LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gekocht, niet afgehaald. Coolblue: “Geld kwijt”
Gekocht, niet afgehaald. Coolblue: “Geld kwijt”
Hallo, ik heb in 2017 een harde schijf gekocht. Deze heb ik, door prive omstandigheden, niet opgehaald op afhaalpunt.
Vervolgens heb ik laatst Coolblue verzocht het geld om te zetten in een te goedbon, minus aftrek mogelijke kosten.!
En krijg eigenlijk 0 op rekest. Ik verwijt Coolblue, dat zij je bedolven onder mails wat betreft een gekocht product. Maar op het moment dat men vergeet iets op te halen, dan krijgt men geen enkele mail of bericht?
Heel vreemd en zeker niet passen met wat ze uitdragen, alles voor een glimlach.
Vervolgens heb ik laatst Coolblue verzocht het geld om te zetten in een te goedbon, minus aftrek mogelijke kosten.!
En krijg eigenlijk 0 op rekest. Ik verwijt Coolblue, dat zij je bedolven onder mails wat betreft een gekocht product. Maar op het moment dat men vergeet iets op te halen, dan krijgt men geen enkele mail of bericht?
Heel vreemd en zeker niet passen met wat ze uitdragen, alles voor een glimlach.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Gekocht, niet afgehaald. Coolblue: “Geld kwijt”
In 2017?? Typefoutje?
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Gekocht, niet afgehaald. Coolblue: “Geld kwijt”
in 2017 iets vergeten af te halen en nu gaan claimen? U had toen direct moeten reageren. Nu is echt niet meer na te gaan of het echt niet is afgehaald, of het terug gestuurd is en waar het fout gegaan kan zijn.
Re: Gekocht, niet afgehaald. Coolblue: “Geld kwijt”
Klopt het jaartal wel? We zijn inmiddels 3 (!!!!) jaar verder, en dat is als je eind december 2017 de harde schijf zou hebben gekocht. Is dat begin januari 2017 geweest dan zijn we bijna 4 jaar verder.
Aygulf
vindt dit leuk
Re: Gekocht, niet afgehaald. Coolblue: “Geld kwijt”
Die schijf is afgeschreven.
Klopt dus als een bus.
Klopt dus als een bus.
thecure
vindt dit leuk
Re: Gekocht, niet afgehaald. Coolblue: “Geld kwijt”
Het goede nieuws is dat je nog steeds rechten hebt. De koopovereenkomst geeft Coolblue de verplichting om de harde schrijf af te leveren. Dat is nooit gebeurt. Dat dit komt doordat jij de harde schrijf nooit hebt gehaald doet daar niets aan af. Hierop geldt een verjaringstermijn van vijf jaar.
Artikel 3:307 lid 1 BW
Een rechtsvordering tot nakoming van een verbintenis uit overeenkomst tot een geven of een doen verjaart door verloop van vijf jaren na de aanvang van de dag, volgende op die waarop de vordering opeisbaar is geworden.
hebra98
vindt dit leuk
Re: Gekocht, niet afgehaald. Coolblue: “Geld kwijt”
Grappig. Het komt niet vaak voor dat een vordering tot levering nog ingesteld kan worden (want: vijf jaar), nadat een eventuele vordering tot betaling uit diezelfde overeenkomst al lang en breed verjaard is (want: twee jaar).
Ik zie mogelijkheden
Ik zie mogelijkheden
Re: Gekocht, niet afgehaald. Coolblue: “Geld kwijt”
Ik zou snel per mail een en ander gaan bestellen bij CB en ze op 29 december 2022 vorderen om te gaan leveren.
Dejavu...
Dejavu...
Re: Gekocht, niet afgehaald. Coolblue: “Geld kwijt”
Ik zou als bedrijf zijnde opslagkosten rekenen. Dat zal ze leren, 3 jaar die troep te laten staan.
kuklos
vindt dit leuk
Re: Gekocht, niet afgehaald. Coolblue: “Geld kwijt”
Zou een rechter er in mee gaan dat Coolblue niet heeft afgeleverd? Want daarvoor moet men wel de kans hebben. Als het na een aantal keer naar een afhaalpunt gaat en vervolgens haalt de klant het ook daar niet op, dan denk ik ook dat er naar de klant gewezen kan worden.
Justmeagain
vindt dit leuk
Re: Gekocht, niet afgehaald. Coolblue: “Geld kwijt”
Ik zou, als ik TS was, toch even heel goed checken of er überhaupt al betaald was, en zo ja, of het niet al lang teruggestort is. Als dat niet zomin, zal Coolblue uiteraard alsnog moeten leveren.
Re: Gekocht, niet afgehaald. Coolblue: “Geld kwijt”
Mag ik mijn twijfels uiten over dit topic ?
Het lijkt mij een sterk verhaal.
Ten eerste : de klant vergeet zomaar dat hij iets heeft besteld.
Ondanks talloze mails over deze bestelling.
Dit herinnert hij zich plotseling na 3 jaar.
Het postkantoor heeft het pakket niet terug gestuurd
Of coolblue heeft de retour niet verwerkt.
Het lijkt mij een sterk verhaal.
Ten eerste : de klant vergeet zomaar dat hij iets heeft besteld.
Ondanks talloze mails over deze bestelling.
Dit herinnert hij zich plotseling na 3 jaar.
Het postkantoor heeft het pakket niet terug gestuurd
Of coolblue heeft de retour niet verwerkt.
NeoDutchio
en kuklos
vinden dit leuk
Re: Gekocht, niet afgehaald. Coolblue: “Geld kwijt”
Er kan natuurlijk van alles gebeurd zijn waardoor TS niet in staat was om af te halen (langdurig verblijf in een staatsinrichting of ziekenhuis). Als het product retour CB zou zijn gegaan, dan neem ik aan dat ze het geld teruggestort hebben. Zo niet dan moet dat natuurlijk alsnog. Als het product volgens CB wel geleverd zou zijn, dan vraag ik me af of ze dat 3 jaar na dato nog moeten kunnen aantonen?
Re: Gekocht, niet afgehaald. Coolblue: “Geld kwijt”
Als het product enkel retour is gegaan, dan moet Coolblue nog steeds leveren. Voor een herroeping moet er meer gebeuren dan enkel dat het product retour is gestuurd. Als Coolblue stelt dat ze geleverd hebben, dan moeten ze dat kunnen aantonen, omdat de vordering niet verjaard is.
Re: Gekocht, niet afgehaald. Coolblue: “Geld kwijt”
Raar verhaal dit en TS reageert niet meer.
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
Re: Gekocht, niet afgehaald. Coolblue: “Geld kwijt”
Dus als ik als bedrijf iets lever dan moet ik een bewijs dat dat geleverd is 5 jaar bewaren, anders kan mijn klant na 4,5 jaar aankloppen dat het nooit ontvangen is?alfatrion schreef: ↑29 dec 2020 06:24Als het product enkel retour is gegaan, dan moet Coolblue nog steeds leveren. Voor een herroeping moet er meer gebeuren dan enkel dat het product retour is gestuurd. Als Coolblue stelt dat ze geleverd hebben, dan moeten ze dat kunnen aantonen, omdat de vordering niet verjaard is.
Re: Gekocht, niet afgehaald. Coolblue: “Geld kwijt”
Dat is sowieso verstandig. Bewijzen wegdoen binnen de wettelijke bewaartermijnen of binnen de verjaringstermijnen is altijd een risico.
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Gekocht, niet afgehaald. Coolblue: “Geld kwijt”
Vandaar dat Nederland kapot gaat door de vele regeltjes.Mk schreef: ↑29 dec 2020 10:58Dus als ik als bedrijf iets lever dan moet ik een bewijs dat dat geleverd is 5 jaar bewaren, anders kan mijn klant na 4,5 jaar aankloppen dat het nooit ontvangen is?alfatrion schreef: ↑29 dec 2020 06:24Als het product enkel retour is gegaan, dan moet Coolblue nog steeds leveren. Voor een herroeping moet er meer gebeuren dan enkel dat het product retour is gestuurd. Als Coolblue stelt dat ze geleverd hebben, dan moeten ze dat kunnen aantonen, omdat de vordering niet verjaard is.
Re: Gekocht, niet afgehaald. Coolblue: “Geld kwijt”
Wat een ongelooflijk non-argument. Deze regels bestaan al ontzettend lang, en Nederland is er nog nooit kapot aan gegaan.