Portering naar T-Mobile duurt lang
Geplaatst: 17 dec 2020 10:14
Hallo allemaal,
Vanaf begin oktober liep mijn contract bij Tele2 af en ben ik op zoek gegaan naar een all-in data abonnement. Ik kwam uit bij T-Mobile omdat alle prijzen bij de top tier providers gelijk lagen. Na anderhalve maand te moeten wachten, dat kan ook aan Tele2 gelegen hebben, was het dan eindelijk zo ver. Op 23 november zou mijn nieuwe 5G abonnement ingaan bij T-Mobile. Omdat ik een kritische koper ben twijfel ik veel. Mede door de snelle en vriendelijke hulp via Facebook Messenger heb ik voor de grote roze vriend gekozen.
We zijn nu bijna een maand verder en tot op heden maak ik nog steeds gebruik van mijn te dure Tele2 abonnement. Er blijkt een probleem te zijn met iets technisch waar hun team niet direct de oplossing voor kan bieden. Na een telefoontje met de klantenservice zou alles binnen 1 a 2 werkdagen in orde zijn, daar had ik begrip voor. Na 1 a 2 werkdagen was er echter geen oplossing. Nogmaals bellen en ik werd weer afgescheept met 1 a 2 werkdagen. Na netjes gewacht te hebben heb ik mijn twijfels uitgesproken richting de klantenservice, twijfels of we dit wel moeten voortzetten, ons contract.
Na eigen telefonische navraag bleek alles toch een lastiger probleem te zijn. T-Mobile kon mijn factuur met maximaal 20 dagen on hold zetten waar ik ook een mailtje van zou moeten hebben ontvangen. Dit mailtje heb ik nooit mogen krijgen. Ook zijn de aansluitkosten vergoed want tja, echt aansluiten is dit niet. Aansluitkosten zijn sowieso belachelijk, betalen om klant te mogen worden, maar dat is een ander verhaal. Dit alles op eigen verzoek.
Toen ik een week daarna vroeg wat mijn opties waren m.b.t. annuleren van mijn aankoop werd mij verteld dat dat mogelijk is maar omdat er een probleem is (veroorzaakt door T-Mobile), zou ik bij het overstappen naar een andere provider of het verlengen bij Tele2 ook lang moeten wachten. Klonk voor mij als muziek in de oren, not. Ik kreeg het gevoel dat T-Mobile me wel graag als betalende klant wilt maar niet actief bezig is met het oplossen van het porteringsprobleem.
Kijk dat er technische problemen zijn, dat kan ik begrijpen. Ik werk zelf in de telco IT en weet dat het erg vervelend is als je afhankelijk bent van systemen die niet mee willen werken. Het gaat mij voornamelijk om een stukje communicatie. Ik krijg geen updates, moet zelf achter alles aan hollen. Toen ik bij een kleinere provider zat waren er ook wel eens problemen maar daar werd ik wel netjes op de hoogte gehouden van evt. vorderingen.
Iemand anders die zichzelf herkend in dit verhaal?
Vanaf begin oktober liep mijn contract bij Tele2 af en ben ik op zoek gegaan naar een all-in data abonnement. Ik kwam uit bij T-Mobile omdat alle prijzen bij de top tier providers gelijk lagen. Na anderhalve maand te moeten wachten, dat kan ook aan Tele2 gelegen hebben, was het dan eindelijk zo ver. Op 23 november zou mijn nieuwe 5G abonnement ingaan bij T-Mobile. Omdat ik een kritische koper ben twijfel ik veel. Mede door de snelle en vriendelijke hulp via Facebook Messenger heb ik voor de grote roze vriend gekozen.
We zijn nu bijna een maand verder en tot op heden maak ik nog steeds gebruik van mijn te dure Tele2 abonnement. Er blijkt een probleem te zijn met iets technisch waar hun team niet direct de oplossing voor kan bieden. Na een telefoontje met de klantenservice zou alles binnen 1 a 2 werkdagen in orde zijn, daar had ik begrip voor. Na 1 a 2 werkdagen was er echter geen oplossing. Nogmaals bellen en ik werd weer afgescheept met 1 a 2 werkdagen. Na netjes gewacht te hebben heb ik mijn twijfels uitgesproken richting de klantenservice, twijfels of we dit wel moeten voortzetten, ons contract.
Na eigen telefonische navraag bleek alles toch een lastiger probleem te zijn. T-Mobile kon mijn factuur met maximaal 20 dagen on hold zetten waar ik ook een mailtje van zou moeten hebben ontvangen. Dit mailtje heb ik nooit mogen krijgen. Ook zijn de aansluitkosten vergoed want tja, echt aansluiten is dit niet. Aansluitkosten zijn sowieso belachelijk, betalen om klant te mogen worden, maar dat is een ander verhaal. Dit alles op eigen verzoek.
Toen ik een week daarna vroeg wat mijn opties waren m.b.t. annuleren van mijn aankoop werd mij verteld dat dat mogelijk is maar omdat er een probleem is (veroorzaakt door T-Mobile), zou ik bij het overstappen naar een andere provider of het verlengen bij Tele2 ook lang moeten wachten. Klonk voor mij als muziek in de oren, not. Ik kreeg het gevoel dat T-Mobile me wel graag als betalende klant wilt maar niet actief bezig is met het oplossen van het porteringsprobleem.
Kijk dat er technische problemen zijn, dat kan ik begrijpen. Ik werk zelf in de telco IT en weet dat het erg vervelend is als je afhankelijk bent van systemen die niet mee willen werken. Het gaat mij voornamelijk om een stukje communicatie. Ik krijg geen updates, moet zelf achter alles aan hollen. Toen ik bij een kleinere provider zat waren er ook wel eens problemen maar daar werd ik wel netjes op de hoogte gehouden van evt. vorderingen.
Iemand anders die zichzelf herkend in dit verhaal?