Meer defecten na reparatie van Coolblue
Geplaatst: 28 dec 2020 19:46
Hallo!
Ongeveer 4 maandjes terug heb ik mijn MSI GT62VR 7RE dominator pro ingeleverd ter reparatie van een hoogst waarschijnlijk foutieve charger. Zodra deze erin zit kan de laptop willekeurig crashen, nou is het een gamer laptop dus het liefst hangt die vaak aan de charger. Maar dit probleem is dus nog nooit voorgekomen zonder dat de charger er in zit, maar goed, deze heb ik opgestuurd naar Coolblue buiten de garantie periode is met een geschatte kost van ~100-300 aan reparatiekosten, misschien wat meer. Met hierbij duidelijk bericht dat de issue direct voorkomen wordt mits je de charger eruit haalt en dergelijk.
Na 2 maandjes wachten kwam er eindelijk iets uit! De batterij is kapot..? Voordat ik de laptop uberhaupt had ingeleverd had ik contact met MSI support waarbij ik batterij callibraties e.d. heb opgestuurd en die werd vernomen als 'helemaal prima nog', die heb ik ook nog liggen.
Maar ok sinds ze er blijkbaar voldoende onderzoek aan gedaan hebben, prima €200 gedokt om te repareren, beetje duur voor een batterijtje vervangen maar niet het einde van de wereld.
Hij komt na een tijdje terug, hij werktte een paar uurtjes helemaal prima in de middag totdat in de vroege avond hij weer hetzelfde deed, nou laptop opstarten, charger eruit en weer direct aan de lijn met Coolblue support. Er komt direct een nieuwe leen laptop weer aan en ik kan deze weer opsturen, heb nog even een half uurtje gegamed erop (op batterij), niks aan de hand maar goed weer direct in de doos terug gestopt om ter reparatie op te sturen.
Nu is het weer een 2 maanden verder en ik krijg ineens een rekeningetje voor m'n kiezen: nu moet ik ineens €1200 betalen omdat m'n videokaart en moederbord kapot zijn. Uh nou ja voor €1400 kon ik een fiks goede nieuwe laptop kopen. Dus ineens is m'n videokaart en moederbord doorgebrand.
Ik stuur een mailtje naar mt-coolblue om erachter te komen wat er aan de hand is, wordt natuurlijk niet gelezen en er wordt compleet omheen gepraat met als duidelijk bericht 'De fabrikant heeft laten weten dat het eerdere defect, waarvoor de laptop gerepareerd is, niet in verband staat met het doorbranden van het moederbord. Dit is gebeurd na de voorgaande reparatie. De fabrikant schaart het defect aan het moederbord onder het kopje pech'
Dus nu heb ik een niet gerepareerde laptop met een nutteloze nieuwe batterij (als die uberhaupt vervangen is), een €1200 rekening omdat willekeurig m'n moederbord (en grafische kaart?) nu doorgebrand is waar ze direct mij de schuld van geven.
Ik heb letterlijk m'n laptop 12 uur in m'n bemachtiging gehad waar die de helft van die tijd in een doos zat. Het lijkt me zelf niet een heel slimme zet om je moederbord/gpu te slopen om een uit de garantie laptop op te sturen terwijl je komt voor een probleempje met je charger. De rest van de tijd heeft hij 4 maanden in god know's where gezeten.
Wat kan je hier tegen doen?
In ieder geval is dit ook alvast een waarschuwing voor mensen die iets willen laten repareren buiten de garantie periode van Coolblue. Don't do it, ze sturen je een hoopje trash terug.
Ongeveer 4 maandjes terug heb ik mijn MSI GT62VR 7RE dominator pro ingeleverd ter reparatie van een hoogst waarschijnlijk foutieve charger. Zodra deze erin zit kan de laptop willekeurig crashen, nou is het een gamer laptop dus het liefst hangt die vaak aan de charger. Maar dit probleem is dus nog nooit voorgekomen zonder dat de charger er in zit, maar goed, deze heb ik opgestuurd naar Coolblue buiten de garantie periode is met een geschatte kost van ~100-300 aan reparatiekosten, misschien wat meer. Met hierbij duidelijk bericht dat de issue direct voorkomen wordt mits je de charger eruit haalt en dergelijk.
Na 2 maandjes wachten kwam er eindelijk iets uit! De batterij is kapot..? Voordat ik de laptop uberhaupt had ingeleverd had ik contact met MSI support waarbij ik batterij callibraties e.d. heb opgestuurd en die werd vernomen als 'helemaal prima nog', die heb ik ook nog liggen.
Maar ok sinds ze er blijkbaar voldoende onderzoek aan gedaan hebben, prima €200 gedokt om te repareren, beetje duur voor een batterijtje vervangen maar niet het einde van de wereld.
Hij komt na een tijdje terug, hij werktte een paar uurtjes helemaal prima in de middag totdat in de vroege avond hij weer hetzelfde deed, nou laptop opstarten, charger eruit en weer direct aan de lijn met Coolblue support. Er komt direct een nieuwe leen laptop weer aan en ik kan deze weer opsturen, heb nog even een half uurtje gegamed erop (op batterij), niks aan de hand maar goed weer direct in de doos terug gestopt om ter reparatie op te sturen.
Nu is het weer een 2 maanden verder en ik krijg ineens een rekeningetje voor m'n kiezen: nu moet ik ineens €1200 betalen omdat m'n videokaart en moederbord kapot zijn. Uh nou ja voor €1400 kon ik een fiks goede nieuwe laptop kopen. Dus ineens is m'n videokaart en moederbord doorgebrand.
Ik stuur een mailtje naar mt-coolblue om erachter te komen wat er aan de hand is, wordt natuurlijk niet gelezen en er wordt compleet omheen gepraat met als duidelijk bericht 'De fabrikant heeft laten weten dat het eerdere defect, waarvoor de laptop gerepareerd is, niet in verband staat met het doorbranden van het moederbord. Dit is gebeurd na de voorgaande reparatie. De fabrikant schaart het defect aan het moederbord onder het kopje pech'
Dus nu heb ik een niet gerepareerde laptop met een nutteloze nieuwe batterij (als die uberhaupt vervangen is), een €1200 rekening omdat willekeurig m'n moederbord (en grafische kaart?) nu doorgebrand is waar ze direct mij de schuld van geven.
Ik heb letterlijk m'n laptop 12 uur in m'n bemachtiging gehad waar die de helft van die tijd in een doos zat. Het lijkt me zelf niet een heel slimme zet om je moederbord/gpu te slopen om een uit de garantie laptop op te sturen terwijl je komt voor een probleempje met je charger. De rest van de tijd heeft hij 4 maanden in god know's where gezeten.
Wat kan je hier tegen doen?
In ieder geval is dit ook alvast een waarschuwing voor mensen die iets willen laten repareren buiten de garantie periode van Coolblue. Don't do it, ze sturen je een hoopje trash terug.