Restitutie KLM via Expedia
Geplaatst: 10 dec 2020 11:38
Hallo forum,
Ik wil graag even mijn ervaring delen met restitutie van KLM tickets die aangeschaft zijn via Expedia.
Afgelopen zomer (2020) zou ik met mijn gezin naar Bonaire vliegen. Tickets ter waarde van 4000 euro. Helaas ging deze reis in verband met Covid19 niet door. De vlucht werd een aantal weken voor vertrek logischerwijs geannuleerd. Ik heb toen het verzoek gedaan aan Expedia voor een restitutie. Deze is direct aangevraagd bij KLM. Expedia gaf aan dat ik de restitutie kon verwachten binnen 10 weken.
Ondertussen is december 2020. Na bijna 5 maanden heb ik mijn geld nog steeds niet terug ontvangen, de bekende termijnen van 10 weken, 12 weken, maximaal 90 dagen zijn allang verstreken. Contact opnemen met KLM heeft geen zin meer: al vele malen hebben ze mij aangegeven dat de communicatie loopt via Expedia. En Expedia geeft aan dat ze alleen maar kunnen zien het 'in behandeling is'. En ze geven daarbij aan: "uw betaling is rechtstreeks gedaan aan KLM dus zij storten het geld direct naar u terug, daar zitten wij niet meer tussen". En dat zit je dus een 'grijs' gebied. KLM en Expedia wijzen naar elkaar, niemand kan of wil de status opvragen. En kan je alleen maar wachten.... Met een boekingscode, ticketnummers en reisplan moet het toch heel eenvoudig zijn om mij de status te geven? Daarnaast vermoed ik dat KLM de restituties van andere reispartners onder op de stapel leggen (mijn direct geboekte vluchten dit jaar zijn al lang gerestitueerd).
Ben benieuwd of er nog meer zijn met deze ervaringen en wat je als consument hieraan kan doen?
Ik wil graag even mijn ervaring delen met restitutie van KLM tickets die aangeschaft zijn via Expedia.
Afgelopen zomer (2020) zou ik met mijn gezin naar Bonaire vliegen. Tickets ter waarde van 4000 euro. Helaas ging deze reis in verband met Covid19 niet door. De vlucht werd een aantal weken voor vertrek logischerwijs geannuleerd. Ik heb toen het verzoek gedaan aan Expedia voor een restitutie. Deze is direct aangevraagd bij KLM. Expedia gaf aan dat ik de restitutie kon verwachten binnen 10 weken.
Ondertussen is december 2020. Na bijna 5 maanden heb ik mijn geld nog steeds niet terug ontvangen, de bekende termijnen van 10 weken, 12 weken, maximaal 90 dagen zijn allang verstreken. Contact opnemen met KLM heeft geen zin meer: al vele malen hebben ze mij aangegeven dat de communicatie loopt via Expedia. En Expedia geeft aan dat ze alleen maar kunnen zien het 'in behandeling is'. En ze geven daarbij aan: "uw betaling is rechtstreeks gedaan aan KLM dus zij storten het geld direct naar u terug, daar zitten wij niet meer tussen". En dat zit je dus een 'grijs' gebied. KLM en Expedia wijzen naar elkaar, niemand kan of wil de status opvragen. En kan je alleen maar wachten.... Met een boekingscode, ticketnummers en reisplan moet het toch heel eenvoudig zijn om mij de status te geven? Daarnaast vermoed ik dat KLM de restituties van andere reispartners onder op de stapel leggen (mijn direct geboekte vluchten dit jaar zijn al lang gerestitueerd).
Ben benieuwd of er nog meer zijn met deze ervaringen en wat je als consument hieraan kan doen?