LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] chello internet

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Corrie12

chello internet

Ongelezen bericht door Corrie12 »

hallo,

ben al sinds zondag aan het bellen. voor een slechte internet verbinding. ze beloven dat ik terug gebeld wordt. No way. Nu kan de monteur pas over 2 weken.
Slecht zaak met chello

Gast

Re: chello internet

Ongelezen bericht door Gast »

Corry lees de berichten eens op dit forum. Bedenk daarbij dat de weinige postieve berichten afkomstig van UPC medewerkers die proberen een goed woordje voor hun baas te doen.

Jammer dat je er nu pas achterkomt hoe slecht UPC is.
Misschien kan je er nu nog snel vanaf en snel over stappen naar ADSL.


Wacht niet lang met opzeggen. Succes met je ADSL :)

Reink
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 mar 2004 15:34

Re: chello internet

Ongelezen bericht door Reink »

Wachten op de Chello monteur si waarschijnlijk niet eens de oplossing. Deze man komt alleen langs om te vertellen dat je modem prima werkt, dat je internet het niet goed doet ligt aan je computer zegt die man dan.


Een slechte internetverbinding is een ruim begrip waar veel verwarring over kan ontstaan. De kans is erg groot dat je last hebt van adware en spyware op de computer (en mogelijk ook een virus). Probeer deze zelf eens op te sporen met Ad-Aware en Spybot Search and Destroy. Deze programmas zijn geheel gratis voor thuisgebruik, de auters steunen mag natuurlijk altijd.

Ik ben al veel vaker tegengekomen dat dit een oorzaak was en dat UPC/Chello het nodig vond een monteur langs te sturen, terwijl deze tip ook envoudig via een helpdesk te geven is.

Gast

Re: chello internet

Ongelezen bericht door Gast »

Volgens Keesjan garandeert upc niets en zal je daarom genoegen moeten nemen met deze nieuwe verlaagde snelheid.

Helaas!

Gast

Re: chello internet

Ongelezen bericht door Gast »

ja, UPC professor doctorandus ingenieur KeesJan weet wel wat UPC met lastige klanten voor heeft...

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: chello internet

Ongelezen bericht door Keesjan »

Ik ben al veel vaker tegengekomen dat dit een oorzaak was en dat UPC/Chello het nodig vond een monteur langs te sturen, terwijl deze tip ook envoudig via een helpdesk te geven is.
Het is ook nooit goed. Nu gaat UPC er een keer vanuit dat de fout bij hen ligt en dat de klant kennis genoeg heeft om te bepalen dat het niet zoiets simpels is als een virus en dan nog blijven de mensen klagen. Had de helpdesk het advies gegeven om eens op virussen te scannen, dan had je al die beterweters eens moeten horen. Conclusie: mensen blijven klagen. Ondanks hun eigen domheid. Wat kan UPC dan nog doen?
ja, UPC professor doctorandus ingenieur KeesJan weet wel wat UPC met lastige klanten voor heeft...
Je mag de eerste titel verwijderen en de rest laten staan. Overigens kan UPC vervelende klanten die alleen maar beterweterig zijn maar geen sodemieter weten missen als kiespijn.

Reink
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 mar 2004 15:34

Re: chello internet

Ongelezen bericht door Reink »

Het is ook nooit goed. Nu gaat UPC er een keer vanuit dat de fout bij hen ligt en dat de klant kennis genoeg heeft om te bepalen dat het niet zoiets simpels is als een virus en dan nog blijven de mensen klagen. Had de helpdesk het advies gegeven om eens op virussen te scannen, dan had je al die beterweters eens moeten horen. Conclusie: mensen blijven klagen. Ondanks hun eigen domheid. Wat kan UPC dan nog doen?
UPC kan gaan luisteren naar haar klanten en deze serieus nemen zonder als een dwaas een totaal eigen beleid te voeren op elk gebied.

De Helpdesk ervaar ik niet meer als de UPC/Chello afwimpelservice waar om wachttijden te voorkomen zoveel mogelijk telefoontjes "afgehandeld" moeten worden of de problemen van de mensen ook opgelost worden is geen issue. Het aanbod van een monteur langssturen is mij ook wel eens gedaan in een geval van storing, omdat de helpdesk bleef volhouden dat het een probleem binnenshuis was. (Was heel duidelijk niet zo).

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: chello internet

Ongelezen bericht door Keesjan »

Sorry, maar zolang er nog ontzettend veel domme mensen op het internet te zitten hoeft UPC van mij niet alle klanten serieus te nemen. Ben je wel eens op een helpdesk geweest? Er zijn serieus mensen die zo stom zijn dat ze gaan schelden op UPC omdat de mail het niet doet waarna blijkt dat ze in Outlook niet even "send/receive" hebben geklikt om aan te geven dat ze de mail willen ophalen. Dat zijn 99 % van de klanten. Uiteraard is het vervelend als je bij die 1 % hoort, (geloof me, ik vervloek de helpdesk ook!) maar als je urenlang dat soort stomme mensen aan de lijn hebt gehad dan is het logisch dat ze daar een beetje gek worden.

Natuurlijk, UPC moet zijn service verbeteren en ze maken veel fouten. Toch is het niet zo simpel gesteld. Ik heb zolang ik sync heb op het modem nooit problemen met het internet. Die sync hoort er ook te zijn als de PC uitstaat, dus daarmee elimineer je als klant dat de oorzaak bij de PC zou zitten. Ik bel daarom pas als de sync urenlang verdwenen is. De helpdesk kan op afstand bepaalde dingen meten. Brandt de sync? Dan ligt het bij UPC, maar het kan ook zijn dat er bij het modem en in de meterkast iets los zit. Houd er rekening mee dat de helpdesk niet alles kan zien. Ik weet zelf hoe moeilijk het is om iemand aan de telefoon iets duidelijk te maken.

Gast

Re: chello internet

Ongelezen bericht door Gast »

Overigens kan UPC vervelende klanten die alleen maar beterweterig zijn maar geen sodemieter weten missen als kiespijn.
voor iemand die NIET bij UPC werkt weet Keesjan wel erg goed wat UPC wil...... maar we lezen ff verder wat onzer proffessor te melden heeft
Dat zijn 99 % van de klanten.
inside info Keesjan???????


Ben je wel eens op een helpdesk geweest?
jij komt er dagelijks dus vertel eens.......

Ik bel daarom pas als de sync urenlang verdwenen is. De helpdesk kan op afstand bepaalde dingen meten. Brandt de sync?
het ledje is kapot of zo??????? urenlang verdwenen maar brand wel???????


Kijk Keesjan, merk dat je net van je werk komt, en nog in de stand "al onze klanten zijn dom" mode staat, want je geeft hier precies de antwoorden die een gemiddelde klant van UPC ook in zijn schoenen krijgt geschoven voor 10 cent per minuut


[/quote]ja, UPC professor doctorandus ingenieur KeesJan weet wel wat UPC met lastige klanten voor heeft...


Je mag de eerste titel verwijderen en de rest laten staan.

ach wat grappig jullie hebben bij de helpdesk allemaal zulke namen??????

AANSTELLER

Gast

Re: chello internet

Ongelezen bericht door Gast »

Sorry, maar zolang er nog ontzettend veel domme mensen op het internet te zitten hoeft UPC van mij niet alle klanten serieus te nemen. Ben je wel eens op een helpdesk geweest? Er zijn serieus mensen die zo stom zijn dat ze gaan schelden op UPC omdat de mail het niet doet waarna blijkt dat ze in Outlook niet even "send/receive" hebben geklikt om aan te geven dat ze de mail willen ophalen. Dat zijn 99 % van de klanten. Uiteraard is het vervelend als je bij die 1 % hoort, (geloof me, ik vervloek de helpdesk ook!) maar als je urenlang dat soort stomme mensen aan de lijn hebt gehad dan is het logisch dat ze daar een beetje gek worden.

Natuurlijk, UPC moet zijn service verbeteren en ze maken veel fouten. Toch is het niet zo simpel gesteld. Ik heb zolang ik sync heb op het modem nooit problemen met het internet. Die sync hoort er ook te zijn als de PC uitstaat, dus daarmee elimineer je als klant dat de oorzaak bij de PC zou zitten. Ik bel daarom pas als de sync urenlang verdwenen is. De helpdesk kan op afstand bepaalde dingen meten. Brandt de sync? Dan ligt het bij UPC, maar het kan ook zijn dat er bij het modem en in de meterkast iets los zit. Houd er rekening mee dat de helpdesk niet alles kan zien. Ik weet zelf hoe moeilijk het is om iemand aan de telefoon iets duidelijk te maken.
Het kan ook zijn dat je met een echte storing te maken hebt. Gewoon een paar uur wachten of een aantal dagen. Meestal wordt dit weer hersteld. Maar neem niet de moeite om upc te bellen. Het heeft toch geen zin!

J.Kuijl
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 aug 2004 15:34

Re: chello internet

Ongelezen bericht door J.Kuijl »

[quote]kees jan :oops: :oops:Kees jan toch domme klanten!!!!!
Ik ben misschien een van hun ben beginner upc internet klant maar
waarom upc wel direct te bellen is voor nieuwe klanten maar bij domme
???? vragen bijna niet breikbaar dit is dweilen met de kraan open!!!
bel bel 9 augustus 10 min wachtijd antwoord buiten netwerk is slecht sturen moteur 5 dagen later monteur weet niet eens wat klacht is
kijkt buiten bij groeps verdeling +-30 minuten pleite zonder aan of op merking.
bel dag later 20 min. wachtijd wordt op nieuw direct doorverbonden weer 10 min. in de wacht antwoord u binnen kabel niet goed!
*** koek vind ik 40 min. beltijd kosten 4 euro wie weet wie upg in ieder geval nie (t).
Klanten raken tog wel geiriteerd door de lange wachtijde worden die alleen maar lastigger.
uit onderzoek is gebleken hoe sneller klachten behandeld worden hoe minder cliente zoals jij zeg zeuren.

Gast

Re: chello internet

Ongelezen bericht door Gast »

Je mag de eerste titel verwijderen en de rest laten staan.
Nu val je door de mand , Jank Kees!
Je kunt nooit zulke stompzinnige antwoorden en reakties geven wanneer je deze titels daadwerkelijk voor je naam hebt staan.

Scheer je weg, dr. Snuggles!

Gast

Re: chello internet

Ongelezen bericht door Gast »

Dat zijn 99 % van de klanten.
KJ, is deze bewering Evidence Based? Of uit je kleine duimpje gezogen??

Gast

Re: chello internet

Ongelezen bericht door Gast »

. Ik weet zelf hoe moeilijk het is om iemand aan de telefoon iets duidelijk te maken
Op dit forum lukt het ook niet echt, dus schriftelijk is het ook een gemiste kans...

Gast

Re: chello internet

Ongelezen bericht door Gast »

Ben je wel eens op een helpdesk geweest? Er zijn serieus mensen die zo stom zijn dat ze gaan schelden op UPC omdat de mail het niet doet waarna blijkt dat ze in Outlook niet even "send/receive" hebben geklikt om aan te geven dat ze de mail willen ophalen. Dat zijn 99 % van de klanten.
Van de klanten is dat niet dom, maar onwetend. Dat de professioneel geschoolde vakmensen van de helpdesk dit niet in enkele seconden weten uit te vragen, en daarmee de klant's perceptie van de kwaliteit van de helpdesk nadelig beïnvloeden en de wachtrijen frustreren, dat is pas dom. Hieruit blijkt de lancune in het kennisniveau van deze helpdeskers, wat zonder meer door de overblijvende 1% van de klanten graag bevestigd zal worden.
Verklaar eens nader waarom betalende klanten niet serieus genomen zouden moeten worden? En hoe dan de schifting gemaakt zou moeten worden tussen klanten die wél, en klanten die níét serieus genomen hoeven te worden? Of waarom dan maar de beslissing wordt gemaakt om álle bellers niet serieus te nemen? Voor iemand met twee wetenschappelijke titels is je bijdrage uitermate ongefundamenteerd...

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: chello internet

Ongelezen bericht door Keesjan »

Onwetend? Het is maar hoe je het noemt. UPC is niet verplicht om de "onwetende" klant "alwetend" te maken. Daar zijn opleidingen voor. Domme mensen helpen is onmogelijk, laat staan via de telefoon. Ik heb wel eens bij mensen gezeten die te stom waren om op een knop te klikken op het scherm. Je zegt dat een professionele helpdeskmedewerker met wat vragen het probleem naar voren kan halen? Vergeet het maar. De klant verstrekt zelden de juiste informatie en de helpdeskmedewerker kan niet zien wat jij aan het doen bent. Ik durf te wedden dat die mensen toevallig nooit de instructies lezen, de FAQ doorkijken, de netetiquette lezen en de AV doornemen voordat ze ervoor tekenen. Dan verdien je mijn inziens problemen aangezien je ze zelf veroorzaakt.

Ik stelde nergens dat betalende klanten niet serieus genomen moeten worden. Ik ben wel van mening dat Chello een ISP is en geen software leverancier. Mensen bellen de helpdesk vaak voor zaken waar UPC niks mee te maken heeft. Het argument van "ik betaal er toch voor" gaat niet op. Je betaalt niet voor vragen over Windows en trage computers. Jouw computer is jouw probleem. UPC behoort de verbinding te leveren (de sync op het modem) en een DHCP lease. Voor de rest betaal je niet. Gezeur over zaken die in de AV staan? Pech voor jou. Je hebt getekend voor een FUP. Dat je daar nu niet blij mee bent is jouw probleem. Rekeningen en facturen? De klant is toevallig zeker geen wanbetaler he... nee, natuurlijk niet. En de klant doet geen onredelijke verrekeningen zeker? Tuurlijk. Het verhaal heeft altijd 2 kanten. Jammer genoeg zit de domme klant vaak enkel een verdraaide versie te verkondigen. Neem ADSL en laat de kabel voor de mensen die er wel mee kunnen omgaan.

Gast

Re: chello internet

Ongelezen bericht door Gast »

Aan niet onderbouwde stellingen geen gebrek maar de pointe van mijn vraag heb je gemist; hoe wordt het onderscheid gemaakt door de vakmensen aan de helpdesk tussen jouw 99% en die ene % ? Eén van de competenties van deze experts zal toch moeten zijn dit snel uit te vragen? Nog eens extra inhakken op het onbenul van de klant reflecteert niet jouw wetenschappelijke insteek die van een man met twee titels op zak mag worden verwacht.

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: chello internet

Ongelezen bericht door Keesjan »

hoe wordt het onderscheid gemaakt door de vakmensen aan de helpdesk tussen jouw 99% en die ene % ? Eén van de competenties van deze experts zal toch moeten zijn dit snel uit te vragen?
Doen de precieze percentages ter zake dan? Ik zou het kunnen opzoeken, maar het maakt voor het punt niks uit of het 99 om 1 of 98 om 2 is. Overigens ging het om klanten die de helpdesk bellen en niet de deskundigen. Een groot deel van de klanten bellen met vragen waarvoor ze eigenlijk niet naar UPC zouden moeten bellen. Dat zijn vrijwel alle telefoontjes die niet binnenkomen bij de storingsdienst. UPC gaat enkel over de verbinding, dus waarom moeten mensen de helpdesk bellen als hun computer niet werkt? UPC kan die vragen niet oplossen en ze zijn dat ook niet verplicht. Ik blijf overigens van mening dat mensen helpen via de telefoon in veel gevallen onmogelijk is. Ze bellen de helpdesk juist omdat ze er niks van snappen, maar ze zijn tevens niet in staat adequate informatie te verstrekken. Vervolgens komen ze dan weer op een forum als dit klagen over de service van UPC.

Het mes snijdt aan twee kanten. De service van UPC is niet optimaal, maar de klanten bellen vaak ook voor zaken waar UPC niet over gaat.

Dropdead

Re: chello internet

Ongelezen bericht door Dropdead »

Als je dat kan uitzoeken ben je voor 100% medewerker van UPC je ver *** t je hier aardig mee Looser :twisted:

Gast

Re: chello internet

Ongelezen bericht door Gast »

Keesjan, nu is echt duidelijk dat je bij upc werkt. Nu kunnen we het je ook niet kwalijk nemen dat je het zo voor ze opneemt. We zullen het maar ontoerekeningsvatbaar noemen of overmacht. Met al die blunders van upc is het wel moeilijk om ze te verdedigen. Dat vind best dapper van je. Maar waarom steek je al je energie en tijd niet in het oplossen van problemen die klanten hebben met upc.

Gesloten