Teleurgesteld in KPN: toestel niet ontvangen
Geplaatst: 08 dec 2020 22:12
Zouden jullie mij a.u.b. met volgende casus kunnen helpen?:
Op 16 oktober jl. heb ik Iphone 12pro (pacific blue met 512 GB) gepreordered. Na ruim een week heb ik hem ontvangen (letterlijk hij lag voor de deur van mijn appartement, onbeheerd en zonder enig manier van ID-check plaats te hebben gevonden). Ik was aanvankelijk heel blij met het nieuwe toestel, echter bleek dat het toestel stuk was. Vervolgens heb ik contact opgenomen met de klantenservice van KPN, zij gaven aan dat ik het kapotte toestel moest terugsturen (op 09 november jl, hebben zij mijn toestel gekregen), en zodra zij het toestel hadden zou ik per ommegaande een nieuw toestel opgestuurd krijgen. Echter bleek dat zij het woord ommegaande anders begrijpen dan de meeste mensen begrijpen, want ik kreeg pas een melding dat mijn toestel is verzonden op 26 november jl, dat mijn toestel op 27 november jl. zou worden afgeleverd. Het toestel zou via PostNL worden afgeleverd. Op mijn track&tracecode gaf aan dat hij bezorgd is op 27 november om precies te zijn om 18:19 uur. Het toestel is echter nooit bezorgd.
Heb wederom (op 27 november rond 18:30 uur) contact opgenomen met klantenservice van KPN, de medewerker gaf aan dat hij gelijk een onderzoek ging starten bij PostNL, en dat het onderzoek uiterlijk drie dagen zou duren, en dat ik maandag 30 november uitslag van het onderzoek te horen zou krijgen. Intussen is een bedrag van ong. €495 van mijn rekening afgeschreven voor het nieuwe toestel wat ik niet heb.
Vervolgens heb ik woensdag 02 december jl, gebeld, en kreeg te horen dat ik vrijdag 04 december word teruggebeld want dan hebben zij ook het uitslag van het onderzoek binnen. Ik dus netjes wachten tot vrijdag, ben niet gebeld zoals zij beloofd hadden. Zoals meerdere malen ging ik zelf weer bellen ( heb letterlijk anderhalf uur aan de lijn gezeten met hen), krijg ik te horen dat het onderzoek 30 (zege, dertig dagen) gaat duren. Ik moet dus 30 dagen wachten tot het onderzoek is geëindigd.
Wat heb ik als klant mee te maken dat het onderzoek zo lang kan gaan duren? Waarom moet ik daar de dupe van worden? Wat gebeurt er dan na die 30 dagen? Vanaf 09 november heb ik dus tot op heden (08 december) nog geen nieuw toestel gehad van KPN, maar de abonnementskosten die lopen gewoon door. Dat betekent dat ik eigenlijk tot 01 a 02 januari 2021 het onderzoek moet afwachten. En dan blijkt uit het onderzoek uit dat ik inderdaad het toestel niet ontvangen heb, en dat zij een nieuw toestel voor mij gaan bestellen, alleen er zit dan weer een wachttijd van 3 a 4 weken op dat toestel, dat betekent dat ik pas op zijn vroegst eind januari 2021 het toestel kan bemachtigen, (dat terwijl ik sinds 16 oktober ermee bezig ben, ruim drie maanden later).
Bij voorbaat dank,
B. Uka
Op 16 oktober jl. heb ik Iphone 12pro (pacific blue met 512 GB) gepreordered. Na ruim een week heb ik hem ontvangen (letterlijk hij lag voor de deur van mijn appartement, onbeheerd en zonder enig manier van ID-check plaats te hebben gevonden). Ik was aanvankelijk heel blij met het nieuwe toestel, echter bleek dat het toestel stuk was. Vervolgens heb ik contact opgenomen met de klantenservice van KPN, zij gaven aan dat ik het kapotte toestel moest terugsturen (op 09 november jl, hebben zij mijn toestel gekregen), en zodra zij het toestel hadden zou ik per ommegaande een nieuw toestel opgestuurd krijgen. Echter bleek dat zij het woord ommegaande anders begrijpen dan de meeste mensen begrijpen, want ik kreeg pas een melding dat mijn toestel is verzonden op 26 november jl, dat mijn toestel op 27 november jl. zou worden afgeleverd. Het toestel zou via PostNL worden afgeleverd. Op mijn track&tracecode gaf aan dat hij bezorgd is op 27 november om precies te zijn om 18:19 uur. Het toestel is echter nooit bezorgd.
Heb wederom (op 27 november rond 18:30 uur) contact opgenomen met klantenservice van KPN, de medewerker gaf aan dat hij gelijk een onderzoek ging starten bij PostNL, en dat het onderzoek uiterlijk drie dagen zou duren, en dat ik maandag 30 november uitslag van het onderzoek te horen zou krijgen. Intussen is een bedrag van ong. €495 van mijn rekening afgeschreven voor het nieuwe toestel wat ik niet heb.
Vervolgens heb ik woensdag 02 december jl, gebeld, en kreeg te horen dat ik vrijdag 04 december word teruggebeld want dan hebben zij ook het uitslag van het onderzoek binnen. Ik dus netjes wachten tot vrijdag, ben niet gebeld zoals zij beloofd hadden. Zoals meerdere malen ging ik zelf weer bellen ( heb letterlijk anderhalf uur aan de lijn gezeten met hen), krijg ik te horen dat het onderzoek 30 (zege, dertig dagen) gaat duren. Ik moet dus 30 dagen wachten tot het onderzoek is geëindigd.
Wat heb ik als klant mee te maken dat het onderzoek zo lang kan gaan duren? Waarom moet ik daar de dupe van worden? Wat gebeurt er dan na die 30 dagen? Vanaf 09 november heb ik dus tot op heden (08 december) nog geen nieuw toestel gehad van KPN, maar de abonnementskosten die lopen gewoon door. Dat betekent dat ik eigenlijk tot 01 a 02 januari 2021 het onderzoek moet afwachten. En dan blijkt uit het onderzoek uit dat ik inderdaad het toestel niet ontvangen heb, en dat zij een nieuw toestel voor mij gaan bestellen, alleen er zit dan weer een wachttijd van 3 a 4 weken op dat toestel, dat betekent dat ik pas op zijn vroegst eind januari 2021 het toestel kan bemachtigen, (dat terwijl ik sinds 16 oktober ermee bezig ben, ruim drie maanden later).
Bij voorbaat dank,
B. Uka