KPN: benadeeld na voorstel via telefoon – opgelost!
Geplaatst: 23 nov 2020 21:04
Beste Radar,
Zouden jullie mij a.u.b. willen helpen in de volgende casus?
Ik merk dat mij dit veel energie kost en KPN zijn machtspositie misbruikt. Ik als gewone consument weten ze gewetenloos te benadelen, ik licht het graag toe:
Afgelopen zaterdag 21 november jl. heb ik omstreeks 12.44 uur voor de duur van 52 minuten gebeld met de klantenservice van KPN.
De reden dat ik telefonisch contact met hen opnam was omdat de KPN winkel in Sneek (in de buurt van mijn woonplaats) gesloten was. Ik stond voor een dichte deur en op de site van KPN was hierover niets te vinden waarover ik graag een melding wilde doen.
De mevrouw van de klantenservice gaf aan dat de winkel gewoon open moesten zijn. Dit bevreemdt mij want ik stond toch echt voor een leeg winkelpand. Ik gaf aan namelijk een nieuwe telefoon te willen hebben en dit, gezien mijn vorige ervaringen, graag in de winkel wilde afsluiten i.p.v. telefonisch. Mijn ervaring is namelijk als ik het telefonisch afsluit het vaak verkeerd gaat.
Na enige twijfel werd ik toch overgehaald om een abonnement af te sluiten via de telefoon omdat ze een goed aanbod hadden. Ik heb gekozen voor de iPhone 12 Max Pro van 512G (geen goedkope telefoon).
Daarbij heb ik een abonnement afgesproken van 25,- euro voor onbeperkt internet (data), bellen en sms’en. Dit was het unlimited abonnement. Ik heb meerdere malen gevraagd, opnieuw opgesomd of ik het echt goed had begrepen en keer op keer werd mij bevestigd dat ik een unlimited abonnement kon afsluiten voor 25,- euro. Ik gaf aan dat mij dit verbaasde omdat ik nu 40,- euro betaal maar ik hoefde mij geen zorgen te maken, ook niet toen ik aangaf mijn tv/ internet via Ziggo te hebben lopen.
Voor dit voorstel heb ik mij over laten halen en had ik een goed gevoel (zo dacht ik). Ik kreeg netjes de afspraakbevestiging in mijn mail waarop de korting verrekend.
Een dag later op zondag 22 november om 13.51 uur kreeg ik een mail waarin stond dat ik een abonement heb van €32,50 per maand had. Dus ik dacht in alle onschuld laat ik even bellen want dit klopt niet. Er zou vast wel wat fout zijn gegaan! Ik heb meteen gebeld en mijn verhaal nogmaals gedaan; de medewerker gaf aan dat ze mij verkeerd hadden voorgelicht en ze hier niets aan gingen doen. Ik heb het hier niet bij laten zitten maar keer op keer als ik bel dan krijg ik hetzelfde antwoord.
Ik vind het echt bizar dat ik een voorstel krijg via de telefoon, nota bene zelf nog drie keer vraag om een bevestiging wat is afgesproken, deze bevestiging ook nog eens in de mail ontvang en één dag later het abonnement met 30% wordt verhoogd!
Vergeet niet dat ik al jaren vaste klant ben bij KPN, altijd netjes mijn abonnement betaal en nooit in nalatig ben geweest in het nakomen van betalingen. Helaas is dit van KPN niet te zeggen.
Zouden jullie a.u.b. iets kunnen betekenen voor mij.
Ik kan gewoon niet tegen de hoge muren van KPN opbotsen. Alvast ontzettend bedankt!
Zouden jullie mij a.u.b. willen helpen in de volgende casus?
Ik merk dat mij dit veel energie kost en KPN zijn machtspositie misbruikt. Ik als gewone consument weten ze gewetenloos te benadelen, ik licht het graag toe:
Afgelopen zaterdag 21 november jl. heb ik omstreeks 12.44 uur voor de duur van 52 minuten gebeld met de klantenservice van KPN.
De reden dat ik telefonisch contact met hen opnam was omdat de KPN winkel in Sneek (in de buurt van mijn woonplaats) gesloten was. Ik stond voor een dichte deur en op de site van KPN was hierover niets te vinden waarover ik graag een melding wilde doen.
De mevrouw van de klantenservice gaf aan dat de winkel gewoon open moesten zijn. Dit bevreemdt mij want ik stond toch echt voor een leeg winkelpand. Ik gaf aan namelijk een nieuwe telefoon te willen hebben en dit, gezien mijn vorige ervaringen, graag in de winkel wilde afsluiten i.p.v. telefonisch. Mijn ervaring is namelijk als ik het telefonisch afsluit het vaak verkeerd gaat.
Na enige twijfel werd ik toch overgehaald om een abonnement af te sluiten via de telefoon omdat ze een goed aanbod hadden. Ik heb gekozen voor de iPhone 12 Max Pro van 512G (geen goedkope telefoon).
Daarbij heb ik een abonnement afgesproken van 25,- euro voor onbeperkt internet (data), bellen en sms’en. Dit was het unlimited abonnement. Ik heb meerdere malen gevraagd, opnieuw opgesomd of ik het echt goed had begrepen en keer op keer werd mij bevestigd dat ik een unlimited abonnement kon afsluiten voor 25,- euro. Ik gaf aan dat mij dit verbaasde omdat ik nu 40,- euro betaal maar ik hoefde mij geen zorgen te maken, ook niet toen ik aangaf mijn tv/ internet via Ziggo te hebben lopen.
Voor dit voorstel heb ik mij over laten halen en had ik een goed gevoel (zo dacht ik). Ik kreeg netjes de afspraakbevestiging in mijn mail waarop de korting verrekend.
Een dag later op zondag 22 november om 13.51 uur kreeg ik een mail waarin stond dat ik een abonement heb van €32,50 per maand had. Dus ik dacht in alle onschuld laat ik even bellen want dit klopt niet. Er zou vast wel wat fout zijn gegaan! Ik heb meteen gebeld en mijn verhaal nogmaals gedaan; de medewerker gaf aan dat ze mij verkeerd hadden voorgelicht en ze hier niets aan gingen doen. Ik heb het hier niet bij laten zitten maar keer op keer als ik bel dan krijg ik hetzelfde antwoord.
Ik vind het echt bizar dat ik een voorstel krijg via de telefoon, nota bene zelf nog drie keer vraag om een bevestiging wat is afgesproken, deze bevestiging ook nog eens in de mail ontvang en één dag later het abonnement met 30% wordt verhoogd!
Vergeet niet dat ik al jaren vaste klant ben bij KPN, altijd netjes mijn abonnement betaal en nooit in nalatig ben geweest in het nakomen van betalingen. Helaas is dit van KPN niet te zeggen.
Zouden jullie a.u.b. iets kunnen betekenen voor mij.
Ik kan gewoon niet tegen de hoge muren van KPN opbotsen. Alvast ontzettend bedankt!