Val in Nettorama Sittard door niet-schoongemaakte toegang
Geplaatst: 19 nov 2020 12:13
Beste mensen,
Mijn vader die op leeftijd is, maar nog zeer vitaal was, is 3 weken geleden bij de Nettorama in Sittard ten val gekomen.
Dit gebeurde toen hij zelf bij de kassa aangegeven had om een potje HAK worteljes/erwtjes te gaan ruilen, omdat in het traytje van 6 een potje door een andere klant verkeerd was teruggezet. Hij wilde het zelf doen en wilde niet een medewerk(st)er lastigvallen hiervoor.
Zo gezegd, zo gedaan. Hij liep met het potje in zijn hand via de laatste kassa van de Nettorama door het toegangspoortje en komt net voor de ingang van dat poortje lelijk ten val. Hij is voor zijn leeftijd nog zeer behendig (hij heeft ook al maanden de zorg voor mn moeder die haar rechterpols gebroken had door een val midden in de nacht op hun slaapkamer, gezien haar diepere slapen. Normaliter is zij een slechte slaapster, maar met behulp van gegeven oefeningen, was ze een keer goed in slaap en wat half slaapdronken).
Mijn vader grijpt zich vast aan het poortje maar valt dus toch, laat het potje allen en maakt zelf een spagaat en valt op zijn knie.
Een medewerker komt eraan en vraagt of het gaat. Hij zegt dat het gaat en rekent zijn boodschappen af en verlaat de winkel.
Een paar dagen later heeft hij toch dusdanig last en meldt zich bij de spoedpoli in het ziekenhuis in Heerlen, daar wordt door een traumachirurg een brace aangelegd en krijgt Tramadol mee. Maandag blijkt het niet te helpen en belt het ziekenhuis op. Afspraak voor die donderdag bij traumachirurg. De dagen tot die dag veel pijn. Lees, ondraaglijk, mijn vader is geen zeur! Donderdag in ziekenhuis, wordt foto ook van voet gemaakt, geen afwijkingen maar toch veel last.
Om lang verhaal kort te maken: uiteindelijk hoog-laagbed in huis geplaatst, thuiszorghulp, poetshulp ingeschakeld. Huisartsenpost in weekend gebeld. Die komt met een ambulancebroeder en constateert ook ernstige blaasontsteking, hevige koorts en wondroos.
Hij heeft antibiotica voorgeschreven, koorts blijft toch nog, tramadol zorgt voor zeer vervelende bijwerkingen. Maandag komt eigen huisarts, zegt kijk het aan, antibiotica moet 2 dagen doen voor deze zal werken. Dinsdag toch andere huisarts in dezelfde praktijk laten komen, vertrouwt het niet en regelt opname in ziekenhuis in Sittard middels ambulancevervoer, ook met oog op mogelijke coronabesmetting en longen die een ruisje laten horen. Ook was er sprake van jicht maar die bestond al wat langer.
Nettorama is door mij 2 keer gebeld en directiesecretaresse had totaal geen oren naar het verhaal en reageerde ijskoud, zonder enige empathie: 'Ik ben ook wel eens gevallen in een supermarkt over doosjes die er stonden en de Nettorama in Sittard is volgens de reportages het allerschoonste filiaal'. Ik geef aan dat er nu niet goed geveegd was en mijn vader dit overkomen is. Totaal geen enkele reactie. Ik heb de manager van filiaal Sittard ook alles verteld, maar reageert: 'het hoofdkantoor moet dit oplossen. Wij doen niets!'
Ik heb zelf jaren in de klantenservicebranche gewerkt en de grote organisaties bij wie ik werkte gingen toch heel anders met dit soort zaken om. Mijn vader is al meer dan 20 jaar een vaste klant, ook kennissen van hen komen regelmatig bij dit filiaal, evenals mijn vader ook nog regelmatig bij AH komt.
Kortom, mijn vaderś coronatest was gelukkig negatief, maar hij ligt nu nog in het ziekenhuis en er is gisteravond een MRI-scan gemaakt. Hij heeft antibiotica-infuus gehad, is geheel rolstoelafhankelijk, kan niet op zijn benen staan, de tibiafractuur, het scheurtje erin wordt ook behandeld/moet genezen, maar de koorts is nu weg maar hij zal moeten revalideren en dat zal zijn tijd nodig hebben.
Ik heb een andere mevrouw ook twee keer gesproken. Zij reageerde eerst empathischer, maar nu vandaag toen ik gisteren nogmaals belde omdat zij mij had aangegeven dit met haar collega op te nemen, maar ik hoorde niets meer. Ik belde dus gisteren haar collega op, maar die leek van niets te weten en was weer zo ijskoud! Ik ben nogal verbaasd door deze houding van de Nettorama.
Al hadden ze bij wijze van een paar appels voor mijn vader gebracht/laten brengen maar om helemaal niets te doen. Mijn vader doet altijd alles voor anderen, is zeer zorgzaam, oudste zoon uit een gezin van 6 in de jaren 50 grootgebracht en nu dan zo benaderd te worden.
Ik als dochter zijnde van hem, vind dit beneden alle peil en ben hier zeer teleurgesteld over en hij ook natuurlijk, maar zal dit niet zo uiten als ik. Maar ik ken hem langer dan vandaag. Het is zeer triest dat we in Nederland soms zo omgaan met mensen.
Ik hoop dat mijn vader nog zal meemaken dat dit opgelost wordt of aangekaart door Radar want dit is toch wel erg zuur. De gevolgen van een val in een supermarkt. Het hele leven van mijn ouders op zijn kop!
Hartelijke groeten en bij voorbaat dankzeggend, Sandra Slegers
Mijn vader die op leeftijd is, maar nog zeer vitaal was, is 3 weken geleden bij de Nettorama in Sittard ten val gekomen.
Dit gebeurde toen hij zelf bij de kassa aangegeven had om een potje HAK worteljes/erwtjes te gaan ruilen, omdat in het traytje van 6 een potje door een andere klant verkeerd was teruggezet. Hij wilde het zelf doen en wilde niet een medewerk(st)er lastigvallen hiervoor.
Zo gezegd, zo gedaan. Hij liep met het potje in zijn hand via de laatste kassa van de Nettorama door het toegangspoortje en komt net voor de ingang van dat poortje lelijk ten val. Hij is voor zijn leeftijd nog zeer behendig (hij heeft ook al maanden de zorg voor mn moeder die haar rechterpols gebroken had door een val midden in de nacht op hun slaapkamer, gezien haar diepere slapen. Normaliter is zij een slechte slaapster, maar met behulp van gegeven oefeningen, was ze een keer goed in slaap en wat half slaapdronken).
Mijn vader grijpt zich vast aan het poortje maar valt dus toch, laat het potje allen en maakt zelf een spagaat en valt op zijn knie.
Een medewerker komt eraan en vraagt of het gaat. Hij zegt dat het gaat en rekent zijn boodschappen af en verlaat de winkel.
Een paar dagen later heeft hij toch dusdanig last en meldt zich bij de spoedpoli in het ziekenhuis in Heerlen, daar wordt door een traumachirurg een brace aangelegd en krijgt Tramadol mee. Maandag blijkt het niet te helpen en belt het ziekenhuis op. Afspraak voor die donderdag bij traumachirurg. De dagen tot die dag veel pijn. Lees, ondraaglijk, mijn vader is geen zeur! Donderdag in ziekenhuis, wordt foto ook van voet gemaakt, geen afwijkingen maar toch veel last.
Om lang verhaal kort te maken: uiteindelijk hoog-laagbed in huis geplaatst, thuiszorghulp, poetshulp ingeschakeld. Huisartsenpost in weekend gebeld. Die komt met een ambulancebroeder en constateert ook ernstige blaasontsteking, hevige koorts en wondroos.
Hij heeft antibiotica voorgeschreven, koorts blijft toch nog, tramadol zorgt voor zeer vervelende bijwerkingen. Maandag komt eigen huisarts, zegt kijk het aan, antibiotica moet 2 dagen doen voor deze zal werken. Dinsdag toch andere huisarts in dezelfde praktijk laten komen, vertrouwt het niet en regelt opname in ziekenhuis in Sittard middels ambulancevervoer, ook met oog op mogelijke coronabesmetting en longen die een ruisje laten horen. Ook was er sprake van jicht maar die bestond al wat langer.
Nettorama is door mij 2 keer gebeld en directiesecretaresse had totaal geen oren naar het verhaal en reageerde ijskoud, zonder enige empathie: 'Ik ben ook wel eens gevallen in een supermarkt over doosjes die er stonden en de Nettorama in Sittard is volgens de reportages het allerschoonste filiaal'. Ik geef aan dat er nu niet goed geveegd was en mijn vader dit overkomen is. Totaal geen enkele reactie. Ik heb de manager van filiaal Sittard ook alles verteld, maar reageert: 'het hoofdkantoor moet dit oplossen. Wij doen niets!'
Ik heb zelf jaren in de klantenservicebranche gewerkt en de grote organisaties bij wie ik werkte gingen toch heel anders met dit soort zaken om. Mijn vader is al meer dan 20 jaar een vaste klant, ook kennissen van hen komen regelmatig bij dit filiaal, evenals mijn vader ook nog regelmatig bij AH komt.
Kortom, mijn vaderś coronatest was gelukkig negatief, maar hij ligt nu nog in het ziekenhuis en er is gisteravond een MRI-scan gemaakt. Hij heeft antibiotica-infuus gehad, is geheel rolstoelafhankelijk, kan niet op zijn benen staan, de tibiafractuur, het scheurtje erin wordt ook behandeld/moet genezen, maar de koorts is nu weg maar hij zal moeten revalideren en dat zal zijn tijd nodig hebben.
Ik heb een andere mevrouw ook twee keer gesproken. Zij reageerde eerst empathischer, maar nu vandaag toen ik gisteren nogmaals belde omdat zij mij had aangegeven dit met haar collega op te nemen, maar ik hoorde niets meer. Ik belde dus gisteren haar collega op, maar die leek van niets te weten en was weer zo ijskoud! Ik ben nogal verbaasd door deze houding van de Nettorama.
Al hadden ze bij wijze van een paar appels voor mijn vader gebracht/laten brengen maar om helemaal niets te doen. Mijn vader doet altijd alles voor anderen, is zeer zorgzaam, oudste zoon uit een gezin van 6 in de jaren 50 grootgebracht en nu dan zo benaderd te worden.
Ik als dochter zijnde van hem, vind dit beneden alle peil en ben hier zeer teleurgesteld over en hij ook natuurlijk, maar zal dit niet zo uiten als ik. Maar ik ken hem langer dan vandaag. Het is zeer triest dat we in Nederland soms zo omgaan met mensen.
Ik hoop dat mijn vader nog zal meemaken dat dit opgelost wordt of aangekaart door Radar want dit is toch wel erg zuur. De gevolgen van een val in een supermarkt. Het hele leven van mijn ouders op zijn kop!
Hartelijke groeten en bij voorbaat dankzeggend, Sandra Slegers