Ziggo incasseert 3 jaar onterecht abonnement
Geplaatst: 10 nov 2020 18:31
Vlak voor het overlijden van onze vader zijn wij (zijn kinderen) erachter gekomen dat er maandelijks bij twee providers abonnementsgelden werden geint voor TV/internet. Te weten, T-mobile en Ziggo. Dat kan niet zei mijn vader. Dat heb ik jaren geleden opgezegd, ik moest zelfs alles terugsturen. Na wat speurwerk in zijn administratie blijkt dat hij in april 2017 alles heeft opgezegd (telefonisch). Het verzendbewijs van retour sturen hebben wij niet terug kunnen vinden, maar het feit dat deze oude man mij kon vertellen dat je het via een retourdoos moet terugsturen zegt mij genoeg.
Na telefonisch contact (wat overigens erg onplezierig verliep) blijkt Ziggo na annulering telefonisch nogmaals contact met mijn vader heeft gehad en dat de annulering toen is terug gedraaid en alleen telefonie is stopgezet.
Mijn vader gaf aan dat hij heeft gezegd dat hij alleen zijn telefoonnummer wou behouden.
Inmiddels verschillende keren mailcontact gehad met Ziggo. Ze zijn geenszins van plan om het geld terug te betalen.
Ziggo kan op afstand mijn modem uitlezen om problemen te detecteren. Dus kan Ziggo ook zien of de modem van mijn vader actief is. Hier willen ze niet op in gaan. Dit naar herhaalde keren vragen.
Mijn vader is in de tussentijd overleden en nu eindelijk heeft Ziggo het contract stopgezet. Heel merkwaardig is wel dat wij geen modem en ontvangstbakje retour hoeven te sturen, waarom T-Mobile terecht wel heeft gevraagd.
Iemand wat ik nog kan doen, of wordt het contact opnemen met de rechtsbijstand.
Na telefonisch contact (wat overigens erg onplezierig verliep) blijkt Ziggo na annulering telefonisch nogmaals contact met mijn vader heeft gehad en dat de annulering toen is terug gedraaid en alleen telefonie is stopgezet.
Mijn vader gaf aan dat hij heeft gezegd dat hij alleen zijn telefoonnummer wou behouden.
Inmiddels verschillende keren mailcontact gehad met Ziggo. Ze zijn geenszins van plan om het geld terug te betalen.
Ziggo kan op afstand mijn modem uitlezen om problemen te detecteren. Dus kan Ziggo ook zien of de modem van mijn vader actief is. Hier willen ze niet op in gaan. Dit naar herhaalde keren vragen.
Mijn vader is in de tussentijd overleden en nu eindelijk heeft Ziggo het contract stopgezet. Heel merkwaardig is wel dat wij geen modem en ontvangstbakje retour hoeven te sturen, waarom T-Mobile terecht wel heeft gevraagd.
Iemand wat ik nog kan doen, of wordt het contact opnemen met de rechtsbijstand.