Zeer slechte service en onterechte beroeping op artikel 14 door Woonsquare
Geplaatst: 30 dec 2020 15:24
22 Augustus hier een bank besteld in de inruilactie; lekker handig, want dan nemen ze gelijk je oude bankstel mee terug en hoef je dat zelf niet te regelen, kom je ook niet zonder te zitten. Dácht ik, want bij het tekenen van de koopovereenkomst bleek dat ze niks mee terug gaan nemen vanwege Corona.
Levertijd werd mij toegezegd 8-12 weken. Niet nagerekend, en dus ook niet gezien dat er 14 weken op het koopcontract is gezet. (fout van mij, gebeurd me niet nog een keer)
Na 6 wkn. mijn bank op MP gezet, gratis af te halen, kwam geen reactie op, en aangezien de nieuwe na 8 wkn al kon komen en het grofvuil slechts om de week wordt opgehaald, heb ik na 8 wkn mijn oude bankstel op laten halen, wat me dus €59,- extra heeft gekost aan afvoerkosten.
Na 12 wkn nog geen teken van de nieuwe bank, dus gaan mailen, toen erachter gekomen dat de levertijd dus stiekem op 14 wkn gezet was en zeiden ze me dat er vertraging is, en ze konden niet zeggen hoe lang. Ze zouden navraag gaan doen bij de leverancier.
Ik heb ze erop gewezen dat er op hun website heel duidelijk staat dat er GEEN vertragingen zijn ondanks de covid-19, en dat dat dus niet klopt. Hierop hebben ze er een regeltje bijgezet dat er in enkele gevallen vertraging kan zijn.
Na 10 dgn nog geen enkele reactie met verwachte leverdatum, dus opnieuw gemaild met verzoek om meer informatie. Weer konden ze me hier geen enkele verwachting over geven.
Daarom 1 December met ze gebeld omdat het wel heel vreemd is dat zo’n bedrijf zonder enige planning werkt. Weer konden ze geen enkele uitspraak doen over een verwachte leverdatum. Er was vertraging door Covid. Sommige stoffen zijn niet leverbaar, maar zover die mevr. aan de telefoon wist, wat dat niet het geval met mijn stof.
13 December maar weer eens per mail geprobeerd meer duidelijkheid te krijgen en aangegeven dat als de bank deze maand niet meer gaat komen ik de bank annuleer. Hierop werd aangegeven dat de grondstoffen niet leverbaar zijn, wat mij 2 wkn daarvoor nog was ontkent bij mijn bank, en de verwachting Januari zou zijn. (4 of 31 januari? is nogal een verschil…)
Hierop heb ik gemaild dat ik mijn bank annuleer op grond van artikel 6.2 (levertijd later dan 30 dagen na de afgesproken leverdatum). Ik ben klaar met dit bedrijf en hun zeer slechte communicatie. Ik wil er niks meer van hebben.
Geen reactie op mijn mail. Hierop heb ik na 2 dagen gebeld met de klantenservice. Zij gaven aan dat ik een ander keuzenummer moest hebben, vertikte het om mij door te verbinden zodat ik opnieuw 10 minuten in de wacht moest. Hierop kreeg ik iemand aan de lijn die zei; iemand anders heeft dit in behandeling, ik zal zeggen dat hij zo snel mogelijk reageert.
Vervolgens krijg ik pas 3 dagen later een mailtje (niet van die persoon die het in behandeling had, maar afdeling inkoop) dat zij zich beroepen op op artikel 14; onvoorziene omstandigheden, waardoor ik enkel kan annuleren als ik 30% van de aankoopsom betaal.
Nog eens gebeld en uitgelegd waarom dit niet klopt. Aanbod gedaan om dan €50,- te betalen als tegemoetkoming voor de tijd/gemaakte kosten. Zou hij overleggen met de manager en hem gevraagd hierover in de middag terug te bellen. Is niet gebeurd.
Opnieuw een uitgebreide mail gestuurd met de uitleg waarom hun beroeping op artikel 14 geheel onterecht is en er geen onvoorziene omstandigheden zijn:
- de bank is 22 Augustus gekocht, dus midden in de corona crisis
- Tijdens 1 vd telefoongesprekken hebben ze aangegeven dat ze vanaf Juli/Augustus van vertragingen afweten. Toen ik mijn bank kocht op 22 Augustus was dit dus bekend bij hun en hebben zij dit bewust naar mij verzwegen en ook de levertijd hierop niet aangepast.
- Al die tijd heeft er foutieve informatie op hun website gestaan dat er geen vertragingen zijn door de covid (ik heb hier een screenshot van), dit hebben zij pas aangepast toen ik ze er op attendeerde. Inmiddels hebben ze het weer aangepast en staat er gewoon weer ‘Tijdens aankoop is met u een verwachte levertermijn doorgenomen. Deze staat vermeld op uw aankoopbon. Deze verwachte levertermijn is een zeer betrouwbare indicatie. Veelal leveren wij uw meubels ruim binnen de afgesproken levertermijn.’ Met een klein regeltje erbij dat er bijzondere omstandigheden van invloed kunnen zijn. Zeer misleidend vind ik dit.
- Daarnaast geven ze continu tegenstrijdige informatie (de stof is leverbaar, de vertraging komt doordat de stof niet leverbaar is)
Inmiddels zit ik al een paar maanden zonder bankstel en heb ik extra kosten kunnen maken voor het afvoeren hiervan (is mijn eigen beslissing geweest om deze weg te doen zeggen ze dan, maar dus wel omdat zij hem niet konden meenemen zoals de actie wel was waarin ik hem kocht), geen bankstel met de kerstdagen, geen bankstel met oudjaar…
Maar enig begrip of tegemoetkoming hierin van Woonsquare kan ik wel vergeten.
Zij blijven zich geheel onterecht beroepen op artikel 14.
Misbruik maken van de Corona omstandigheden als je het mij vraagt!
Levertijd werd mij toegezegd 8-12 weken. Niet nagerekend, en dus ook niet gezien dat er 14 weken op het koopcontract is gezet. (fout van mij, gebeurd me niet nog een keer)
Na 6 wkn. mijn bank op MP gezet, gratis af te halen, kwam geen reactie op, en aangezien de nieuwe na 8 wkn al kon komen en het grofvuil slechts om de week wordt opgehaald, heb ik na 8 wkn mijn oude bankstel op laten halen, wat me dus €59,- extra heeft gekost aan afvoerkosten.
Na 12 wkn nog geen teken van de nieuwe bank, dus gaan mailen, toen erachter gekomen dat de levertijd dus stiekem op 14 wkn gezet was en zeiden ze me dat er vertraging is, en ze konden niet zeggen hoe lang. Ze zouden navraag gaan doen bij de leverancier.
Ik heb ze erop gewezen dat er op hun website heel duidelijk staat dat er GEEN vertragingen zijn ondanks de covid-19, en dat dat dus niet klopt. Hierop hebben ze er een regeltje bijgezet dat er in enkele gevallen vertraging kan zijn.
Na 10 dgn nog geen enkele reactie met verwachte leverdatum, dus opnieuw gemaild met verzoek om meer informatie. Weer konden ze me hier geen enkele verwachting over geven.
Daarom 1 December met ze gebeld omdat het wel heel vreemd is dat zo’n bedrijf zonder enige planning werkt. Weer konden ze geen enkele uitspraak doen over een verwachte leverdatum. Er was vertraging door Covid. Sommige stoffen zijn niet leverbaar, maar zover die mevr. aan de telefoon wist, wat dat niet het geval met mijn stof.
13 December maar weer eens per mail geprobeerd meer duidelijkheid te krijgen en aangegeven dat als de bank deze maand niet meer gaat komen ik de bank annuleer. Hierop werd aangegeven dat de grondstoffen niet leverbaar zijn, wat mij 2 wkn daarvoor nog was ontkent bij mijn bank, en de verwachting Januari zou zijn. (4 of 31 januari? is nogal een verschil…)
Hierop heb ik gemaild dat ik mijn bank annuleer op grond van artikel 6.2 (levertijd later dan 30 dagen na de afgesproken leverdatum). Ik ben klaar met dit bedrijf en hun zeer slechte communicatie. Ik wil er niks meer van hebben.
Geen reactie op mijn mail. Hierop heb ik na 2 dagen gebeld met de klantenservice. Zij gaven aan dat ik een ander keuzenummer moest hebben, vertikte het om mij door te verbinden zodat ik opnieuw 10 minuten in de wacht moest. Hierop kreeg ik iemand aan de lijn die zei; iemand anders heeft dit in behandeling, ik zal zeggen dat hij zo snel mogelijk reageert.
Vervolgens krijg ik pas 3 dagen later een mailtje (niet van die persoon die het in behandeling had, maar afdeling inkoop) dat zij zich beroepen op op artikel 14; onvoorziene omstandigheden, waardoor ik enkel kan annuleren als ik 30% van de aankoopsom betaal.
Nog eens gebeld en uitgelegd waarom dit niet klopt. Aanbod gedaan om dan €50,- te betalen als tegemoetkoming voor de tijd/gemaakte kosten. Zou hij overleggen met de manager en hem gevraagd hierover in de middag terug te bellen. Is niet gebeurd.
Opnieuw een uitgebreide mail gestuurd met de uitleg waarom hun beroeping op artikel 14 geheel onterecht is en er geen onvoorziene omstandigheden zijn:
- de bank is 22 Augustus gekocht, dus midden in de corona crisis
- Tijdens 1 vd telefoongesprekken hebben ze aangegeven dat ze vanaf Juli/Augustus van vertragingen afweten. Toen ik mijn bank kocht op 22 Augustus was dit dus bekend bij hun en hebben zij dit bewust naar mij verzwegen en ook de levertijd hierop niet aangepast.
- Al die tijd heeft er foutieve informatie op hun website gestaan dat er geen vertragingen zijn door de covid (ik heb hier een screenshot van), dit hebben zij pas aangepast toen ik ze er op attendeerde. Inmiddels hebben ze het weer aangepast en staat er gewoon weer ‘Tijdens aankoop is met u een verwachte levertermijn doorgenomen. Deze staat vermeld op uw aankoopbon. Deze verwachte levertermijn is een zeer betrouwbare indicatie. Veelal leveren wij uw meubels ruim binnen de afgesproken levertermijn.’ Met een klein regeltje erbij dat er bijzondere omstandigheden van invloed kunnen zijn. Zeer misleidend vind ik dit.
- Daarnaast geven ze continu tegenstrijdige informatie (de stof is leverbaar, de vertraging komt doordat de stof niet leverbaar is)
Inmiddels zit ik al een paar maanden zonder bankstel en heb ik extra kosten kunnen maken voor het afvoeren hiervan (is mijn eigen beslissing geweest om deze weg te doen zeggen ze dan, maar dus wel omdat zij hem niet konden meenemen zoals de actie wel was waarin ik hem kocht), geen bankstel met de kerstdagen, geen bankstel met oudjaar…
Maar enig begrip of tegemoetkoming hierin van Woonsquare kan ik wel vergeten.
Zij blijven zich geheel onterecht beroepen op artikel 14.
Misbruik maken van de Corona omstandigheden als je het mij vraagt!