Pagina 1 van 1

Creditcardmaatschappij kan mijn tegoed niet vinden

Geplaatst: 27 nov 2020 17:33
door truus.meijer-van-den-berg
Verleden jaar met creditcard vlucht geboekt. Wegens Corona vlucht gecanceld. EasyJet heeft geld op 14 september 2020 teruggeboekt naar creditcard. Deze creditcard is inmiddels gecanceld- door de creditcardmaatschappij -en werd vervangen door een andere creditcard. Meerdere malen gebeld en gemaild met creditcardmaatschappij. Zij zoeken het uit met Visa en dat duurt nu maar voort. Ze beloven steeds mij terug te bellen binnen 2 dagen maar ik hoor niets van ze.

Re: Creditcardmaatschappij kan mijn tegoed niet vinden

Geplaatst: 28 nov 2020 10:55
door Brahms
Waarom is de oude creditkaart gecanceld ?
Dat gebeurt natuurlijk niet zomaar.

Re: Creditcardmaatschappij kan mijn tegoed niet vinden

Geplaatst: 28 nov 2020 12:03
door lordi
Waarschijnlijk was de oude kaart gewoon verlopen en is vervangen door een nieuwe.
Als hij gecancelled was door een debetstand dan had de creditcardmaatschappij TS heus geen nieuw CC gegeven.

Wat betreft de vraag: ze zullen uw tegoed heus wel kunnen traceren, maart dat duurt alleen even.

Re: Creditcardmaatschappij kan mijn tegoed niet vinden

Geplaatst: 28 nov 2020 12:48
door StevieNL81
Ik had dit met de refund voor mijn F1 kaarten ook. Mastercard gebeld, die gaven aan dat het niet mogelijk is op een gedeactiveerde kaart een refund te doen (mijn oude kaart was vervangen door 1 met NFC).

De "terugbetaler" krijgt de betaling na een dag terug, omdat het CC nummer niet bestaat. Ik kreeg inderdaad netjes een mail om m'n bankrekening nummer door te geven vanuit de terugbetalende partij.

Mijn verwachting is dat u bij de terugbetaler moet zijn want uw CC maatschappij zal de betaling niet kunnen vinden...omdat die dus nooit is binnengekomen.

Re: Creditcardmaatschappij kan mijn tegoed niet vinden

Geplaatst: 28 nov 2020 14:08
door truus.meijer-van-den-berg
Het gaat om een Qander creditcard die werd vervangen door een flex visacard. Nooit debet gestaan overigens! Voorafgaand aan de terugbetaling van easyJet gebeld met de ccmaatschappij. Was geen probleem volgens hen en als het gestort was werd het onmiddellijk doorgestort naar mijn tegenrekening bij de bank. Sindsdien is er dus door mij meerdere keren gebeld naar Qander( zelfde nummer als flexvisa ) en is het antwoord meerdere malen dat er onderzoek gedaan wordt en dat visa wereldwijd zoveel klanten heeft dat het onderzoek lang duurt. Op mijn mailtjes waarin ik vraag om n update krijg ik n algemeen antwoord dat ik binnen 2 dagen terugbericht krijg en dat gebeurt dus niet.

Re: Creditcardmaatschappij kan mijn tegoed niet vinden

Geplaatst: 28 nov 2020 21:43
door J. Deltoer
StevieNL81 schreef:
28 nov 2020 12:48
Mastercard gebeld, die gaven aan dat het niet mogelijk is op een gedeactiveerde kaart een refund te doen
Ik heb een geannuleerde vlucht teruggekregen op een vervallen mastercard. Geen enkel probleem.