Pagina 1 van 1

Ziggo incasseert 3 jaar onterecht abonnement

Geplaatst: 10 nov 2020 18:31
door marjoleinw
Vlak voor het overlijden van onze vader zijn wij (zijn kinderen) erachter gekomen dat er maandelijks bij twee providers abonnementsgelden werden geint voor TV/internet. Te weten, T-mobile en Ziggo. Dat kan niet zei mijn vader. Dat heb ik jaren geleden opgezegd, ik moest zelfs alles terugsturen. Na wat speurwerk in zijn administratie blijkt dat hij in april 2017 alles heeft opgezegd (telefonisch). Het verzendbewijs van retour sturen hebben wij niet terug kunnen vinden, maar het feit dat deze oude man mij kon vertellen dat je het via een retourdoos moet terugsturen zegt mij genoeg.

Na telefonisch contact (wat overigens erg onplezierig verliep) blijkt Ziggo na annulering telefonisch nogmaals contact met mijn vader heeft gehad en dat de annulering toen is terug gedraaid en alleen telefonie is stopgezet.

Mijn vader gaf aan dat hij heeft gezegd dat hij alleen zijn telefoonnummer wou behouden.

Inmiddels verschillende keren mailcontact gehad met Ziggo. Ze zijn geenszins van plan om het geld terug te betalen.

Ziggo kan op afstand mijn modem uitlezen om problemen te detecteren. Dus kan Ziggo ook zien of de modem van mijn vader actief is. Hier willen ze niet op in gaan. Dit naar herhaalde keren vragen.

Mijn vader is in de tussentijd overleden en nu eindelijk heeft Ziggo het contract stopgezet. Heel merkwaardig is wel dat wij geen modem en ontvangstbakje retour hoeven te sturen, waarom T-Mobile terecht wel heeft gevraagd.

Iemand wat ik nog kan doen, of wordt het contact opnemen met de rechtsbijstand.

Re: Ziggo incasseert 3 jaar onterecht abonnement

Geplaatst: 10 nov 2020 18:35
door 16again
Dit staat of valt met bewijs van opzegging.

Dat Ziggo modem niet ziet aanmelden is weinig relevant: Als je zelf het modem afkoppel, loopt het contract gewoon door.

Re: Ziggo incasseert 3 jaar onterecht abonnement

Geplaatst: 10 nov 2020 18:55
door Bob Schurkjens
Ziggo bevestigt soms per e-mail dat ze de apparatuur terug hebben ontvangen. Dus uw vader kan zo'n mail ontvangen hebben. Van de drie Ziggo retourzendingen die ik vorig jaar deed, werd ontvangst van het modem door Ziggo per e-mail bevestigd.

Elke Ziggo abonnee heeft zijn eigen aangemelde modem waarvan het serienummer door Ziggo wordt geadministreerd. In de ontvangstbevestiging wordt dat serienummer ook genoemd. Met een ander (Ziggo) modem kan het abonnement niet gebruikt worden.

Wanneer u dus dit emailbewijs zou hebben, zou u via www.sgc.nl een geschil kunnen aanspannen.

Re: Ziggo incasseert 3 jaar onterecht abonnement

Geplaatst: 10 nov 2020 19:03
door sake1987
Ziggo waarschuwt ook dat je het verzendbewijs goed moet bewaren zo wie zo tot alles rond is.
Maar vaders zag toch dat er maandelijks nog geld door Ziggo werd afgeschreven?

Re: Ziggo incasseert 3 jaar onterecht abonnement

Geplaatst: 10 nov 2020 20:12
door Lady1234
U schrijft: Na wat speurwerk in zijn administratie blijkt dat hij in april 2017 alles heeft opgezegd (telefonisch). Het verzendbewijs van retour sturen hebben wij niet

Mijns inziens blijkt hier helemaal niets uit.

Waarom zou Ziggo geld moeten terugbetalen?

Uw rechtsbijstand gaat zich natuurlijk niet inspannen voor een dubbele betaling van uw vader.

Re: Ziggo incasseert 3 jaar onterecht abonnement

Geplaatst: 10 nov 2020 21:15
door grun
marjoleinw schreef:
10 nov 2020 18:31
Mijn vader gaf aan dat hij heeft gezegd dat hij alleen zijn telefoonnummer wou behouden.
Maar ziggo heeft geen abonnement voor alleen een telefoon voor zover ik weet, het is altijd samen met internet en/of tv. Los daarvan, de telefoon is aangesloten via de modem. Als hij de modem terug gestuurd heeft, is hij niet meer telefonisch bereikbaar op dat nummer. Hebt u hem na de opzegging nog wel eens gebeld op hetzelfde nummer?

Of is het nummer destijds overgenomen door T-Mobile?

Re: Ziggo incasseert 3 jaar onterecht abonnement

Geplaatst: 10 nov 2020 21:33
door J. Deltoer
Ik vrees dat u geen poot hebt om op te staan. Een verzoek tot coulance is misschien nog een optie.

Re: Ziggo incasseert 3 jaar onterecht abonnement

Geplaatst: 10 nov 2020 21:37
door Ivo.w
Zonder een daadwerkelijk bewijs van opzegging, kan niet anders geconcludeerd worden dan dat de overeenkomst nog door liep. Te meer omdat er al die tijd ook zonder protest betaald is.

Re: Ziggo incasseert 3 jaar onterecht abonnement

Geplaatst: 11 nov 2020 01:11
door Justmeagain
Het feit dat Ziggo de apparatuur niet terug gestuurd wil hebben, of er niet om vraagt heeft met de leeftijd te maken van de hardware.

Onze moeder ging naar verzorgingshuis en haar HUMAX recorder hoefde niet retour, haar recente modem echter wel.

Maar heeft nooit één van de kinderen opgemerkt dat er 36 maanden teveel werd afgeschreven? Had vaders ook geen bankafschriften of internet bankieren?
Als dit eerder was opgemerkt had dit gestopt kunnen worden.
De verantwoordelijkheid ligt hier toch echt bij uw vader. Hij had zij zijn betalingen moeten nazien.