Pagina 1 van 1

E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Geplaatst: 29 dec 2020 13:14
door RonnyNonhebel
Beste,

Ik heb al vanaf het begin een abonnement bij Ziggo, voormalig @Home. Eigenlijk nooit echt grote problemen gehad. Maar nu ontvang ik een specifiek type e-mail bericht met, schijnbaar, een specieke afzender niet.

Namelijk het bericht wat Thuisbezorgd.nl naar je toestuurt wanneer je wilt inloggen. Zij sturen dan een e-mail met daarin een code die je dan moet overnemen en invoeren op de website en dan pas ga je verder met inloggen. De afzender van dit e-mailbericht is [email protected].

Ik heb meerdere mailen contact gehad met Thuisbezorg.nl, zij hebben mij keurig te woord gestaan en (voor zover ik kan nagaan) de zaken goed uitgezocht en komen tot de conclusie dat het probleem bij Ziggo ligt.

Ziggo daarintegen wil niet echt op technisch niveau reageren en/of het probleem verder uitzoeken. De online helpdesk komt niet verder dan "heb je je instellingen gecontroleerd", en via het community forum ben ik uiteindelijk ook niet verder gekomen.

Om het bericht hier niet nodeloos lang te maken stel ik voor om de volgende pagina te bekijken, hier staat alles in.

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/e ... d-nl-69091

Ik vraag me af wat ik nu verder nog kan doen, ik wil gewoon weten waar nu het probleem ligt. Thuisbezorg wil het wel voor me oplossen door b.v. een ander account aan te maken met een ander e-mailadres oid., maar ik wil eigenlijk vooral weten wat nu het echte probleem is met mijn e-mailadres.

Wat zijn mijn mogelijkheden om meer antwoorden te krijgen?

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Geplaatst: 29 dec 2020 17:18
door joep873
Het lijkt er hier op dat je thuisbezorg.nl en thuisbezorgd.nl door elkaar gooit, heb je zoiets met je eigen email-adres ook gedaan?

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Geplaatst: 29 dec 2020 17:25
door hebra98
Dat is een heel verhaal, maar kom zo snel één testmogelijkheid niet tegen.
Heeft u als eens via Web Based mail gekeken of hij wel op de server binnenkomt maar wellicht wordt tegen gehouden door uw mail programma.

Gebruikt u POP3 of IMAP voor het ophalen (lezen) van de email?

Aangezien het bericht naar u toekomt zal er alleen een fout kunnen optreden in uw eigen mail adres..
Het thuisbezorg(d) met of zonder D maakt niet uit, want het return aders zit in de mail die u (niet) ontvangt

Edit, deze fout kan alleen parten spelen als u Thuisbezorgd een mail wil sturen,

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Geplaatst: 29 dec 2020 17:37
door RonnyNonhebel
joep873 schreef:
29 dec 2020 17:18
Het lijkt er hier op dat je thuisbezorg.nl en thuisbezorgd.nl door elkaar gooit, heb je zoiets met je eigen email-adres ook gedaan?
Typfoutje. Ik weet niet waarom, maar bljkbaar doe ik dat vaker met Thuisbezorgd.nl Als je de link had bekeken dan had je dat ook gezien haha

Maar uiteraard gaat het hier om thuisbezorgd.nl met een D aan het eind.

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Geplaatst: 29 dec 2020 17:38
door NeoDutchio
Zou het kunnen zijn dat Ziggo dit adres als Spam ziet en uit voorzorg tegenhoudt? Spamfilters houden mailtjes tegen met bepaalde inhoud of als er teveel gemaild wordt. Sommige belanden in de spambox, maar vele worden daarvoor al tegengehouden.
Het zou dus kunnen zijn dat er iets in de mail verwerkt dit dat bij Ziggo wordt gezien als spam.

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Geplaatst: 29 dec 2020 17:43
door RonnyNonhebel
NeoDutchio schreef:
29 dec 2020 17:38
Zou het kunnen zijn dat Ziggo dit adres als Spam ziet en uit voorzorg tegenhoudt? Spamfilters houden mailtjes tegen met bepaalde inhoud of als er teveel gemaild wordt. Sommige belanden in de spambox, maar vele worden daarvoor al tegengehouden.
Het zou dus kunnen zijn dat er iets in de mail verwerkt dit dat bij Ziggo wordt gezien als spam.
Uiteraard zou dit kunnen, helaas lijkt niemand het andere bericht te lezen :?: , nogmaals de link:

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/e ... d-nl-69091

Hier kun je zien wat er allemaal al gedaan is en uitgezocht.

Persoonlijk zit ik er met name mee dat:
- er duidelijk ergens iets mis gaat
- Thuisbezorgd.nl 'wijst' naar Ziggo
- Ziggo 'wijst' naar Thuisbezorgd.nl
- en ik zit er tussen

Alleen heb ik tot nu toe vrij goed contact gehad met Thuisbezorgd.nl, en zij zijn ook behulpzaam geweest met het uitzoeken van technische zaken.

Bij Ziggo heb ik tot op heden nog vrijwel geen enkele technische onderbouwing gezien. Dat is wij mij tegenstaat. Ik wil dat de IT afdeling van Ziggo dit gewoon onderzoekt. En daarna kunnen we verder kijken.

Geloof me, alle andere mogelijkheden zijn reeds behandeld. :)

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Geplaatst: 29 dec 2020 17:44
door joep873
RonnyNonhebel schreef:
29 dec 2020 17:37
Typfoutje. Ik weet niet waarom, maar bljkbaar doe ik dat vaker met Thuisbezorgd.nl Als je de link had bekeken dan had je dat ook gezien haha
Dat had ik gezien en daarom vraag ik ook of je goed gecontroleerd hebt of je bij thuisbezorgd.nl echt geen tikfouten in je eigen emailadres hebt gemaakt. Dat zou namelijk je hele probleembeschrijving kunnen verklaren.

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Geplaatst: 29 dec 2020 18:05
door Kolibrie
Heeft u naast het apparaat waar u de e-mail niet op binnenkrijgt nog een toestel waarop e-mails binnen komen en krijgt u op geen enkel toestel de bewuste e-mail binnen?

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Geplaatst: 29 dec 2020 18:41
door hebra98
RonnyNonhebel schreef:
29 dec 2020 17:43
NeoDutchio schreef:
29 dec 2020 17:38
Zou het kunnen zijn dat Ziggo dit adres als Spam ziet en uit voorzorg tegenhoudt? Spamfilters houden mailtjes tegen met bepaalde inhoud of als er teveel gemaild wordt. Sommige belanden in de spambox, maar vele worden daarvoor al tegengehouden.
Het zou dus kunnen zijn dat er iets in de mail verwerkt dit dat bij Ziggo wordt gezien als spam.
Uiteraard zou dit kunnen, helaas lijkt niemand het andere bericht te lezen :?: , nogmaals de link:



Geloof me, alle andere mogelijkheden zijn reeds behandeld. :)
>>
Dus u komt op dit forum voor hulp maar we moeten dan wel even "verplicht" alles gaan lezen.
Antwoord op een paar simpele vragen als inleiding naar een oplossing is dan teveel?

Ik denk dat u zelf maar verder moet zoeken, want blijkbaar zijn "alle andere mogelijkheden behandeld"

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Geplaatst: 29 dec 2020 18:49
door RonnyNonhebel
joep873 schreef:
29 dec 2020 17:44
RonnyNonhebel schreef:
29 dec 2020 17:37
Typfoutje. Ik weet niet waarom, maar bljkbaar doe ik dat vaker met Thuisbezorgd.nl Als je de link had bekeken dan had je dat ook gezien haha
Dat had ik gezien en daarom vraag ik ook of je goed gecontroleerd hebt of je bij thuisbezorgd.nl echt geen tikfouten in je eigen emailadres hebt gemaakt. Dat zou namelijk je hele probleembeschrijving kunnen verklaren.
Dit is allemaal gecontroleerd, meerdere malen.

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Geplaatst: 29 dec 2020 18:50
door Revoked
Hebra, ik weet niet wat je van je eigen IT-kennis vindt, maar je slaat hier elke keer volledig de plank mis. En daarna begin je Google na te praten. Maar omdat je het probleem niet definieert krijg je een algemeen antwoord terug.
Stop daar mee, je schept alleen verwarring.

Ziggo zal zijn 550 moeten laten bijstellen. Ticket laten inschieten, en dan komt het goed. Duurt uiteraard wel even, Tech werkt niet aan dit soort probleempjes tijdens de feestdagen. Bedrijfsregels.

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Geplaatst: 29 dec 2020 18:54
door RonnyNonhebel
hebra98 schreef:
29 dec 2020 18:41
Dus u komt op dit forum voor hulp maar we moeten dan wel even "verplicht" alles gaan lezen.
Antwoord op een paar simpele vragen als inleiding naar een oplossing is dan teveel?

Ik denk dat u zelf maar verder moet zoeken, want blijkbaar zijn "alle andere mogelijkheden behandeld"
Nee, ik kom hier op het forum met de vraag wat ik nog meer kan doen om antwoorden te krijgen. En ja, ik vraag inderdaad dat iedereen die de moeite neemt om te reageren, zich eerst wel inleest en niet zomaar overbodige berichten gaat versturen.

Nu zitten we onnodig over randzaken te communiceren, zonde toch? :)

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Geplaatst: 29 dec 2020 19:00
door hebra98
Revoked schreef:
29 dec 2020 18:50
Hebra, ik weet niet wat je van je eigen IT-kennis vindt, maar je slaat hier elke keer volledig de plank mis. En daarna begin je Google na te praten. Maar omdat je het probleem niet definieert krijg je een algemeen antwoord terug.
Stop daar mee, je schept alleen verwarring.

>>
Ik haal mijn informatie niet van google en als je de vragen niet begrijpt wil ik het wel even in jip en janneke taal uitleggen hoor.

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Geplaatst: 29 dec 2020 19:05
door hebra98
RonnyNonhebel schreef:
29 dec 2020 18:54
hebra98 schreef:
29 dec 2020 18:41
Dus u komt op dit forum voor hulp maar we moeten dan wel even "verplicht" alles gaan lezen.
Antwoord op een paar simpele vragen als inleiding naar een oplossing is dan teveel?

Ik denk dat u zelf maar verder moet zoeken, want blijkbaar zijn "alle andere mogelijkheden behandeld"
Nee, ik kom hier op het forum met de vraag wat ik nog meer kan doen om antwoorden te krijgen. En ja, ik vraag inderdaad dat iedereen die de moeite neemt om te reageren, zich eerst wel inleest en niet zomaar overbodige berichten gaat versturen.

Nu zitten we onnodig over randzaken te communiceren, zonde toch? :)
>>
Success, Revoked zal je wel helpen...met z'n 550
Ik lees het wel als zijn hulp is "revoked"

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Geplaatst: 29 dec 2020 19:11
door 16again
Als thuisbezorgd.nl in logs van hun mailserver het bericht afgeleverd zien worden op het IP adres waar het mx record van @home.nl naar verwijst, dan kan thuisbezorgd je niet verder helpen.
Dan dient echt iemand van ziggo de logs van hun mailserver/spamfilter door te gaan.

En vervolgens maakt de ziggo onwil mij duidelijk , dat je hun mailserver beter niet kan gebruiken.

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Geplaatst: 29 dec 2020 20:53
door DeZevendeHenk
Als thuisbezorgd zeker weet dat ze u die mail gestuurd hebben en die er bij Ziggo niet uit komt ligt het probleem bij Ziggo. Probeer het Ziggo forum eens, daar weet men best veel en kunnen ze mogelijk ook mensen bereiken die er iets aan kunnen doen. En anders is het gewoon pech.

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Geplaatst: 30 dec 2020 15:38
door Aardappel
Ik heb alles gelezen, het enige wat ik vragen wil, heb je bij jouw gegevens op thuisbezorgd gechecked of daar alle gegevens kloppen? Oa.. uiteraard je e-mail adres ;)

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Geplaatst: 30 dec 2020 15:45
door RonnyNonhebel
Aardappel schreef:
30 dec 2020 15:38
Ik heb alles gelezen, het enige wat ik vragen wil, heb je bij jouw gegevens op thuisbezorgd gechecked of daar alle gegevens kloppen? Oa.. uiteraard je e-mail adres ;)
Alles gecontroleerd. Thuisbezorgd heeft zelfs mijn account verwijderd en ik heb met hetzelfde e-mailadres een nieuwe aangemaakt. Met hetzelfde resultaat. Met een nieuw aangemaakt en met een ander oud adres (beide van Ziggo) kon ik wel weer normaal een account bij Thuisbezorgd aanmaken.

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Geplaatst: 17 feb 2021 16:25
door xRonaldx
Ik heb momenteel exact hetzelfde probleem. Mailtjes van wetransfer.com met zo'n bevestigingscode krijg ik niet binnen. Op het email adres van mijn vrouw komen ze meteen binnen. Soortgelijke emails van binance.com duren ongeveer een kwartier voor ze binnen zijn. Mijn buurman heeft het ook. Ik check het in zowel outlook als in de webmail van ziggo. Er staan geen filters aan. Ziggo helpdesk is alleen iemand die wat instellingen checkt en dan zegt dat het aan de verzendende partij ligt. Wel heel raar dat zowel wetransfer als binance problemen hebben met het verzenden van mail naar ziggo klanten en niet naar anderen. En ja, ik check ook altijd de spam. BTW, mijn vrouw heeft geen ziggo.

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Geplaatst: 22 mar 2021 19:54
door jb044
En dan dit:

Hallo,

Onze klant geeft aan onderstaande e-mail niet ontvangen te hebben op zijn @home.nl adres.
Kunnen jullie zien wat er mis gaat? In de server logs zie ik dat de betreffende e-mail wel door jullie server is geaccepteerd:

Mar 22 14:02:52 app02 postfix/smtp[19775]: 3DC143E030B: to=<_censuur_@home.nl>, relay=mx.tb.mail.iss.as9143.net[212.54.42.8]:25, delay=7.9, delays=0.02/0.01/0.06/7.8, dsn=2.0.0, status=sent (250 2.0.0 MXIN650 mail accepted for delivery ;id=OKCil2G4jUmUBOKCilX1Ht;sid=OKCil2G4jUmUB;mta=mx3.tb;dt=2021-03-22T14:02:52+01:00;ipsrc=_censuur_;)
Mar 22 14:02:52 app02 postfix/qmgr[30792]: 3DC143E030B: removed

--
Beste meneer, mevrouw _censuur_,

Kan het zijn dat er recent iets aangepast is in de spf records?

Dat bericht had deze status:
SPF: temperror:_censuur_

2 berichten eerder op de dag (8:57 en 09:03) naar de zelfde ontvanger hadden die error niet: pass:_censuur_

Behalve de _censuur_'s ivm privacy van onze klant en zijn infra structuur, laat dit maar 1 conclusie over: Ziggo's spf filter werkt na de server die de mail daadwerkelijk ontvangt en als ok markeert. Het gevolg is mail die in het luchtledige verdwijnt en (terecht) boze klanten aan beide kanten! Imho is het of mail accepteren of bounces zodat de verzendende partij er op kan handelen, als het even kan met een duidelijke melding waar een systeembeheerder chocola van kan maken!! E-mail heeft gewoon een juridische status en net zoals de variant zonder e geldt een verloren brief als iets onacceptabels niet als iets dat wel een voor kan komen en waar je maar genoegen mee moet nemen :/