Ondeugdelijke nieuwe auto van Mercedes
Geplaatst: 18 dec 2020 21:46
Beste mede liefhebbers,
Ik heb bij Mercedes een nieuwe auto gekocht (A200).
Hij is nu 1,5 jaar oud, en is al zeker voor 40 defecten terug geweest. Iedere keer ben ik mijn auto dagen tot weken kwijt. Dr laatste 4 weken was ik hem kwijt voor 3 problemen, vandaag start ik hem en is hij weer kapot). Variërende problemen van, defect touchpad, defecte airbag, defecte stoelverwarming. Maar ook is de benzine toevoer, dakraam, kop lampunit en meer al defect geweest. De dealer lost dit keurig op door hem te maken, en een leenauto te geven. Ik heb echter geen vertrouwen in deze ondeugdelijke auto. Ik heb daarom contact opgenomen met Mercedes Nederland. Zij hebben mij een voucher van 100,- gegeven. Dit is natuurlijk niks ten opzichte van de aanschafwaarde (45.000).
Plus het feit dat ik geen vertrouwen heb in het product, en mij ongehoord voel. Heb ik nog andere rechten? Het liefst wil ik een andere auto, of een respectabele inruilwaarde. Ondanks dat de dealer het namelijk oplost, moet ik er iedere keer heen, dit kost tijd en geld, en daarbij zijn de leenauto”s niet altijd van hetzelfde kaliber. Ik betaal dus voor een auto waar ik niet van kan genieten. Heeft er iemand een tip voor mij? Ik heb vandaag Mercedes Nederland terug gebeld, omdat hij weer stuk is. Die vinden dat ze mij voldoende gecompenseerd hebben. En dat zelfs deze compensatie al uitzonderlijk is.
Ik heb bij Mercedes een nieuwe auto gekocht (A200).
Hij is nu 1,5 jaar oud, en is al zeker voor 40 defecten terug geweest. Iedere keer ben ik mijn auto dagen tot weken kwijt. Dr laatste 4 weken was ik hem kwijt voor 3 problemen, vandaag start ik hem en is hij weer kapot). Variërende problemen van, defect touchpad, defecte airbag, defecte stoelverwarming. Maar ook is de benzine toevoer, dakraam, kop lampunit en meer al defect geweest. De dealer lost dit keurig op door hem te maken, en een leenauto te geven. Ik heb echter geen vertrouwen in deze ondeugdelijke auto. Ik heb daarom contact opgenomen met Mercedes Nederland. Zij hebben mij een voucher van 100,- gegeven. Dit is natuurlijk niks ten opzichte van de aanschafwaarde (45.000).
Plus het feit dat ik geen vertrouwen heb in het product, en mij ongehoord voel. Heb ik nog andere rechten? Het liefst wil ik een andere auto, of een respectabele inruilwaarde. Ondanks dat de dealer het namelijk oplost, moet ik er iedere keer heen, dit kost tijd en geld, en daarbij zijn de leenauto”s niet altijd van hetzelfde kaliber. Ik betaal dus voor een auto waar ik niet van kan genieten. Heeft er iemand een tip voor mij? Ik heb vandaag Mercedes Nederland terug gebeld, omdat hij weer stuk is. Die vinden dat ze mij voldoende gecompenseerd hebben. En dat zelfs deze compensatie al uitzonderlijk is.