Cruise OAD geannuleerd, is de reactie van de verzekering wettelijk te rechtvaardigen?
Geplaatst: 09 dec 2020 11:39
Wij hadden bij de OAD een riviercruise over de Donau geboekt. De reis is door de OAD geannuleerd. In goed overleg hebben een groot deel van de reiskosten terugbetaald gekregen. Voor €661.-hebben we een voucher aanvaard. Door gezondheidsredenen ziet het er naar uit (we zijn 84) dat we geen reizen van enige omvang meer zullen maken. Ik heb dus uitbetaling van de voucher gevraagd. Onderstaand is de reactie van de OAD. Is de houding van de verzekeringsmaatschappij (weigering terugbetaling premie) wettelijk te rechtvaardigen?
Reactie van de OAD:
U heeft het recht om 6 maanden na uitgifte van de voucher een verzoek tot uitbetaling bij ons in te dienen, in uw geval 12 december 2021.
Overigens zie ik nog wel dat u een annuleringsverzekering had geboekt.
De verzekeraar heeft hiervan aangegeven dat de premie mag worden meegenomen op een nieuwe boeking, mits deze voor 31 maart 2021 wordt gemaakt (dit was oorspronkelijk vóór 31 december 2020).
Bij weigering of uitbetaling van de SGR-voucher, vervalt dit premiebedrag (€ 206,47) en wordt dit door de verzekeraar in mindering gebracht.
Graag vernemen we of u definitief uw voucher uitbetaald wenst te krijgen.
Reactie van de OAD:
U heeft het recht om 6 maanden na uitgifte van de voucher een verzoek tot uitbetaling bij ons in te dienen, in uw geval 12 december 2021.
Overigens zie ik nog wel dat u een annuleringsverzekering had geboekt.
De verzekeraar heeft hiervan aangegeven dat de premie mag worden meegenomen op een nieuwe boeking, mits deze voor 31 maart 2021 wordt gemaakt (dit was oorspronkelijk vóór 31 december 2020).
Bij weigering of uitbetaling van de SGR-voucher, vervalt dit premiebedrag (€ 206,47) en wordt dit door de verzekeraar in mindering gebracht.
Graag vernemen we of u definitief uw voucher uitbetaald wenst te krijgen.