Pagina 1 van 1
Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid
Geplaatst: 09 dec 2020 12:04
door harmprive
Bij Bol een tablet besteld, deze werd geleverd door een Belgische verkoper onder de naam BBS shop.
De verpakking deed al vermoeden dat het geen gerenomeerd bedrijf betrof maar een privehandelaartje, alles zat in een oude doos verpakt met half begie aan kranten en reclameblaadjes.
Na het uitpakken moest ik natuurlijk een soort zegel verbreken om te zien of het doosje wel de juiste inhoud betrof.
Bij het opstarten van de tablet gaf deze meteen aan geen batterij vermogen genoeg te hebben, om door te kunnen moest ik dus het snoertje uit een klein plasticzakje halen om op te laden met het originele stekkertje.
na de opstart bleek dat het app niet alle instellingen betrof die de verkoper wel in de omschrijvingen had vermeld.
dus tablet terug naar fabrieksinstellingen gezet, ingepakt in originele verpakking, voor de zekerheid het doosje voorzien van een klein (2cm) stukje plakband zodat het app tijdens transport niet uit t doosje kan vallen.
en alles goed verpakt retour verzonden.
Nu beroept de verkoper zich op een retour recht dat ik het zegel verbroken heb, een snoertje uit een zakje heb gehaald en hij (BBS shop) de retour niet accepteert en mij verplicht tot aankoop van de tablet.
regelingen als kopen op afstand verwijst hij gewoon naar Bol, en Bol verwijst naar die belg.
Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid
Geplaatst: 09 dec 2020 13:13
door berndv
Morganlefay schreef: ↑09 dec 2020 13:11
Had het geheel ongeopend teruggestuurd en Bol op de hoogte gebracht dmv foto's dat deze verkoper er een potje van had gemaakt.
op basis van wat? Reclamefolders als opvulmateriaal in een doos? Het daadwerkelijke probleem kwam ts pas achter toen ts de tablet opgestart had.
Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid
Geplaatst: 09 dec 2020 13:25
door Moneyman
Die verkoper heeft ongelijk. Maar de kans dat hij dat toegeeft is niet zo groot. En van Bol hoef je ook niet heel veel te verwachten (mijn ervaring is dat je een paar snelle mailtjes krijgt, maar geen daadwerkelijke opvolging).
Ik koop daarom niet blind bij Bol.com, maar check altijd even de verkoper. Van die vage handelaartjes, met vrijwel geen reviews, mijdt ik - of ik neem bewust het risico.
Natuurlijk kan je hier een heel circus van maken, maar voor dit geld ga je geen procedure starten denk ik. Je kunt nog een stevige (lees: duidelijke, maar correcte) mail sturen waarin je ze sommeert het geld terug te storten. wie weet werkt het...
Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid
Geplaatst: 09 dec 2020 13:34
door DeZevendeHenk
Ik zou niet weten waarom je BOL niet op haar verantwoordelijkheden zou wijzen, er zijn ook zat gevallen waar, na de nodige herrie, BOL tussen beide kwam en de onderverkoper tot de orde riep.
Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid
Geplaatst: 09 dec 2020 13:40
door Moneyman
Uiteraard kan je dat proberen. Ik gaf slechts mijn eigen ervaring weer - die overigens ondersteund wordt door de nodige soortgelijke ervaringen hier op het forum en elders op het internet.
Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid
Geplaatst: 09 dec 2020 14:43
door crazyme
harmprive schreef: ↑09 dec 2020 12:04
na de opstart bleek dat het app niet alle instellingen betrof die de verkoper wel in de omschrijvingen had vermeld.
Wanneer het product niet voldoet aan uw verwachting (op basis van de omschrijving) dan zal bol.com dat toch moeten oplossen.
Om welke instelling / eigenschap gaat het precies ?
Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid
Geplaatst: 09 dec 2020 15:01
door Moneyman
crazyme schreef: ↑09 dec 2020 14:43
Wanneer het product niet voldoet aan uw verwachting (op basis van de omschrijving) dan zal bol.com dat toch moeten oplossen.
... niet Bol.com, maar de verkoper.
Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid
Geplaatst: 09 dec 2020 15:29
door Kolibrie
Ik kan niet ontdekken wat de verkoper voor eigenschappen heeft toegezegd die niet op de betreffende Archos standaard behoren te zitten.
Ben benieuwd wat de verkoper heeft aangegeven en dat op het tablet mist.
De vraag is wat voor mogelijkheden u in een stenen winkel zou hebben om het betreffende model tablet uit te proberen.
De specificaties kunt u op de website van de fabrikant vinden, wat wilt u nog meer?
Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid
Geplaatst: 10 dec 2020 14:17
door harmprive
CASE CLOSED.
verkoper kiest zijn retour, maar is blijkbaar erg boos
note: Aangezien we beters te doen hebben dan dit soort marginale spelletjes, accepteer ik snel uw retour. Dan kunnen wij onze tijd steken in klanten gelukkig maken. En u kunt misschien ook weer verder met andere verkopers uitschelden, bedreigen en lulverhaaltjes vertellen over raadsheren (voor 57€? clown!).
Met vriendelijke groet,
BSS Shop
Partner van bol.com
Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid
Geplaatst: 10 dec 2020 19:11
door Lady1234
@BSS Shop
Denkt u met zo’n reactie het vertrouwen van klanten te herstellen? Echt niet.
Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid
Geplaatst: 10 dec 2020 23:15
door Willifrid
Het zou wel verstandig zijn van TS om hier toch een melding van te maken bij bol.com.
Uiteindelijk is het wel dit soort feedback wat er toe kan leiden dat deze wederverkoper (Belgian **** Store?) de wacht wordt aangezegd of dat hij bij Bol moet stoppen.
En er kan uiteraard altijd een beoordeling op de site van Bol over deze verkoper worden gezet. Hij heeft er al 4 waarvan de 2 positieve beoordelingen nogal verdacht zijn en de 2 negatieve beoordelingen ongeveer hetzelfde vertellen als in dit topic wordt gemeld.
Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid
Geplaatst: 11 dec 2020 20:24
door DeZevendeHenk
Melden bij BOL? Ik denk dat BOL die verkoper zelf al aangesproken heeft en dat die nog steeds boos is en daarom zo'n pisbericht stuurt. Bol zou naar aanleiding van die mail die toko moeten royeren en ook publiek aangeven dat ze dit soort flauwekul niet tolereren.
Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid
Geplaatst: 13 dec 2020 17:48
door Ik_weet_niet_alles
Ik heb geen vertrouwen meer een Bol.com, wat is dat bedrijf in een paar jaar tijd achteruit gehold. Ik heb gekeken voor een interne harde schijf. Degene die ik wil hebben is leverbaar bij 3 partijen. Alle drie de partijen hebben bij Bol.com een waardering van 5 sterren. Als ik op internet de bedrijven check (1 bedrijf heeft niet eens een eigen website) dan komt Trustpilot niet verder dan 2 hooguit 3 sterren. Het lijkt er verdacht veel op dat Bol.com er alles aan doet om uit te stralen dat het een betrouwbaar bedrijf is maar met dubieuze verkopers zaken doet. Dat wordt dus in dit geval ergens anders de harde schijf kopen.
Dankzij Radar kijk ik eerst wie het product aanbiedt op Bol.com en wat de waardering is van de gebruikers, niet de waardering van Bol.com. Standaard kijk ik nu eerst bij andere bedrijven en daarna misschien nog bij Bol.com.
Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid
Geplaatst: 14 dec 2020 06:42
door Hawk-Eye
koop nooit bij bol en mm en dat soort partijen, ben liever iets meer kwijt en dan een goede service ipv die dozenschuivers te spekken....
Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid
Geplaatst: 14 dec 2020 12:03
door Moneyman
Hawk-Eye schreef: ↑14 dec 2020 06:42
koop nooit bij bol ... [...]
Ik koop al jarenlang heel veel via Bom, en heb slechts één keer problemen gehad. Inderdaad; toen ik een keer niet goed opgelet had en bij een vage wederverkoper had besteld. Ik neem je advies dus maar niet ter harte.
Een heel wat beter advies is: kijk gewoon even goed uit je doppen voordat je iets koopt - dat advies is namelijk gewoon bij iedere winkel toepasbaar.
Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid
Geplaatst: 14 dec 2020 12:16
door Erthanax
Boeken koop ik altijd bij de lokale boekhandelaar. Voor de prijs maakt het niet uit en ik gun hem eerder zijn 40% marge dan bol.com zijn 50%.
Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid
Geplaatst: 14 dec 2020 12:36
door Moneyman
Eens. Is eigenlijk ook mijn standaard lijn: liefst bij lokale bedrijven, anders bij lokale vestigingen van landelijke bedrijven en dan pas online. Tenzij de prijs echt veel beter is online - een beetje duurder is niet erg, maar er zijn grenzen
Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid
Geplaatst: 23 dec 2020 15:07
door Havermch
Ik zou deze reactie doorsturen naar BOL.com zodat ze kunnen zien met wat voor
lui ze samenwerken.
CASE CLOSED.
verkoper kiest zijn retour, maar is blijkbaar erg boos
note: Aangezien we beters te doen hebben dan dit soort marginale spelletjes, accepteer ik snel uw retour. Dan kunnen wij onze tijd steken in klanten gelukkig maken. En u kunt misschien ook weer verder met andere verkopers uitschelden, bedreigen en lulverhaaltjes vertellen over raadsheren (voor 57€? clown!).
Met vriendelijke groet,
BSS Shop
Partner van bol.com
Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid
Geplaatst: 23 dec 2020 15:40
door M.V.K.
Recent heb ik zelf met een wederverkoper op het platform van Bol te maken gehad. Zij stuurden mij een, in de woorden van een Bol-medewerker, 7e hands Russisch apparaat.
Toen moest ik zelf de retourkosten betalen. Hier heeft Bol op ingegrepen.
Vervolgens werd het retour niet aangenomen door de afzender en werd het ook na bijna een week nog niet bij het PostNL-punt afgehaald.
Bol heeft er toen voor gezorgd dat ze het toch ophaalden. Daarna moest ik een week op mijn geld wachten.
Toen heeft Bol zelf het geld aan mij terugbetaald.
Wat mij betreft dus alleen maar hulde voor Bol.com en hun klantenservice.
Over de reviews: de verkoper stuurde mij een mail met het aanbod om mij 15% van het aankoopbedrag terug te betalen in ruil voor een goede recensie op Bol.com.
Als iedereen daar niet aan toegeeft blijven de reviews correct.