurd.
Dat wist ik niet van te voren, inmiddels had KPN, mijn vorige provider, een 4 G modem geïnstalleerd en had ik redelijk snel internet en overal goed wifibereik. Omdat ik bij KPN een maand opzegtermijn had, heb ik 22 sept. opgezegd, zodat ik niet te lang voor dubbele kosten kwam te staan. Op 15 okt. werd alles geactiveerd en had ik eindelijk snel internet, goed wifibereik en interactieve tv.
Tenminste dat dacht ik! De tv ontvangst hapert, ik moet telkens de stekker van het ontvangstkastje eruit halen, 30 sec. wachten en dan weer aansluiten. Ik blijk ook geen ineractieve t.v. te hebben (dan had ik 2 jaar geleden maar moeten opletten toen in de aanvraag ondertekende!) , mijn inkomende en uitgaande mails bleken niet verstuurd te worden, de Popserver en SMTP server bleken nog op KPN te staan en moest worden omgezet, maar dat had niemand mij verteld. Verder is het internet niet veel sneller dan het was en het wifibereik is nog geen 10 meter! Kortom, ik voelde mij misleid en dat voor 20 euro meer dan bij mijn vorige provider, plus nog de activatiekosten én de dubbele kosten vanwege het ontbreken van een overstapservice. Ik heb vanaf 15 okt. bijna iedere dag wel getelefoneerd, gechat, gemaild met Kabelnoord over alles wat er mis is. Het enige wat zij mij konden zeggen is dat ik dan maar een (nóg) duurder abonnement moet nemen. Uiteindelijk heb ik opgezegd, maar de bedenktijd van 14 dagen was toen met 3 dagen overschreden. Toen heb ik gevraagd om ontbinding van het contract (gedreigd met juridische stappen) Kabelnoord wil dat wel doen, maar dan per direct. De knop om en ik zit zonder internet, telefoon en televisie. In deze coronatijd is er geen enkele provider te vinden die snel een monteur kan sturen. Ik heb hier in het buitengebied weinig keus, alleen KPN of Kabelnoord en Solcon (werkt samen met Kabelnoord) Het duurt dan minstens 3 weken voordat alles weer aangesloten kan worden. De telefoonkabel en het kastje zijn met de aanleg van glasvezel verwijderd. Ik ben ten einde raad!
Dat wist ik niet van te voren, inmiddels had KPN, mijn vorige provider, een 4 G modem geïnstalleerd en had ik redelijk snel internet en overal goed wifibereik. Omdat ik bij KPN een maand opzegtermijn had, heb ik 22 sept. opgezegd, zodat ik niet te lang voor dubbele kosten kwam te staan. Op 15 okt. werd alles geactiveerd en had ik eindelijk snel internet, goed wifibereik en interactieve tv.
Tenminste dat dacht ik! De tv ontvangst hapert, ik moet telkens de stekker van het ontvangstkastje eruit halen, 30 sec. wachten en dan weer aansluiten. Ik blijk ook geen ineractieve t.v. te hebben (dan had ik 2 jaar geleden maar moeten opletten toen in de aanvraag ondertekende!) , mijn inkomende en uitgaande mails bleken niet verstuurd te worden, de Popserver en SMTP server bleken nog op KPN te staan en moest worden omgezet, maar dat had niemand mij verteld. Verder is het internet niet veel sneller dan het was en het wifibereik is nog geen 10 meter! Kortom, ik voelde mij misleid en dat voor 20 euro meer dan bij mijn vorige provider, plus nog de activatiekosten én de dubbele kosten vanwege het ontbreken van een overstapservice. Ik heb vanaf 15 okt. bijna iedere dag wel getelefoneerd, gechat, gemaild met Kabelnoord over alles wat er mis is. Het enige wat zij mij konden zeggen is dat ik dan maar een (nóg) duurder abonnement moet nemen. Uiteindelijk heb ik opgezegd, maar de bedenktijd van 14 dagen was toen met 3 dagen overschreden. Toen heb ik gevraagd om ontbinding van het contract (gedreigd met juridische stappen) Kabelnoord wil dat wel doen, maar dan per direct. De knop om en ik zit zonder internet, telefoon en televisie. In deze coronatijd is er geen enkele provider te vinden die snel een monteur kan sturen. Ik heb hier in het buitengebied weinig keus, alleen KPN of Kabelnoord en Solcon (werkt samen met Kabelnoord) Het duurt dan minstens 3 weken voordat alles weer aangesloten kan worden. De telefoonkabel en het kastje zijn met de aanleg van glasvezel verwijderd. Ik ben ten einde raad!