HouseHunting malafide praktijken
Geplaatst: 13 dec 2020 15:06
Van oktober 2019 tot oktober 2020 heb ik een woning gehuurd via House Hunting/B&B beheer. Het zijn 2 aparte bedrijven met dezelfde eigenaar en ingeschreven op hetzelfde adres.
Het beheer bestond enkel op het innen van de maandelijkse huur, verzoeken voor noodzakelijk onderhoud aan de woning werden genegeerd. Bij de bezichtigingen in september/oktober werden Corona regels regelmatig aan de laars gelapt, zelfs eenmaal met 6 bezoekers in huis zonder mondkapje. Uiteraard heb ik daarover geklaagd. Vervolgens werd ik niet toegelaten bij de eindinspectie vanwege ‘Corona’. Ik had aangegeven dat ik niets had gewijzigd aan de woning en dus geen kosten verwachtte. Ik zorgde ervoor dat alles goed schoon was om daar geen problemen mee te krijgen. Vervolgens kreeg ik de waarborgsom niet teruggestort en kreeg ik argwaan.
Ik vond na ruim een week een eindrapport ik mijn junkmail (gestuurd van een ander e-mail adres dan gebruikelijk) wat vol onwaarheden stond. Per e-mail heb ik aangegeven dat het niet klopte en dat er enkel wat bladeren in de achtertuin lagen ivm de herfst. Aan het begin van de volgende maand werd op mijn aandringen de waarborgsom teruggestort maar hielden ze een hoog bedrag in. Tot op vandaag heb ik 729 Euro van ze te goed, wat ze weigeren terug te betalen op basis van onwaarheden en foutieve foto’s. Ik had aangegeven dat de tuinfoto’s van de beginsituatie van een ander jaargetijde waren, waarop ze toegaven dat er foto’s ‘door elkaar waren geraakt’. De zogenaamde facturen ter onderbouwing van de inhouding op de waarborgsom zijn ook op zijn minst dubieus. Afgelopen week heb ik ze een brief met ingebrekestelling gestuurd maar nog geen schriftelijk antwoord ontvangen.
Uit de hele communicatie is het voor mij duidelijk dat dit hun standaard aanpak is en dat ze op deze manier zeer waarschijnlijk meer klanten hebben benadeeld.
Graag jullie advies hoe hier mee om te gaan.
Het beheer bestond enkel op het innen van de maandelijkse huur, verzoeken voor noodzakelijk onderhoud aan de woning werden genegeerd. Bij de bezichtigingen in september/oktober werden Corona regels regelmatig aan de laars gelapt, zelfs eenmaal met 6 bezoekers in huis zonder mondkapje. Uiteraard heb ik daarover geklaagd. Vervolgens werd ik niet toegelaten bij de eindinspectie vanwege ‘Corona’. Ik had aangegeven dat ik niets had gewijzigd aan de woning en dus geen kosten verwachtte. Ik zorgde ervoor dat alles goed schoon was om daar geen problemen mee te krijgen. Vervolgens kreeg ik de waarborgsom niet teruggestort en kreeg ik argwaan.
Ik vond na ruim een week een eindrapport ik mijn junkmail (gestuurd van een ander e-mail adres dan gebruikelijk) wat vol onwaarheden stond. Per e-mail heb ik aangegeven dat het niet klopte en dat er enkel wat bladeren in de achtertuin lagen ivm de herfst. Aan het begin van de volgende maand werd op mijn aandringen de waarborgsom teruggestort maar hielden ze een hoog bedrag in. Tot op vandaag heb ik 729 Euro van ze te goed, wat ze weigeren terug te betalen op basis van onwaarheden en foutieve foto’s. Ik had aangegeven dat de tuinfoto’s van de beginsituatie van een ander jaargetijde waren, waarop ze toegaven dat er foto’s ‘door elkaar waren geraakt’. De zogenaamde facturen ter onderbouwing van de inhouding op de waarborgsom zijn ook op zijn minst dubieus. Afgelopen week heb ik ze een brief met ingebrekestelling gestuurd maar nog geen schriftelijk antwoord ontvangen.
Uit de hele communicatie is het voor mij duidelijk dat dit hun standaard aanpak is en dat ze op deze manier zeer waarschijnlijk meer klanten hebben benadeeld.
Graag jullie advies hoe hier mee om te gaan.