Pagina 1 van 1

Klacht T-Mobile: Onrechtmatige afsluiten tweede contract en beslaglegging bank

Geplaatst: 02 dec 2020 14:58
door Eve2020
Tot mijn grote verbazing is er vanuit T-Mobile opdracht gegeven aan derden om beslag te leggen op mijn bankrekening voor een zaak die dateert uit 2016 voor een onrechtmatig afsluiten van tweede (Mobiel) Contract

Terug in 2016 was er een dame(shopmanager) werkzaam destijds in filiaal Beethovenstraat te Amsterdam, op haar advies is mijn contract van particulier naar zakelijk omgezet toen mijn contract aan verlenging toe. Ze vertelde hierbij dat het contract na een aantal maanden weer automatisch zou worden omgezet naar zakelijk en dit voor mij de "meest gunstigste" manier was om mijn contract te verlengen c.q. . Na een aantal maanden kwam ik erachter dat deze dame doodleuk twee contracten heeft afgesloten. 1 particulier en 1 zakelijk. Ik betaalde dan ook dubbele kosten met een termijn van 2 jaar en een contract waar ik het bestaan niet vanaf wist.

1 jaar na dato zegt T-Mobile alles te hebben opgelost en ter compensatie ontvang ik een Credit nota van EUR 150,- Echter 4 jaar later, 1 December 2020 blijkt nu dat het Particuliere contract niet goed is afgesloten door T-Mobile en dit dossier naar de deurwaarder is overgedragen met als gevolg een bank beslag!! Mijn zakelijk abonnement loopt gewoon door en al jaren betaal ik altijd keurig netjes mijn facturen. T-Mobile zakelijk geeft rijkelijk toe dat de afdeling Particulier nalatig is geweest en dit nooit had mogen gebeuren. Sterker nog dan had ik nu ook geen Zakelijk T-Mobile abonnement gehad.

Nu dus fout op fout op fout en een bank beslag, schandalig T-Mobile!

Meerdere malen contact opgenomen, vele keren werd de verbinding verbroken, paar keer doorverbonden, uiteindelijke conclusie T-Mobile Particulier is de gene die nalatig is geweest en dient dit per omgaande op te lossen , dus een onmiddellijke opheffing van het bank beslag, contact met de Deurwaarder om de fout te erkennen, een schriftelijk bewijs dat dit onrechtmatig heeft plaatsgevonden en bevestiging dat dit contract nooit heeft bestaan en beΓ«indigd is.

Graag per omgaande actie afdeling Particuliere afdeling T-Mobile!

Re: Klacht T-Mobile: Onrechtmatige afsluiten tweede contract en beslaglegging bank

Geplaatst: 02 dec 2020 18:21
door Lady1234
Maar wij zijn hier niet de afdeling Particulier van T-mobile.

Een paar maanden uw bankrekening niet controleren is niet verstandig.

Is er dan een vonnis of is het conservatoir beslag?

Re: Klacht T-Mobile: Onrechtmatige afsluiten tweede contract en beslaglegging bank

Geplaatst: 02 dec 2020 18:43
door kuklos
Eve2020 schreef: ↑
02 dec 2020 14:58
Graag per omgaande actie afdeling Particuliere afdeling T-Mobile!
Een vervelende situatie. Doch de zin die ik gequote heb snap ik niet. Je bent op het Tros Radar forum waar hulpvaardige medeconsumenten advies proberen te geven, wij ondernemen geen actie. En om de redactie van het programma te bereiken is dit ook niet de juiste weg.

Re: Klacht T-Mobile: Onrechtmatige afsluiten tweede contract en beslaglegging bank

Geplaatst: 02 dec 2020 18:49
door Eve2020
Niet geschoten is altijd mis. Helaas nog geen hulpvaardige tips en adviezen mogen ontvangen. Of reacties van mensen die helaas in een soortgelijke situatie zitten.

"En om de redactie van het programma te bereiken is dit ook niet de juiste weg". Deze weg heb ik inderdaad ook bewandelt..

Re: Klacht T-Mobile: Onrechtmatige afsluiten tweede contract en beslaglegging bank

Geplaatst: 02 dec 2020 19:16
door HansdenVB
Volgens mij weer een half verhaal 2 jaar een dubbel abonnement en dubbele kosten zonder dat dit opvalt? En voor er een deurwaarder en rekeningbeslag komt is er een heel incassotraject geweest dat komt ook niet van het ene op het andere moment even uit de lucht vallen.

Re: Klacht T-Mobile: Onrechtmatige afsluiten tweede contract en beslaglegging bank

Geplaatst: 02 dec 2020 20:05
door kuklos
@Eve2020, jouw post roept vooral vragen op.
1) Je hebt dus twee jaar dubbel betaald maar dit nooit gemerkt?
2) Je hebt 2x een bevestiging van zakelijk, maar staat dit ook op papier of in een email? Of is het telefonisch, en daarmee niet bewijsbaar?
3) Waarvoor was die creditnota? M.a.w. welke onderliggende documentatie en dossiervorming heb je?
4) Er is nu een bankbeslag, maar jij weet niets van incassotraject, en uiteindelijk een rechtszaak die je verloren hebt?

Het enige advies dat we met deze informatie kunnen geven is zorg dat je alles wat je op papier (of per email) hebt goed bewaart. En dat er eventueel een advocaat aan te pas moet komen.

Re: Klacht T-Mobile: Onrechtmatige afsluiten tweede contract en beslaglegging bank

Geplaatst: 02 dec 2020 22:12
door Eve2020
Helaas zie ik nergens mijn reactie op eerdere posts.

Ik kan jullie vertellen dat mij niks bekend was, alleen dat T-Mobile 4 jaar gelden (telefonisch) heeft toegegeven dat dit niet mijn fout was. De zaak was hiermee afgedaan tot aan vandaag..

Re: Klacht T-Mobile: Onrechtmatige afsluiten tweede contract en beslaglegging bank

Geplaatst: 02 dec 2020 22:18
door Eve2020
Dank voor het meedenken en alle kritische vragen, echter ligt de focus nu bij het het oplossen van dit probleem. Dus succes allemaal en hoop dat ieder die hier ooit mee te maken krijgt, heel veel sterkte en doorzettingsvermogen gewenst, laat het recht zegevieren!

Re: Klacht T-Mobile: Onrechtmatige afsluiten tweede contract en beslaglegging bank

Geplaatst: 02 dec 2020 22:30
door Moneyman
Wat een vaag verhaal. Een bankbeslag komt niet uit de lucht vallen. Je laat zeer veel essentiΓ«le informatie weg.

Op deze manier is dit een zinloos topic.

Re: Klacht T-Mobile: Onrechtmatige afsluiten tweede contract en beslaglegging bank

Geplaatst: 02 dec 2020 22:35
door Eve2020
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ lezen is ook een kunst!πŸ–•

Re: Klacht T-Mobile: Onrechtmatige afsluiten tweede contract en beslaglegging bank

Geplaatst: 02 dec 2020 22:39
door Bob Schurkjens
Aan de leesvaardigheid van Moneyman kan het niet liggen. En dat is niet ironisch, sarcastisch of cynisch bedoeld.

Re: Klacht T-Mobile: Onrechtmatige afsluiten tweede contract en beslaglegging bank

Geplaatst: 02 dec 2020 22:44
door Lady1234
@eve2020

Wat wilt u nu eigenlijk, dat wij met u mee huilen in het bos?

Persoonlijk zou het mij niet gebeuren dat ik twee jaar ten onrechte betaal voor een tweede abonnement.

Re: Klacht T-Mobile: Onrechtmatige afsluiten tweede contract en beslaglegging bank

Geplaatst: 02 dec 2020 23:10
door kuklos
Eve2020 schreef: ↑
02 dec 2020 22:18
...…… echter ligt de focus nu bij het het oplossen van dit probleem.
We proberen je te helpen met het probleem op te lossen. Daarom stellen we ook vragen om alles helder te krijgen. Maar goede, je lijkt daar niet echt op in te willen gaan en ook geen verdere duidelijkheid te verschaffen. Dan houdt het voor mij op.

Succes gewenst met het oplossen ervan.

Re: Klacht T-Mobile: Onrechtmatige afsluiten tweede contract en beslaglegging bank

Geplaatst: 03 dec 2020 00:00
door Justmeagain
op haar advies is mijn contract van particulier naar zakelijk omgezet toen mijn contract aan verlenging toe. Ze vertelde hierbij dat het contract na een aantal maanden weer automatisch zou worden omgezet naar zakelijk


Dus u sluit een zakelijk contract af wat na een paar maanden weer zakelijk wordt?

Re: Klacht T-Mobile: Onrechtmatige afsluiten tweede contract en beslaglegging bank

Geplaatst: 03 dec 2020 00:02
door J. Deltoer
Ja, inderdaad, dat staat er!
Eve2020 schreef: ↑
02 dec 2020 22:35
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ lezen is ook een kunst!πŸ–•

Re: Klacht T-Mobile: Onrechtmatige afsluiten tweede contract en beslaglegging bank

Geplaatst: 03 dec 2020 08:11
door sylvesterb
Eve2020 schreef: ↑
02 dec 2020 22:12
Ik kan jullie vertellen dat mij niks bekend was, alleen dat T-Mobile 4 jaar gelden (telefonisch) heeft toegegeven dat dit niet mijn fout was. De zaak was hiermee afgedaan tot aan vandaag..
Dan zou ik heel snel contact opnemen met een advocaat om verzet aan te tekenen tegen het vonnis wat je hebt verloren als u nu pas op de hoogte bent van de uitspraak. U staat nu met 10-0 achter gezien u het proces over de vordering heeft verloren en de deurwaarder dus bevoegd is beslag te leggen.

Re: Klacht T-Mobile: Onrechtmatige afsluiten tweede contract en beslaglegging bank

Geplaatst: 03 dec 2020 10:23
door Moneyman
Eve2020 schreef: ↑
02 dec 2020 22:35
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ lezen is ook een kunst!πŸ–•
Ik heb best behoorlijk opgelet toen dit onderwerp op school onderwezen werd. Maar wat er niet staat, kan ik met de beste wil van de wereld niet lezen - zelfs niet tussen de regels door.

Wat wΓ©l duidelijk is, is dat datgene wat je niet vertelt nu juist het meest essentiΓ«le is. Dat je dat -ook desgevraagd- niet vertelt, zegt me meer dan genoeg over de geloofwaardigheid van je verhaal.

Maar goed, je wilt duidelijk niet geholpen worden. Ook prima. Hopelijk heeft het je opgelucht om dit verhaal zonder kop of staart hier te posten.

Re: Klacht T-Mobile: Onrechtmatige afsluiten tweede contract en beslaglegging bank

Geplaatst: 03 dec 2020 10:29
door Nijogeth
Eve2020 schreef: ↑
02 dec 2020 22:18
Dank voor het meedenken en alle kritische vragen, echter ligt de focus nu bij het het oplossen van dit probleem.
Ik neem aan dat u dus gewoon betaald heeft? Dan verdwijnt het loonbeslag, dus dat is de snelste oplossing.

Re: Klacht T-Mobile: Onrechtmatige afsluiten tweede contract en beslaglegging bank

Geplaatst: 03 dec 2020 10:54
door berndv
Eve2020 schreef: ↑
02 dec 2020 22:18
echter ligt de focus nu bij het het oplossen van dit probleem
De kern van de oplossing ligt natuurlijk bij het ontstaan. Als niet het volledige verhaal over het ontstaan vermeld wordt, is het ook moeilijk om aan te geven wat de oplossing is.
kuklos schreef: ↑
02 dec 2020 20:05
1) Je hebt dus twee jaar dubbel betaald maar dit nooit gemerkt?
Als er dubbel betaald zou zijn, zou er nu geen beslag gelegd zijn, het probleem lijkt te zijn dat er schijnbaar niet betaald is.