Pagina 1 van 1
Nespresso Vertuo apparaat binnen maand al kapot
Geplaatst: 18 nov 2020 11:01
door myselfandi
Mijn nieuw aangeschafte Nespresso Vertuo apparaat was na 1 maand al kapot, koffie liep overal doorheen.
Omdat de 2 weken na aanschaftermijn al verstreken waren, kreeg ik geen nieuw apparaat maar werd het opgestuurd ter reparatie.
Apparaat gisteren terug ontvangen: beschadigd (krassen op voorkant, ziet er uit als een lang gebruikt apparaat) , maakt vreemd geluid, koffie lekt nog steeds (alleen nu niet elke keer) en heel vies van binnen. Je zou toch denken dat als er iets gerepareerd wordt, het ook gelijk van binnen schoongemaakt wordt?
Diverse keren Nespresso verzocht om een nieuw apparaat want dit slaat gewoon nergens op, ik heb feitelijk geen nieuw apparaat gehad voor mijn geld.
Reactie van Nespresso: "U mag er vanuit gaan dat uw machine na reparatie werkt zoals u mag verwachten van uw Nespresso machine"
Mijn reactie: "Een machine hoort goed te werken vanaf dag 1 na aankoop, deze is nieuw en hoort niet pas goed te werken na een reparatie"
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Het enige wat ik wil is een nieuw apparaat maar bij Nespresso is de klant dus duidelijk geen koning(in).
Ik heb nu rommel gekocht
Re: Nespresso Vertuo apparaat binnen maand al kapot
Geplaatst: 18 nov 2020 16:08
door Moneyman
Als het apparaat niet werkt zoals het hoort te werken, en Nespresso niet meewerkt, zou ik de koop gewoon ontbinden op basis van nonconformiteit.
Voor de zekerheid: ik neem aan dat je het ding ook bij Nespresso hebt gekocht? Zo niet, dan moet je je natuurlijk bij de verkoper melden.
Re: Nespresso Vertuo apparaat binnen maand al kapot
Geplaatst: 18 nov 2020 16:09
door NeoDutchio
Helaas voor u hebt u in beginsel niet direct recht op een nieuw apparaat. Als de kosten van reparatie dermate laag zijn kan je geen nieuwe eisen.
Wat u wel mag verwachten is dat u uw eigen, schadevrije, koffiezetter weer terug zou krijgen. U zal nog eenmaal de verkoper de kans moeten geven om deze fout te herstellen en dat u een goed werkende koffiezetter weer terug krijgt. Willen ze dat niet, of is het daarna nog niet opgelost kunt u ontbinden.
Re: Nespresso Vertuo apparaat binnen maand al kapot
Geplaatst: 18 nov 2020 18:48
door juliomariner
We hebben juist uiterst positieve ervaringen met Nespresso. Super service, ze komen het apparaat halen, zetten mits beschikbaar een leen apparaat neer en brengen apparaat gerepareerd terug, sluiten het eventueel gewenst weer aan. Het apparaat kwam gerepareerd, schoongemaakt en ontkalkt retour. Dit hebben we 2 keer meegemaakt waarvan de laatste keer toevallig vandaag.
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat het apparaat bij de Nespresso reparatie is geweest.
Re: Nespresso Vertuo apparaat binnen maand al kapot
Geplaatst: 19 nov 2020 09:57
door alfatrion
myselfandi schreef: ↑18 nov 2020 11:01
Mijn nieuw aangeschafte Nespresso Vertuo apparaat was na 1 maand al kapot, koffie liep overal doorheen.
Omdat de 2 weken na aanschaftermijn al verstreken waren, kreeg ik geen nieuw apparaat maar werd het opgestuurd ter reparatie.
Op grond van de wet heb je een vrije keuze tussen een nieuw apparaat en reparatie.
myselfandi schreef: ↑18 nov 2020 11:01
Apparaat gisteren terug ontvangen: beschadigd (krassen op voorkant, ziet er uit als een lang gebruikt apparaat) , maakt vreemd geluid, koffie lekt nog steeds (alleen nu niet elke keer) en heel vies van binnen. Je zou toch denken dat als er iets gerepareerd wordt, het ook gelijk van binnen schoongemaakt wordt?
Ik zou nu de koop ontbinden. Heb je de klachten wel gemeld?
Ik zou wel rekening houden met de kanttekening van Moneyman.
Re: Nespresso Vertuo apparaat binnen maand al kapot
Geplaatst: 19 nov 2020 10:26
door juliomariner
Ik zie trouwens dat het apparaat van Krups is. Heeft u deze naar Nespresso gestuurd of naar een andere leverancier?
Re: Nespresso Vertuo apparaat binnen maand al kapot
Geplaatst: 19 nov 2020 10:44
door Moneyman
juliomariner schreef: ↑19 nov 2020 10:26
Ik zie trouwens dat het apparaat van Krups is.
Waar zie je dat? Er zijn meerdere leveranciers van Nespresso Vertuo-machines, waarvan Krups er slechts één is.
Re: Nespresso Vertuo apparaat binnen maand al kapot
Geplaatst: 19 nov 2020 12:08
door juliomariner
Had op ebay gekeken, meende dat het een type apparaat was van Krups. Excuses dat ik hiermee mis zat.
Re: Nespresso Vertuo apparaat binnen maand al kapot
Geplaatst: 19 nov 2020 12:14
door Moneyman
O, je zat niet mis hoor, Krups is ook leverancier
Re: Nespresso Vertuo apparaat binnen maand al kapot
Geplaatst: 19 nov 2020 14:18
door Methusalah
myselfandi schreef: ↑18 nov 2020 11:01
Je zou toch denken dat als er iets gerepareerd wordt, het ook gelijk van binnen schoongemaakt wordt?
Je zou toch denk dat als je iets ter reparatie op stuurt dat eerst toch even zelf schoonmaakt?
En niet lullig bedoeld, maar je gebruikt hem wel zoals in de handleiding staat aangegeven? Zijn je cups misschien verbogen?
Re: Nespresso Vertuo apparaat binnen maand al kapot
Geplaatst: 19 nov 2020 18:31
door Arizonakid
Schoonmaken bij reparatie gebeurt sowieso niet, als je daar aan begint ben je twee keer zoveel tijd kwijt.
Re: Nespresso Vertuo apparaat binnen maand al kapot
Geplaatst: 20 nov 2020 06:32
door juliomariner
Arizonakid schreef: ↑19 nov 2020 18:31
Schoonmaken bij reparatie gebeurt sowieso niet, als je daar aan begint ben je twee keer zoveel tijd kwijt.
Nespresso reinigd en ontkalkt het apparaat bij iedere reparatie. Al 2 keer meegemaakt
Re: Nespresso Vertuo apparaat binnen maand al kapot
Geplaatst: 20 nov 2020 07:48
door J. Deltoer
juliomariner schreef: ↑18 nov 2020 18:48
We hebben juist uiterst positieve ervaringen met Nespresso. Super service, ze komen het apparaat halen, zetten mits beschikbaar een leen apparaat neer en brengen apparaat gerepareerd terug, sluiten het eventueel gewenst weer aan. Het apparaat kwam gerepareerd, schoongemaakt en ontkalkt retour.
Dit hebben we 2 keer meegemaakt waarvan de laatste keer toevallig vandaag.
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat het apparaat bij de Nespresso reparatie is geweest.
Dus uw apparaat is al twee keer stuk geweest. Gaat lekker dan. Binnen garantieperiode?
Mijn ervaringen met nespresso zijn ook niet zo positief. Apparaat stuk net buiten de garantieperiode. Jammer dan, koop maar een nieuwe. En wij maar die scheitdure cups bij hen bestellen.
Overgestapt op Senseo. Werkt altijd en niet belastend voor het cholestorol.
Re: Nespresso Vertuo apparaat binnen maand al kapot
Geplaatst: 20 nov 2020 09:08
door juliomariner
Wij gebruiken het apparaat zakelijk, minstens dubbel zoveel als normaal huiselijk gebruik.
Sinds ik Nespresso heb vind ik Senseo niet meer te zuipen.
Re: Nespresso Vertuo apparaat binnen maand al kapot
Geplaatst: 23 nov 2020 12:17
door Bram Bonnewel
Wij hebben ook een Nespresso apparaat en is na bijna 2 jaar gaan lekken. contact opgenomen met Nespresso en machine werd opgehaald. na 1 week retour en was prima gratis gerepareerd. (en schoon) ook vervangen onderdelen zaten erbij om te laten zien wat er defect was. Wij vonden dit 100% service. Ik twijfel of u deze door Nespresso heeft laten repareren.