Pagina 1 van 1

Schipholtickets.com houdt 35% (!) als servicekosten

Geplaatst: 24 nov 2020 19:02
door AshleyMo
Ik zou van eind mei tot begin juni naar Noorwegen op vakantie gaan, door corona dus helaas niet...
Ik heb sinds mei TIENTALLEN mails gestuurd naar Schipholtickets.com (en meerdere keren geprobeerd te bellen) over de vergoeding van mijn vliegtickets. Het heeft tot afgelopen maand geduurd alvorens ik mijn geld terug kreeg, al bleek dit slechts een deel van het betaalde bedrag te zijn: 183,67 van de 284,66 die ik betaald heb!

Nu kreeg ik deze week een vage, algemene mail van Schipholtickets.com dat wanneer het gehele bedrag niet is teruggestort, het resterende deel wordt ingehouden als zijnde ''booking fees, ancillary products, service fees''. Dit is dus 100,99 euro... 35% van mijn totaalbedrag. Dat kan toch niet? Wat is eigenlijk gebruikelijk? En welke stappen zou ik kunnen ondernemen tegen Schipholtickets.com?

Re: Schipholtickets.com houdt 35% (!) als servicekosten

Geplaatst: 24 nov 2020 19:22
door Lady1234
Schipholtickets is volgens mij Spaans. Neem contact op met de ECC.

Re: Schipholtickets.com houdt 35% (!) als servicekosten

Geplaatst: 21 dec 2020 09:12
door NeoDutchio
De eerste vraag die bij opkomt, is de vlucht geannuleerd, of hebt u dat zelf gedaan?

Re: Schipholtickets.com houdt 35% (!) als servicekosten

Geplaatst: 21 dec 2020 12:27
door Seinhuis
Indien de vlucht door de luchtvaartmaatschappij is geannuleerd heb je recht op je geld terug. Ze mogen een voucher aanbieden, maar dat ben je niet verplicht om aan te nemen. Mogelijk heb je ook recht op een vergoeding vanwege de annulering van je vlucht (ik kan niet controleren of dit zo is)

Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, neem dan met hun contact op. Ook de creditcard maatschappij kan je misschien helpen (als je met je creditcard hebt betaald).

Dien een klacht in bij ACM. Hun gaan jou niet helpen, maar kunnen het bedrijf een boete geven.

Zoals al gezegd, neem contact op met www.eccnederland.nl/nl/klacht-indienen

Ik twijfel of bedrijven gespecialiseerd in vertragingen van vluchten (zoals EUclaim) je kunt helpen. Ze werken volgens no cure, no pay, mocht er geld binnen komen dan is een gedeelte voor dat bedrijf.

Re: Schipholtickets.com houdt 35% (!) als servicekosten

Geplaatst: 21 dec 2020 12:53
door NeoDutchio
Seinhuis schreef:
21 dec 2020 12:27
Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, neem dan met hun contact op. Ook de creditcard maatschappij kan je misschien helpen (als je met je creditcard hebt betaald).

Dien een klacht in bij ACM. Hun gaan jou niet helpen, maar kunnen het bedrijf een boete geven.

Zoals al gezegd, neem contact op met www.eccnederland.nl/nl/klacht-indienen

Ik twijfel of bedrijven gespecialiseerd in vertragingen van vluchten (zoals EUclaim) je kunt helpen. Ze werken volgens no cure, no pay, mocht er geld binnen komen dan is een gedeelte voor dat bedrijf.
Een hoop tips, maar er is niet eens bekend of de vlucht geannuleerd is. Als TS zelf geannuleerd heeft heb je niks aan een rbv, ACM of ECC.