Pagina 1 van 1

vlucht december 2020

Geplaatst: 17 dec 2020 11:31
door Geluksvogeltje
Vraag,

Wij hebben november 2019 een vlucht geboekt naar Lissabon. Toen was er nog geen sprake van COVID-19. De reis zou in augustus 2020 vertrekken, wij hebben toen besloten om om te boeken naar December in de hoop wel te kunnen vliegen.We hebben toen moeten bijbetalen omdat de vlucht duurder was. Helaas door alle nieuwe maatregelen, gaan we niet. Maar tot opheden biedt transavia geen enkele coulance. We kunnen nu omboeken tot oktober 2021, maar dan moeten wel weer 70 euro pp betalen om te kunnen omboeken met het risico om weer niet te kunnen/mogen vliegen.
Graag wil ik weten wat onze rechten zijn, we hebben al geboekt voor de COVID periode dus konden we dit ook niet weten, net als vele met ons denk ik.
Ik ben niet van plan om weer een paar honderd euro neer te tellen voor een omboeking.
Wij willen eigenlijk gewoon ons geld terug en anders een compensatie.
Ik begrijp dat niemand hier wat aan kan doen, maar de overheid steunt alles en iedereen maar de hardwerkende consument is dan gewoon zijn geld kwijt, dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Iemand tips, suggesties alles is welkom.

Re: vlucht december 2020

Geplaatst: 17 dec 2020 11:50
door Brahms
Beste was natuurlijk geweest de reis te annuleren in augustus 2020, zoals vele dan ook gedaan hebben. Met het verplaatsen heb je waarschijnlijk een nieuwe reis geboekt, midden in een Pandemie van ongekende omvang. Onder welke voorwaarden heb je de reis geboekt voor december?

Re: vlucht december 2020

Geplaatst: 17 dec 2020 11:51
door NeoDutchio
Het ligt er aan of de vlucht wel of niet gaat. Als het vliegtuig gewoon vertrekt, dan zijn uw rechten zeer weinig. Als de vlucht geannuleerd is, dan hebt u wel alle rechten. De eerste vraag is dus: wat gebeurd er met de vlucht?

Re: vlucht december 2020

Geplaatst: 17 dec 2020 12:25
door Geluksvogeltje
Tot op heden niks

Re: vlucht december 2020

Geplaatst: 17 dec 2020 12:52
door Brahms
Annuleren vlucht is vaak pas relatief kort voor vertrek, wanneer is deze ?

Re: vlucht december 2020

Geplaatst: 17 dec 2020 14:07
door sjohie
De meeste steunpakketten vanuit de overheid, oa die NOW regeling, zijn juist bedoelt om (hard)werkende consumenten hun baan te laten behouden. De NOW regeling doet dit direct, door loonkosten voor werkgevers die omzetverlies lijden uit te betalen, en andere regelingen zvoor andere groepen, denk aan ZZP-ers enzo, doen dat meer indirect. Dan nog zijn er veel die enorm te lijden hebben of dit gaan doen, want niet alle bedrijven etc zijn te redden, maar je aanname dat "hardwerkende consumenten" niet geholpen zouden worden door de overheid, is aantoonbaar onjuist. Waarom zou de overheid anders recent nog een voucher-bank hebben opgericht om touroperators te ondersteunen? Als al die medewerkers van die bedrijven, consumenten, ze geen klap zou kunnen schelen, hadden zie die reisbranche wel om laten vallen, en het geld in de zak gehouden, of niet?

Re: vlucht december 2020

Geplaatst: 17 dec 2020 14:32
door Revoked
Ik werk veel, niet hard. Iets verderop staan een stel werklui in de grond te batsen. Met een 17jarige stagiair. Die gozer werkt hard. "Hardwerkend" vind ik zo'n domme kreet.

Re: vlucht december 2020

Geplaatst: 17 dec 2020 20:04
door Geluksvogeltje
ik vraag niet om commentaar op het gene wat ik schrijf, maar een antwoord op de vraag waarom transavia gewoon vliegt en Tui en Corendon dit niet meer doen. En waarom als je geen pakketreis hebt je geen recht hebt op geld terug, terwijl in de hele wereld code oranje geldt. Ik vroeg niet om een discussie over hardwerkende mensen, dit is gewoon een uitspraak.
Ik snap dat iedereen het moeilijk heeft in deze tijd, en is ook prima dat iedereen geholpen wordt. Maar als je in sept 2019 al geboekt hebt ver voor de crisis, dan verwacht ik toch iets meer coulance van Transavia. Had ik nou tijdens de crisis geboekt dan zeg ik ja eigen schuld dikke bult, dat risico heb ik dan zelf genomen. Dus ik zou graag serieus antwoord willen op mijn vraag wat en of hier iets aan te doen is.
Of dat het gewoon pech.nl is voor ons. De reis vertrekt over een week. En ik vind het niet gepast te gaan. Tevens kan dit niet eens omdat je daar en terug weer in quarantaine moet gaan, en als werknemer in de zorg is dit dus niet mogelijk.

Re: vlucht december 2020

Geplaatst: 17 dec 2020 20:13
door angel1978
Geluksvogeltje schreef:
17 dec 2020 20:04
ik vraag niet om commentaar op het gene wat ik schrijf, maar een antwoord op de vraag waarom transavia gewoon vliegt en Tui en Corendon dit niet meer doen. En waarom als je geen pakketreis hebt je geen recht hebt op geld terug, terwijl in de hele wereld code oranje geldt. Ik vroeg niet om een discussie over hardwerkende mensen, dit is gewoon een uitspraak.
Ik snap dat iedereen het moeilijk heeft in deze tijd, en is ook prima dat iedereen geholpen wordt. Maar als je in sept 2019 al geboekt hebt ver voor de crisis, dan verwacht ik toch iets meer coulance van Transavia. Had ik nou tijdens de crisis geboekt dan zeg ik ja eigen schuld dikke bult, dat risico heb ik dan zelf genomen. Dus ik zou graag serieus antwoord willen op mijn vraag wat en of hier iets aan te doen is.
Of dat het gewoon pech.nl is voor ons. De reis vertrekt over een week. En ik vind het niet gepast te gaan. Tevens kan dit niet eens omdat je daar en terug weer in quarantaine moet gaan, en als werknemer in de zorg is dit dus niet mogelijk.
TUI en Corendon zijn vakantie-organisaties en een vakantie is nu eenmaal geen noodzakelijke reis. Transavia is een vliegorganisatie die gewoon vliegt; noodzakelijke reizen moeten namelijk gewoon gemaakt worden en Transavia kan aan de mensen niet zien wat wel en niet noodzakelijk is.
Verder zie ik alleen maar persoonlijke zaken en overwegingen die ieder natuurlijk helemaal zelf moet maken, maar dat kun je dan niet zomaar even bij een andere organisatie neerleggen.

Re: vlucht december 2020

Geplaatst: 21 dec 2020 12:31
door Seinhuis
Als Transavia vliegt en jij gaat niet mee, dan is het geld weg.

Als Transavia de vlucht annuleert, dan heb je recht op je geld terug.