Tele2: na 10 dagen nog geen bereik
Geplaatst: 23 dec 2020 11:02
Ik zit met de volgende casus:
Per maandag 14dec heb ik een thuis internet en tv abonnement afgesloten voor mijn ouders (65+) bij Tele2. Na dagelijks de klantenservice te hebben gebeld, 4x met monteurs van kpn en tel2 te hebben geschakeld werkr de verbinding nog steeds niets, waardoor ik klaar ben met Tele2 en het abonnement heb opgezegd.
Ik kreeg een afrekening van Tele2 van 178eur zonder dat ze de diensten hebben geleverd. En nog een melding dat de lij per 22januari pas kan worden beeindigd, wat betekent dat mijn ouders in totaal 1,5maand zonder internet zit. Vandaag Tele2 gebeld met het verzoek of ze de lijn niet sneller kunnen vrijgeven zodat een ander provider erop aansloten kan worden. Het antwoord was nee, en ze gaven aan dat er 2lijnen naar een huis lopen, waar de nieuwe provider op aangesloten kan worden. De nieuwe provider kan de lijnen overnemen. Klopt dit allemaal wel? Volgens KPN, met wie ik contact had, moet de oude leverancier namelijk de lijnen vrijgeven.
Hoe kan dit het snelst worden opgelost?
Tevens vraag ik me af hoe ik mijn consumentenrechten in deze casus maximaal kan benutten? ACM schrijft voor dat bij storing niet betaald hoeft te worden, zijn er nog andere rechten en consumentenbescherming waar ik recht op heb? Voor mij is er namelijk duidelijk sprake van een contractbreuk
Per maandag 14dec heb ik een thuis internet en tv abonnement afgesloten voor mijn ouders (65+) bij Tele2. Na dagelijks de klantenservice te hebben gebeld, 4x met monteurs van kpn en tel2 te hebben geschakeld werkr de verbinding nog steeds niets, waardoor ik klaar ben met Tele2 en het abonnement heb opgezegd.
Ik kreeg een afrekening van Tele2 van 178eur zonder dat ze de diensten hebben geleverd. En nog een melding dat de lij per 22januari pas kan worden beeindigd, wat betekent dat mijn ouders in totaal 1,5maand zonder internet zit. Vandaag Tele2 gebeld met het verzoek of ze de lijn niet sneller kunnen vrijgeven zodat een ander provider erop aansloten kan worden. Het antwoord was nee, en ze gaven aan dat er 2lijnen naar een huis lopen, waar de nieuwe provider op aangesloten kan worden. De nieuwe provider kan de lijnen overnemen. Klopt dit allemaal wel? Volgens KPN, met wie ik contact had, moet de oude leverancier namelijk de lijnen vrijgeven.
Hoe kan dit het snelst worden opgelost?
Tevens vraag ik me af hoe ik mijn consumentenrechten in deze casus maximaal kan benutten? ACM schrijft voor dat bij storing niet betaald hoeft te worden, zijn er nog andere rechten en consumentenbescherming waar ik recht op heb? Voor mij is er namelijk duidelijk sprake van een contractbreuk